اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298887
تاریخ انتشار: 1398/08/17 23:18
حذف علی لاریجانی از لیست انتخاباتی اصولگرایان در قم/سوختن ۶ نفر از اعضای یک خانواده بر اثر تصادف/مهلت دو هفته‌ای استراماچونی به استقلال

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

علم‌الهدی: منع پخش اعترافات تلویزیونی ضد شفافیت است


آیت الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد: می‌گویند این مبارزه باعث می‌شود سرمایه‌دار فرار کند؛ آن سرمایه‌داری که می‌خواهد بر دزدها اضافه شود همان بهتر که فرار کند اما سرمایه‌دار با تقوا و حلال خور که می‌خواهد سرمایه را به کار بزند و رزق حلال به دست بیاورد الان که می فهمد مملکت جای دزدی نیست بیشتر تشویق می‌شود. این شفاف‌سازی لازم است و هرکس شفاف سازی را زیر سوال ببرد تولید سوءظن می‌کند. خطیب نماز جمعه مشهد مقدس گفت: این طرحی که در مجلس مطرح شده مبنی بر منع پخش اعترافات،‌ ضد شفافیت است. شخصی که محور رسانه‌های ضد انقلاب بوده و سپاه این را گرفته است. حالا یک عنصر این چنینی اگر آمد افشاگری کرد و عناصر خبررسانش را اعلام کرد،‌ مردم نفهمند؟ حالا اگر این خائن در دستگاه‌های ما نفوذ کند،‌ مردم خائن‌شناس نباشند. پس این عدم شفافت باعث خواهد شد برای مردم ما مسائل روشن نشود.

انتقاد شدید امام جمعه تهران از جهانگیری: برخی برای تصویب لوایح FATF دروغ می‌گویند


حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه امروز (۱۷آبان) تهران، لزوم توجه به یاد خدا را مورد تأکید قرار داد و گفت: این موضوع، مخصوصاً درباره مسئولان و حقوق بگیران ملّت، اهمیت ویژه‌ای دارد. وی با بیان اینکه مسئولان و مزدبگیران ملّت، خود را ارباب نبینند، تصریح کرد: این حقوق‌ها از سفره ملت و از جیب همین مردم است. از سفره همین مردم جنوب شهر و شهید داده‌ها و مدافعان بزرگوار حرم است. صدیقی ادامه داد: مسئولان اگر خدا را یاد کنند، عائله خدا را از یاد نخواهند برد؛ گرانی و فاصله طبقاتی را تحمل نمی‌کنند؛ رنج رنجورها را برنمی‌تابند، برای رضای خدا، قسط و عدل و رعایت حقوق مردم را نصب‌العین خودشان قرار می‌دهند. همچنین نوکری مردم را برای خودشان افتخار می‌دانند. امام جمعه موقت تهران با تأکید بر لزوم عبرت گیری از برجام ، گفت: تأسف‌آورتر این است که هنوز هم عده‌ای پیگیر تصویب لوایح مرتبط باFATF هستند و گاهی هم دروغ می‌گویند. گفتند در جلسه سران قوا توافق شده است و آن را به بیت رهبری مرتبط کردند که بعد هم تکذیب شد. آیا برجام کافی نبود که آقایان می‌خواهند مضیقه‌های بیشتری را به ملّت تحمیل کنند؟

حذف علی لاریجانی از لیست انتخاباتی اصولگرایان در قم


احمد امیرآبادی مردم قم در مجلس ، در تشریح جزئیات مربوط به لیست سه نفره اصولگرایان در قم برای انتخابات مجلس یازدهم، گفت: شورای هماهنگی اصولگرایان قم که از احزاب و گروه‌ها و تشکل‌های اصولگرا ۲۶ نفر عضو دارد، کارنامه عملکرد بنده و آقای ذوالنور را مورد بررسی قرار دادند و به ما دو نفر به عنوان کاندیداهای انتخابات مجلس یازدهم در قم در لیست اصولگرایان رای دادند. وی در گفت‌وگو با فارس افزود: برای نفر سوم هم اعلام کردند که هر یک از اصولگرایان می‌خواهد در قم کاندیدا شود، ‌رزومه‌اش را بیاورد، ۱۲ نفر رزومه خود را به شورای هماهنگی اصولگرایان قم ارائه کردند که هر یک از این ۱۲ نفر جداگانه برای مصاحبه دعوت شدند و بعد از انجام مصاحبه‌ها و رای‌گیری ۴ نفر انتخاب شدند. البته لازم به ذکر است که از این ۱۲ نفر قبل از رای‌گیری دو نفر اعلام انصراف کردند. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بنا بر این شد که ۴ نفری که بیشترین رای را از بین ۱۰ نفر آوردند در مرحله آخر مورد ارزیابی و رسیدگی قرار گیرند که این ۴ نفر عبارت بودند از؛ علیرضا زاکانی، روانبخش، محسن موحدی و آقامیری. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نکته‌ قابل ذکر در اینجا این است که در این روند انتخاب لیست سه نفره، شورای اصولگرایان قم هیچ رزومه‌ای از علی لاریجانی نخواسته و آقای لاریجانی هم رزومه‌ای را به شورا ارائه نکرده است و نام وی در بین ۱۲ نفری که از آنها صحبت به میان آمد وجود نداشت.

دادستانی قم برای ابراهیم فیاض تشکیل پرونده داد


روابط عمومی دادستانی قم گزارش داد: علی اصغر سلطانی با اشاره به اظهارات حاشیه ساز یک جامعه شناس نسبت به شهر قم گفت: پیرو گزارشات و شکایات واصله تشکیل پرونده قضایی برای این فرد تشکیل شده‌است. این جامعه شناس اخیرا درگفت وگویی که دربرخی سایت‌ها منتشر کردند، نسبت‌هایی را به قم داده‌است. گفته‌شده ، جمعی از مردم قم نیز درنامه ای به حجت الاسلام والمسلمین غریب دادستان این استان، خواستار پیگیری قضایی اظهارات این جامعه شناس به دلیل توهین ،‌افترا و نشراکاذیب نسبت به قم شدند.

معاون دانشگاه آزاد: حجاب نسبت به واجبات دیگر درجه اهمیت بالاتری دارد


کلانتری، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به هجمه سنگینی که علیه حجاب است این دستورالعمل بر اساس اسناد بالادستی و در راستای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه شده و بیش از ۱۵۰۰ نفر ساعت کار، وقت صرف آن شده است و در ۱۲ شهریور ۹۷ تصویب و در مهر همان سال به همه واحدها جهت اجرا ابلاغ شده است. کلانتری با اشاره به گستردگی و عظمت دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو، ۲۵ هزار عضو هیئت‌علمی و ۳۰ هزار کارمند با بیش از ۶ میلیون فارغ‌التحصیل و فضای فیزیکی بسیار زیاد را نمی‌شود سلیقه‌ای اداره کرد و نیاز به دستورالعمل در حوزه پوشش و شئون رفتاری دارد. معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت بحث حجاب و عفاف، اظهار کرد: وزن حجاب و عفاف معادل ۵۰ درصد کارهای فرهنگی بوده و جنبه نماد و پرچم را دارد و واجبی است که نسبت به واجبات دیگر از درجه اهمیت بالاتری برخوردار بوده و نمادهای دیگر پشت سنگر آن است و اگر سیاست‌گذاری در این حوزه به درستی انجام شود ما در پیشگاه خداوند روسفید خواهیم بود.

هزینه زندگی در ترکیه چقدر است؟

میانگین هزینه‌های زندگی در ترکیه ۹ درصد پایین‌تر از ایران و هزینه اجاره مسکن ۴۷ درصد پایین‌تر از ایران است.هر شهروند در این کشور ۱۸.۵ درصد از حقوق خود را صرف حمل و نقل، ۱۲.۱ درصد آن را صرف رفتن به رستوران ها، ۱۵.۴ درصد آن را صرف اجاره مسکن، ۳۶.۸ درصد آن را صرف خرید، ۷ درصد آن را صرف نیاز‌های متفرقه، ۷ درصد از آن را صرف ورزش و سلامتی و مقدار ناچیزی از حقوق خود را صرف خرید لباس می‌کند.
 
یک سال زندان برای مجری مشهور تلویزیون

سال گذشته از طرف یک آکادمی فوتبال در یزد تعدادی نوجوان برای برپایی اردویی به گرجستان می‌روند که طی حادثه‌ای تلخ ۲ نفر از آن‌ها در دریاچه تفلیس غرق می‌شوند.پس از رسیدگی به این پرونده، عباس قانع، به عنوان صاحب امتیاز این آکادمی مجرم شناخته شده و از سوی دادگاه محکوم شد.
 
تولیدکنندگانی که با جان مردم بازی می‌کنند

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار کشور:درج تاریخ تولید غیر واقعی روی محصول به منظور افزایش مدت زمان نگهداری محصول یک تخلف است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.طبق نظر سازمان دامپزشکی کشور مدت زمان مصرف تازه خوری تخم مرغ یک ماه است که روی محصول درج می‌شود. البته اگر بتوانیم تخم مرغ را در محیط مناسب سردخانه‌ای با دمای بین سه تا چهار درجه سانتیگراد، عاری از آلودگی و در ظروف مخصوص نگهداری شود به طور حتم قابلیت نگهداری تا سه ماه را دارد.برخی واحد‌های تولیدی تاریخ‌های آینده را به عنوان تاریخ تولید بر روی محصولات خود درج می‌کنند؛ به عنوان نمونه اکنون در آبان ماه ۹۸ هستیم، اما تاریخ تولید تخم مرغ، آذرماه ۹۸ درج می‌شود. /ایرنا
 
مهلت دو هفته‌ای استراماچونی به استقلال

یک رسانه ایتالیایی نوشت که سرمربی تیم فوتبال استقلال برای حل مشکلات، به این باشگاه دو هفته مهلت داده است.استراماچونی به دلیل پرداخت نشدن حقوق چند ماه گذشته‌اش در این تیم مشکلاتی دارد و به همین دلیل هم بحث استعفایش مطرح شده، اما خودش این خبر را که از سرمربیگری تیم استعفا کرده، رد کرد. /تسنیم
 
سوختن ۶ نفر از اعضای یک خانواده بر اثر تصادف

بعد از ظهر امروز بر اثر برخورد یک وانت مزدا با خودرو سواری در عسلویه (بوشهر) ۶ نفر زنده زنده در آتش سوختند.اعضای یک خانواده شامل پدر، مادر و چهار فرزندشان بودند زنده زنده در آتش سوختند.فوت‌شدگان از اهالی روستای برکه دعاء شهرستان پارسیان استان هرمزگان هستند. /فارس
 
پشت پرده فعالیت اصولگرایان در قم

فرید مدرسی فعال رسانه‌ای در توییتی خطاب به احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی نوشت:‏آقای⁧ امیرآبادی⁩ می‌گفتی ⁧علیرضا زاکانی⁩ از شما و ⁧ذوالنور⁩ در شورای اصولگرایان قم بیشتر رای آورد. بگو ⁧محمود نبویان⁩ از حضور زاکانی به شدت عصبانی شد و انصراف داد. ‏بگو ⁧جامعه مدرسین⁩ را در تصمیم‌گیری حذف کردید. ‏بگو ⁧علی لاریجانی⁩ قرار نبود، بیاید با شما که مدعی حذف شوی. ‏بگو، اما دروغ نگو.
 
محمود صادقی پیگیر پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای شد

یک عضو فراکسیون امید گفت: اگر اظهارات وزیر در خصوص اعترافات پرونده متهمان ترور دانشمندان هسته‌ای قانع کننده نباشد درخواست تحقیق و تفحص می‌دهیم. محمود صادقی در گفتگو با ایلنا، درباره اعلام وصول «طرح ممنوعیت ضبط و پخش اعترافات از اشخاص از صداوسیما و رسانه‌های گروهی» گفت: پس از ماجرای مازیار ابراهیمی و سایر پرونده متهمان ترور دانشمندان هسته‌ای از وزیر محترم مربوطه درخواست کردیم در کمیسیون حاضر شوند و توضیحاتی را در این خصوص ارائه دهند، ایشان آمدند توضیحاتی دادند، اما ما قانع نشدیم. این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین این مساله در ذهن ما ایجاد شد که چنین موضوعی نیاز به قانون‌گذاری دارد، بر همین اساس یک نامه در ۱۰ بند به طور مفصل نوشتم که یک بند آن مربوط به اعتراف‌گیری و نمایش دادن آن در رسانه‌ها بود، در بند مذکور از وزارت اطلاعات درخواست کردم که این روند اصلاح و دیگر تکرار نشود.وی خاطرنشان کرد: برای اینکه درخواستم از وزارت اطلاعات جنبه قانونی پیدا کند طرح «ممنوعیت ضبط و پخش اعترافات از اشخاص از صداوسیما و رسانه‌های گروهی» را با مشورت بعضی از حقوقدانان نوشتم و در سامانه قانون‌گذاری مجلس قرار دادم که خوشبختانه تعداد زیادی از نمایندگان آن را امضا کردند. صادقی افزود: پس از اینکه طرح توسط نمایندگان امضا شد روز هفتم مهرماه از طریق سامانه به هیأت رئیسه تقدیم و طی مراحل قانونی سیزدهم آبان ماه اعلام وصول شد. وی درباره اینکه پس از صحبت‌های مازیار ابراهیمی در خصوص اعترافاتش بحث راستی آزمایی اعترافات از سایر متهمان مطرح شد، آیا فراکسیون امید و سایر نمایندگان اقداماتی در این خصوص انجام داده‌اند، گفت: شخصاً از وزیر در این مورد سوال کردم، ایشان توضحیات نسبتاً خوبی هم ارائه دادند و سعی هم نکردند چیزی را کتمان کنند، اما این تصور ایجاد شد که همه واقعیات را بیان نکردند بنابراین همان طور که گفتم نامه را نوشتم.
 
حزب اصلاح‌طلب سازِ جدایی کوک کرد

کمیته تعامل حزب اعتماد ملی ماموریت یافت موضوع خروج این حزب از شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان را مورد بررسی قرار دهدبه گزارش سایت رسمی حزب اعتماد ملی، در جلسه هیات اجرایی حزب اعتماد ملی با توجه به تصویب طرح سرا (رای‌سنجی اصلاح‌طلبان) در شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، به کمیته تعامل حزب ماموریت داده شد تا موضوع خروج حزب اعتماد ملی از شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان را در نخستین جلسه کمیته، مورد بررسی و تحلیل قرار دهد.با مصوبه هیات اجرایی، اسماعیل گرامی‌مقدم، رئیس کمیته تعامل حزب اعتماد ملی موظف شد با تشکیل جلسه فوق‌العاده کمیته تعامل، موضوع بررسی خروج اعتماد ملی از شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان را در دستور قرار دهد.در جلسه هیات اجرایی حزب اعتماد ملی، اعضا، به مغایرت طرح سرا با بند ۸ ماده ۳ اساسنامه شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، پشت‌ پرده‌های این طرح، تاثیر احزاب اقماری در تصویب طرح و همچنین بر نتیجه رای‌سنجی، مانور نامفهوم دموکراسی در عین غیردموکراتیک بودن طرح و… اشاره کردند.«اسماعیل گرامی مقدم» سخنگوی حزب اعتماد ملی روز گذشته - پنج‌شنبه - به ایرنا گفته بود: روز شنبه در کمیته تعامل حزب جلساتی با موضوع تصویب کلیات سامانه رای‌سنجی اصلاح‌طلبان تشکیل می‌شود و در این جلسه ماندن و نماندن در شورای‌عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان را بررسی می‌کنیم.
 
واکنش رائفی‌پور به شائبه کاندیداتوری در انتخابات مجلس

رائفی پور، فعال اصولگرا در جمع شرکت کنندگان در همایش «بیعت با امام عصر (عج)»، گفت: من در انتخابات شرکت نمی‌کنم، اما به مردم خواهیم گفت: به چه معیار‌هایی در انتخابات رای بدهند. روز گذشته فرید مدرسی، در توئیتی با انتشار پوستر مراسم «بیعت با امام عصر (عج)» با سخنرانی رائفی پور، نوشته بود؛ «رائفی پور با چراغ خاموش در حال عرض اندام برای انتخابات مجلس است و شبکه سازی کرده است.» «علی اکبر رائفی‌پور»، اما عصر پنجشنبه در سخنانی در اجتماع مردمی «بیعت با امام عصر (عج)» که به مناسبت سالروز آغاز امامت امام زمان (ع) در میدان امام حسین (ع) تهران برگزار شد، به این گمانه‌ها پاسخ داد و اظهار کرد: من در انتخابات شرکت نمی‌کنم، اما به مردم خواهیم گفت: به چه معیار‌هایی در انتخابات رای بدهند. کسانی باید از صندوق انتخابات بیرون آیند که قوانین و قواعد عدالت محوری و برابری را به تصویب برسانند. در این کشور نباید طوری پیش برویم که چهل نفر اول کنکور امسال در مدارسی غیر از مدارس عادی و مردمی درس بخوانند. بنا به گزارش ایرنا، وی یادآور شد: به کسی رای بدهید که از خصوصی شدن بهداشت و آموزش جلوگیری کند. برخی از پزشکان ما از مَحرم مردم به یک کاسب و تاجر تبدیل شده اند تا جایی که نظام، دولت و مسئولان ما نگران کارت خوان‌های مطب آن‌ها شده اند. اگر می‌خواهید حکومت مهدوی بسازید اول این مملکت را درست کنید که الگویی برای دنیا شود. این فعال اصولگرا افزود: تا بحث قدرت و پول در میان نباشد خیلی‌ها مدعی سربازی امام عصر (ع) هستند، ولی وقتی موضوع قدرت و پست در میان باشد به سمت آن حمله می‌کنند. پنج سال است مراسم عید بیعت برگزار می‌شود و بعضی‌ها در شبکه‌های اجتماعی این تجمعات را معطوف به انتخابات قلمداد می‌کنند در حالی که اگر چنین قصدی داشتیم طی این پنج سال در انتخابات شرکت می‌کردیم.
 
حمایت رئیسی از گزارش یک خبرنگار

رئیس قوه قضائیه از گزارش آقای امین حسنی درباره خام فروشی قیر در هرمزگان حمایت کرد.حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه از گزارش آقای امین حسنی درباره خام فروشی قیر در هرمزگان حمایت کرد.او گفت: گزارش گران فساد و یا افرادی که به هر دلیلی از فساد مطلع شدند و آن را گزارش کردند، باید مورد حمایت قرار گیرند.رئیس قوه‌ی قضائیه افزود: یک آقای خبرنگاری درباره قیر در هرمزگان گزارش داد، برخی می‌گویند چرا همچین گزارشی داده است؟ این کار باید مورد توجه و تشویق باشد که فردی در جامعه نسبت به قانون شکنی حساس شده و آن را گزارش کرده است.سید ابراهیم رئیسی گفت: افرادی که نارسایی اجتماعی، فساد اقتصادی و آسیب فرهنگی را به دادستان اعلام می‌کنند نباید مورد توبیخ قرار گیرند.حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: جامعه بداند گزارش گر فساد در جامعه تشویق می‌شود.
 
غرویان: تخریب روحانی برای کاهش محبوبیتش هست

محسن غرویان استاد حوزه علمیه درباره شعار «ای مدعی بهشت برجام/ استخر فرح تو را سرانجام» گفت: این اقدامات برای انتخابات ریاست جمهوری آینده است. چراکه این افراد دیده‌اند در دوره اخیر در جلب رضایت مردم ناتوان هستند و کاندیدا‌های آن‌ها در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، شکست خورده‌اند. او افزود: این افراد برای اینکه رئیس‌جمهور آینده را از طیف خودشان که همان آقای احمدی‌نژاد است روی کار بیاورند، دست به چنین اقداماتی می‌زنند؛ بنابراین تخریب روحانی به همین خاطر است تا محبوبیت او را در بین مردم کم کرده تا شاید بتوانند، رئیس جمهور آینده را از طیف خودشان داشته باشند. غرویان با بیان اینکه در گذشته نیز این مدل برنامه‌ها را شاهد بوده ایم، تصریح کرد: زمان هاشمی رفسنجانی نیز شاهد این مدل برنامه‌ها بوده‌ایم. این افراد می‌دانند که اقدامات‌شان برخلاف نظر مقام معظم رهبری است، اما «الغریق یتشبث بکل حشیش» کسی که درحال غرق شدن است به هر چیزی دست می‌اندازد تا نجات پیدا کند. این مدرس حوزه اضافه کرد: حرکات این افراد نشانه شکست تفکرات افراطی در بین مردم است. جریانات افراطی می‌خواهند که مردم از نظام روحانیت دل زده شوند البته این اتفاق نیز رخ داده است و مردم دیده‌اند، شعار‌های توخالی هیچ نتیجه‌ای در زندگی آن‌ها جز استمرار دعوا نداشته است.


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*