اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298955
تاریخ انتشار: 1398/08/27 17:15
زارعی تاکید کرد: بدون شک موج گرانی ناشی از افزایش قیمت بنزین، کالاها و خدمات مورد نیاز مردم را در بر خواهد گرفت و لازم است مسئولان در عمل و نه در شعار، تمهیدات و اقدامات لازم درخصوص جلوگیری از افزایش قیمت ها را بیاندیشند.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی،گفت: از مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست می کنم که اجازه ندهید که مصوبه مجلس در مورد جلوگیری از ادامه اخذ سود مرکب، در مجمع بلاتکلیف بماند.


به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، غلام محمد زارعی در نشست علنی امروز (یکشنبه 26 آبان) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت محمد (ص) پیامبر اخلاق  و مهربانی و فرزند برومند ایشان امام صادق (ع) عنوان کرد: متاسفانه جنگ اقتصادی و دشمنی همیشگی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران شرایط سختی را از نظر اقتصادی و معیشتی و اشتغال برای مردم ایجاد کرده است.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این شرایط خطیر مردم بزرگوار ایران که همواره تابع نظام و در کنار ولایت و رهبری بوده و هستند، بیش از این در سختی های زندگی نباید قرار نگیرند.
وی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آیا بهتر نبود شما که در جلسه سران قوا حضور دارید، حداقل به صورت استمزاجی نظر نمایندگان ملت را درخصوص افزایش قیمت بنزین جویا می شدید؟ چرا نمایندگان مردم باید از رسانه ها مطلع چنین تصمیم مهمی شوند؟ چرا پیوست اجتماعی و اقناعی درخصوص این طرح پیش از اجرای آن وجود نداشته است؟
زارعی تاکید کرد: بدون شک موج گرانی ناشی از افزایش قیمت بنزین، کالاها و خدمات مورد نیاز مردم را در بر خواهد گرفت و لازم است مسئولان در عمل و نه در شعار، تمهیدات و اقدامات لازم درخصوص جلوگیری از افزایش قیمت ها را بیاندیشند.
وی عنوان کرد: خدا نکند کمر مردم زیر بار این مشکلات بشکند، وقتی توزیع عادلانه منابع ارزش خواهد داشت که فشار بر مردم وارد نشود. آیا وعده های دولت درخصوص افزایش قیمت بنزین تحقق خواهد یافت؟ آیا کمک هایی که دولت قصد دارد انجام دهد، هزینه های جدید را پوشش می دهد؟
این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: مردم به خوبی می دانند که امنیت پایدار در یک کشور می تواند بستر عبور از مشکلات را فراهم کند و تجربه نشان داده که دشمنان و بدخواهان همواره به دنبال ناامنی و جلوگیری از پیشرفت کشور ما بوده اند، امروز ملت و مسئولان در آزمون بزرگی قرار دارند که البته مردم همواره در آزمون ها سربلند بوده اند، اما امیدوارم مسئولان در این آزمون مردود نشوند که تاریخ آنها را نخواهند داشت.
وی خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: اگرچه امروز مجلس به تصمیم سران قوا تمکین کرده است، اما در شرایطی که قیمت ها کنترل نشود، دولت مورد بازخواست قرار خواهد گرفت و مجلس از حقوق مردم دفاع خواهد کرد.
زارعی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: تکلیف دو میلیارد و 300 میلیون تومان برای اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان به کجا رسید؟ چرا همچنان این مصوبه بلاتکلیف است؟ آقای رئیس جمهور طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان که در قانون برنامه و از مصوبات مجلس بوده، چرا مورد بی توجهی قرار گرفته است؟ شرایط اقتصادی بازنشستگان نگران کننده و تاسفبار است.
وی اضافه کرد: از مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست می کنم که اجازه ندهید که بیش از 70 روز از مصوبه مجلس در مورد جلوگیری از ادامه سود مرکب می گذرد، این مصوبه در مجمع بلاتکلیف بماند.
زارعی با یادآوری اینکه قریب به دو سال از سانحه سقوط پرواز تهران-یاسوج می‌گذرد، ضمن همدردی با بازماندگان این حادثه، گفت: با پیگیری ‌های صورت گرفته تعدادی از مسئولان ذی ربط عزل و پرونده مسببان حادثه از سوی قوه قضاییه مورد پیگیری و کیفر خواست آن صادر شد که لازم است از ریاست قوه قضایی و قضات این پرونده تشکر و تقاضا کنم با تسریع در اجرای احکام و مجازات عاملین به بخشی از خواسته‌های مردم توجه شود.
عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس به علت پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص افزایش پروازها در یاسوج تشکر کرد و در عین حال گفت: متأسفانه عمده درخواست‌ها تحقق نیافته است و مردم ناچار هستند با صرف هزینه زیاد پروازهای خود را از طریق سایر فرودگاه‌ها انجام دهند که امیدواریم هرچه سریع‌تر این مشکل به صورت جدی حل شود.
وی همچنین خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متاسفانه مجمتع  فرهنگی و هنری یاسوج با پیشرفت فیزیکی 60 درصدی که بزرگترین مجتمع فرهنگی جنوب کشور است به دلیل عدم توجه وزارت ارشاد راکد مانده در حالیکه این مطالبه فرهنگیان، هنرمندان و مردم بوده که باید به آن توجه شود

منبع:خانه ملت



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*