اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298940
تاریخ انتشار: 1398/08/26 23:35
معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت : احتمال سیلابی شدن حوضه رودخانه های کارون، کرخه، دز و مارون در 2 هفته آینده وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، فراز رابعی با بیان این مطلب افزود :  ساکنان پایین دست سدها در حوضه رودخانه‌های کارون، کرخه، دز و مارون در این مدت نکات ایمنی را رعایت، و از نزدیک شدن به رودخانه‌ها خودداری کنند.
وی با اشاره به اینکه طبق پیش بینی‌ سازمان هواشناسی، در اواخر آبان و اوایل آذرماه بارندگی‌های سیل‌آسا در حوضه‌های آبی منتهی به خوزستان خواهیم داشت ادامه داد : آمادگی لازم در سدهای خوزستان ایجاد و خروجی سدها تنظیم شده و هم اکنون 9 میلیارد مترمکعب ظرفیت خالی در مخازن سدها برای مدیریت سیلاب ایجاد شده است.
معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد : خروجی سدهای خوزستان حتی در صورت وقوع سیل احتمالی تا پایان آذر افزایش نمی‌یابد و بسته به شرایط بارندگی در پایین دست حوضه‌ها می‌توانیم خروجی را کاهش دهیم.
رابعی  تاکید کرد :  بارندگی در پایین دست حوضه‌ها که خارج از کنترل سدهاست ممکن است مشکلاتی ایجاد کند که البته در اهواز و شهرهای بزرگ نیز نگران کننده نیست اما ساکنان پایین دست رودخانه‌های خوزستان اعم از کارون، دز، کرخه و مارون و دستگاه‌هایی که تاسیساتی در جوار رودخانه‌ها دارند، در ۲ هفته آینده باید احتیاط را رعایت کرده و از نزدیک شدن به رودخانه‌ها خودداری کنند.
وی گفت : بارش و سیل احتمالی در 2 هفته آینده مشابه سیل بهار گذشته نیست و با قاطعیت می‌توان گفت که تا پایان آذر سیلاب‌های بزرگ و تنظیم نشده و ویژه نخواهیم داشت.
رابعی ادامه داد : درباره وضعیت زمستان نمی‌توان از حالا اظهارنظر قطعی کرد و بر اساس پیش بینی‌ هواشناسی در ماه‌های آینده اطلاعات به روز می‌شود/خبرگزاری صدا و سیما



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*