اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298856
تاریخ انتشار: 1398/08/14 21:31
نمایش دلپذیر مردان استراماچونی بی‌پایان است؛
آبی‌ها با بازی هجومی و زدن 5 گل برابر صنعت نفت روند درخشان خود را ادامه دادند و به برتری رسیدند.

عصرجهان-استقلال بعد از شروع نه چندان خوبی که در این فصل داشت، در پنج مسابقه قبل فوق‌العاده ظاهر شد و توانست به برتری‌های ارزشمندی به ویژه در دیدار اخیرش در خانه تراکتور برسد تا شرایط بهتری پیدا کند، اما آبی‌ها امروز ترسناک‌تر از همیشه برابر صنعت نفت ظاهر شدند و تا دقیقه 31 مسابقه با زدن 4 گل توسط محمد دانشگر، شیخ دیاباته، مهدی قائدی و وریا غفوری کار آبادانی‌هایی که در 6 هفته گذشته هیچ شکستی نداشته و سه برد و سه مساوی داشتند را تمام کنند و با گل دقیقه 72 هرویه میلیچ پیروزی خود را قاطعانه‌تر کردند تا موقتا در جایگاه سوم جدول قرار بگیرند.


هفته دهم لیگ برتر؛ سه‌شنبه: 98/08/14 ؛ ساعت 15:30
استادیوم: آزادی / تماشاگر: 20 هزار نفر
داور: محمدحسین زاهدی‌فر/ کمک‌ها: علی میرزابیگی و سعید قاسمی؛ داور چهارم: علی احمدی؛ کمک داوران پشت دروازه: محمدحسین ترابیان و سعاد وفاپیشه/ ناظر داوری: حیدر شکور.

 

خلاصه بازی استقلال 5 - صنعت نفت آبادان 0

 


استقلال تهران

سید حسین حسینی-سیاوش یزدانی-محمد دانشگر-عارف غلامی-وریا غفوری-هرویه میلیچ-مسعود ریگی(80- رضا آذری)-علی کریمی-مهدی قائدی(54- آرش رضاوند)-فرشید اسماعیلی-شیخ دیاباته(69- سجاد آقایی)
سرمربی: آندره‌آ استراماچونی

 


صنعت نفت آبادان

 ناصر سالاری-محمد اهل‌شاخه-سید محمد قریشی-عبدالله ناصری-عقیل کعبی-مصطفی احمدی-مسلم مجدمی

جعفر سلمانی-مهدی حنفی(46- طالب ریکانی)-محمدرضا غبیشاوی(46- رضا جبیره)-عیسی آل‌کثیر(66- سید فاخر تهامی)
سرمربی: دراگان اسکوچیچ

اخطار

شیخ دیاباته(5) از استقلال
ناصر سالاری(20) از صنعت نفت

مهدی حنفی(71) از صنعت نفت

شرح گل

استقلال 1 - صنعت نفت صفر (دقیقه 9: محمد دانشگر): مهدی قائدی ضربه ایستگاهی میانه زمین را به ابتدای محوطه جریمه صنعت نفت فرستاد که ضربه سر عارف غلامی را ناصر سالاری به اشتباه جمع کرد و روی زمین انداخت تا دانشگر با دو ضرب به توپ دروازه را باز کند.

استقلال 2 - صنعت نفت صفر (دقیقه 21: شیخ دیاباته): ارسال وریا غفوری از روی ضربه آزاد سمت راست زمین و ضربه سر شیخ دیاباته تبدیل به دومین گل استقلال شد.

استقلال 3 - صنعت نفت صفر (دقیقه 26: مهدی قائدی): پاس دیاباته به مهدی قائدی را این بازیکن ریزنقش با مهار توپ استثنایی و شوت پای چپ دیدنی از پشت محوطه جریمه زد تا توپ با عبور از زیر دستان سالاری به تور دروازه صنعت نفت بوسه بزند.

استقلال 4 - صنعت نفت صفر (دقیقه 31: وریا غفوری): ضربه ایستگاهی اعلام شده به سود استقلال از فاصله‌ای حدودا 30 متری را وریا غفوری با ضربه فنی استثنایی از روی دیوار دفاعی بازیکنان صنعت نفت عبور داد که دفع سالاری هم بی‌ثمر بود تا گل چهارم آبی‌ها به زیباترین شکل به ثبت برسد.

استقلال 5 - صنعت نفت صفر (دقیقه 72: هرویه میلیچ): سانتر خطرناک محمد دانشگر از جناح راست زمین را ناصری به شکل ناقص دفع کرد تا توپ به هرویه میلیچ برسد و این بازیکن با شوت روی پای چپ تماشایی دروازه صنعت نفت را باز کند.

دقایق حساس

دقیقه 7: شوت زمینی عیسی آل‌کثیر از پشت محوطه جریمه را حسینی در حالت درازکش و در دو مرحله جمع کرد.
دقیقه 10: قائدی نفوذ تند و تیزی به سمت محوطه جریمه استقلال انجام داد که پاس در عرض او و شوت ناگهانی پای چپ دیاباته را سالاری به خوبی دفع کرد و در ادامه پاس به عقب عجیب و اشتباه کعبی با ضربه سر را دروازه‌بان صنعت نفت به کرنر فرستاد.
دقیقه 11: ضربه سر غلامی روی ارسال اسماعیلی از کرنر با فاصله کمی از کنار دروازه صنعت نفت راهی اوت شد.
دقیقه 12: شوت روی پای محکم اسماعیلی از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از کنار دروازه صنعت نفت عبور کرد.

دقیقه 15: بازهم فرصت عالی برای استقلال و این بار علی کریمی در داخل محوطه جریمه صنعت نفت اقدام به شوتزنی کرد ولی دروازه بان صنعت نفت بازهم ناجی دروازه تیمش شد.
دقیقه 16: شوت فنی قائدی به مدافع صنعت نفت برخورد کرد و با عبور از بالای دروازه این تیم تبدیل به کرنر شد.
دقیقه 18: ارسال وریا غفوری در شرایطی که به نظر می‌رسید دیاباته یک نیم‌بد درآفساید باشد به محوطه جریمه صنعت نفت فرستاده شد که در این لحظه محمد قریشی با دست روی مهاجم خارجی استقلال خطایی انجام داد ولی این صحنه از دید زاهدی‌فر، داور مسابقه پنالتی تشخیص داده نشد.

دقیقه 20: دیاباته در سمت راست محوطه جریمه صنعت نفت با تکل خطرناک سالاری، دروازه‌بان آبادانی‌ها سرنگون شد، اما داور مسابقه در تصمیمی که به نظر اشتباه می‌رسید، این خطا را پنالتی تشخیص نداد و بیرون از محوطه جریمه خطا گرفت.

دقیقه 26: ارسال اسماعیلی در سمت چپ محوطه جریمه صنعت نفت برخورد مشکوک به پنالتی با دست مدافع آبادانی‌ها داشت ولی بازی ادامه پیدا کرد و توپ به سمت مخالف زمین رفت که شوت وریا غفوری رسید و شوت این مدافع پیشتاخته به تیرک عمودی دروازه صنعت نفت اصابت کرد.
دقیقه 40: مهدی قائدی حرکت خوبی از میانه زمین آغاز کرد و تا پشت محوطه جریمه صنعت نفت پیش رفت که پاس او به دیاباته و شوت پُرقدرت زمینی این مهاجم با فاصله کمی از کنار تیرک عمودی دروازه صنعت نفت به بیرون رفت.
دقیقه 41: عبدالله ناصری قصد داشت با شوت غافلگیر کننده از میانه زمین دروازه استقلال را باز کند که توپ دراختیار حسینی قرار گرفت.
دقیقه 43: شوت راه دور عقیل کعبی از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 51: ارسال اسماعیلی به محوطه جریمه صنعت نفت را مهاجمان استقلال در شلوغی مقابل دروازه سالاری نتوانستند استفاده کنند تا این توپ دفع شود.
دقیقه 53: شوت راه دور مصطفی احمدی با تیرک عمودی دروازه استقلال برخورد کرد و به بیرون رفت.
دقیقه 58: اسماعیلی دو بار شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد که توپ دراختیار سالاری قرار گرفت.
دقیقه 64: غفوری به زحمت در سمت راست محوطه جریمه صنعت نفت به توپ رسید، اما در حالی که به نظر می‌رسید عقیل کعبی او را شارژ کرده و روی زمین انداخته باشد، ارسال او را سالاری جمع کرد تا دیاباته نتواند گل دوم را بزند.
دقیقه 68: مصطفی احمدی با شوت محکم به دنبال گلزنی بود که توپ راهی اوت شد.

دقیقه 74- شوت راه دور هافبک استقلال را سالاری دراختیار گرفت.
دقیقه 78: شوت ناگهانی و راه دور مسعود ریگی از فاصله‌ای حدودا 30 متری در دو مرحله توسط سالاری جمع شد.

دقیقه 85: پاس خوب علی کریمی از میانه زمین به فرشید اسماعیلی و سرتوپ و شوت فنی او با اختلاف کمی از کنار دروازه صنعت نفت به بیرون رفت.
دقیقه 86: پاس در عرض فرشید اسماعیلی از مقابل تمام بازیکنان عبور کرد، اما رضاوند با تلاش زیاد توپ را به غفوری رساند که شوت بی‌دقت پای چپ او به بیرون رفت.
دقیقه 87: غفوری نفوذ تند و تیزی از سمت راست محوطه جریمه صنعت نفت انجام داد که پاس در عرض او و ضربه آذری را سالاری دفع کرد.

دقیقه 90: ارسال میلیچ از روی کرنر و ضربه سر خطرناک علی کریمی را سالاری به خوبی راهی کرنر کرد.

دقیقه 2+90: ارسال مجدمی از روی کرنر سمت چپ زمین به مقابل تیرک دوم و ضربه سر قریشی را حسینی با واکنش خوبی دفع کرد و در ریباند شوت قریشی به سمت دروازه آبی‌ها را غلامی با حضور و دفع به موقع مجددا به کرنر فرستاد
بهترین بازیکن
وریا غفوری که در دیدارهای اخیرشان به دوران اوج خود بازگشته و فوق‌العاده کار کرده، امروز هم بیشترین نقش را در جریان برتری استقلال داشت؛ او نه تنها در کارهای دفاعی اجازه کار به وینگرهای صنعت نفت را نداد، بلکه با فرارهای سریع خود از سمت راست زمین بیشترین نقش را در حملات آبی‌ها ایفا کرد؛ وریا غفوری در کنار موقعیت‌های زیادی که خلق کرد، پاس گل دوم تیمش را به زیبایی با یک ارسال برای شیخ دیاباته فرستاد و گل چهارم استقلال را نیز با یک ضربه ایستگاهی استثنایی به ثمر رساند؛ البته او یک بار هم با شوت پُرقدرت تیرک عمودی دروازه صنعت نفت را به لرزه درآورد که توپ تبدیل به گل نشد.
در کنار وریا، باید به بازی بی‌نقص و خوب هرویه میلیچ نیز اشاره کرد؛ کسی که با تکل‌های به موقع، برتری در نبردهای تن به تن و ضربات سر مانع از شکل‌گیری حملات صنعت نفت از سمت چپ خط دفاعی استقلال شد و همانند دیدار با تراکتور، در حملات نیز به موقع شرکت کرد؛ میلیچ در این بازی یک گل زیبا با شوت محکم به ثمر رساند و در لحظات پایانی نیز یک ارسال خطرناک انجام داد که ضربه سر علی کریمی با بدشانسی آبی‌ها تبدیل به گل نشد.

در حاشیه

* سیروان قربانی، مدافع صنعت نفت تنها بازیکن محروم این مسابقه است.
* ترکیب استقلال در بازی امروز مقابل صنعت نفت نسبت به دیدار اخیرش برابر تراکتور هیچ تغییری نداشته است.
* عیسی آل‌کثیر نسبت به هفته قبل در ترکیب صنعت قرار گرفته و جایگزین مهدی مومنی شده تا تنها یک تغییر در جمع نفرات اصلی آبادانی‌ها شاهد باشیم.

منبع:ورزش سه

برچسب ها:
استقلال ؛ صنعت نفت ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*