اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298938
تاریخ انتشار: 1398/08/26 03:13
مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه وبویراحمد تاکیدکرد: اگر برخی از پزشکان این استان نسبت به نصب کارت خوان در مطب ها و مراکز بهداشتی خود اقدام نکنند احتمال زندان رفتن آنان براساس قانون وجود دارد.

عصرجهان-علی غفاری زاده در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات گفت: متاسفانه حدود 800 پزشک در استان کهگیلویه و بویراحمد از نصب کارت خوان در مراکز بهداشتی و مطب های خود خودداری کردند که در صورت ادامه روند کنونی، تمامی حساب های مالی و املاک آنها براساس قانون قضایی توقیف و احتمال زندان رفتن آنان نیز وجود دارد.

وی با تشریح وضعیت کنونی نصب کارت خوان ها در مطب های پزشکی و مراکز بهداشتی در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: ما تمام تلاش مان را برای اجرای این قانون ملی کرده ایم اما نمی دانم چرا برخی از پزشکان حاضر به نصب کارت خوان در مطب های پزشکی یا مراکز بهداشتی نیستند.
مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: پزشکان در زمان جنگ پیشتاز بوده و برخی از شهدای ما نیز پزشک بوده اند و اکنون هم جنگ اقتصادی است و از پزشکان انتظار داریم در این جنگ اقتصادی، کشور را همراهی کنند.
غفاری با بیان اینکه 15 صنف دیگر به غیر از پزشکان باید همانند صنف پزشکان در محل کار خود کارت خوان نصب کنند، خاطرنشان کرد: براساس ماده 274 اگر در نصب کارت خوان خودداری کنند مُجرم مالیاتی شناخته شده و از طریق دادستان مالیاتی به دستگاه قضایی معرفی می شوند.
وی گفت: طبق ماده شش ، پزشکان و یا هرصنف دیگری که نخواهند کارت خوان نصب کنند به 2 تا شش سال زندانی محکوم خواهند شد. من در این زمینه هرچه تلاش کردم با رئیس نظام پزشکی صحبت کنم این امکان برای ما فراهم نشد. ما واقعا دوست نداریم جامعه پزشکی استان در ماههای آینده با مشکلات جدی برخورد کند.
مدیرکل مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از زحمات پزشکان این استان، یادآورشد: 80 درصد پزشکان این استان از نصب کارت خوان در مراکز بهداشتی و مطب های پزشکی خود خودداری کرده که خواهش می کنیم هرچه زودتر به طرح شفافیت ملی با نصب کارت خوان بپیوندند.
غفاری افزود: همکاران ما در اداره کل امور مالیاتی استان آمادگی ثبت نام پزشکان جهت نصب کارت خوان را در سامانه مربوطه دارد اگرچه فرصت پزشکان برای این طرح ملی تمام شده اما به قول معروف " هروقت ماهی را از آب بگیری تازه است" و پزشکان کمتر با جریمه های مالیاتی در آینده مواجه خواهند شد.
وی با تاکید براینکه پزشکانی که از مردادماه اقدام به نصب کارت خوان نکرده اند بطورحتم شامل جریمه های مالیاتی می شوند، ادامه داد: پزشکان باید وضعیت کنونی کشور را بهتر از دیگران درک کنند.
مدیرکل مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنها 150 پزشک در این استان اقدام به نصب کارت خوان ها کرده اند که واقعا از وضعیت کنونی و ادامه روند آن نگران هستیم.
غفاری گفت: 15 صنف دیگر مانند دفاتر ثبت اسناد ، املاک، دفاتر وکلا، نمایشگاههای املاک و آجیل و پسته فروشی ها از اول سال 99 دارای کارت خوان باشند لذا از این صنوف می خواهیم از الان به فکر نصب کارت خوان در محل کار خود باشند و هرکسی کارت خوان نصب نکند " مُجرم " نامیده می شود.
وی گفت: هر صنفی اقدام به نصب کارت خوان نکند بطور حتم " فرار مالیاتی " محسوب می شود و " بخشودگی " شامل حال آنها نخواهد شد.
مدیرکل مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بودجه مملکت در برنامه توسعه بعدی براساس مالیات طراحی می شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه کسانی که اقدام به نصب کارت خوان در این استان نمی کنند فکر می کنند این اداره کل توان برخورد قانونی با آنها را ندارد.
غفاری افزود: از پزشکانی که در استان اقدام به نصب کارت خوان ها نکرده اند می خواهیم که هرچه زودتر نسبت به نصب کارت خوان ها اقدام تا شاهد مسدود شدن حساب های بانکی و یا توقیف اموال آنان نباشیم/ایلنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*