اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299139
تاریخ انتشار: 1398/09/19 01:32
آذری جهرمی: پنجشنبه برای مردم سورپرایز خواهیم داشت/هشدار محبیان به اصولگرا‌ها/حملات تند جلیلی به روحانی/

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

 
چه تعداد پناهنده مجاز در ایران زندگی می‌کنند؟

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور:در حال حاضر ما در کشور بیش از ۱.۵ میلیون پناهنده مجاز داریم که با شرایط مختلف در سرشماری شرکت کردند که مشغول دریافت خدمات هستند. /ایسنا
 
هشدار پلیس فتا به کاربران در آستانه شب یلدا

سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا به مردم هشدار داد در آستانه شب یلدا مراقب خرید‌های اینترنتی باشند تا در دام کلاهبرداران نیافتند. وی گفت: با توجه به اینکه امروزه استفاده از فروشگاه‌های مجازی برای خرید کالا افزایش چشمگیری داشته، برخی افراد سودجو و حتی مجرمان از این بستر سوءاستفاده کرده و با ارائه کالا‌های ارزان قیمت و با تبلیغات گسترده کذب، اقدام به کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان می‌کنند. /ایرنا
 
هشدار محبیان به اصولگرا‌ها

امیر محبیان، فعال سیاسی اصولگرا به خبرآنلاین گفت:رادیکال‌ها به جای مغز خود از حنجره شان استفاده می‌کنند، آن‌ها فریاد زدن را خوب می‌شناسند. جریان اصیل اصولگرا سال هاست در انفعال محض است و تعریفش از وحدت باج دادن به افراطی هاست. شخصا قالیباف را در زمره افراطی‌ها دسته بندی نمی‌کنم، قالیباف یک تکنوکرات است. مدتهاست که فضای سیاسی البته بجز انتخابات مجلس از بازی اصلاح طلب - اصولگرا خارج شده است. وضعیت اصلاح طلبان غمبار است، آن‌ها به دیوار شورای نگهبان برخورد می‌کنند. هواداران احمدی نژاد فعلا نزدیکترین شعار‌ها را با طبقه خشمگین معترض دارند.
 
اعتراف ضرغامی به دریافت ۹۴۷ میلیون دلار توسط سازمان صدا و سیما

رئیس پیشین سازمان صدا و سیما:اولین بار کلمه گم شدن ۹۴۷ میلیون دلار را به عنوان کار خطای مالی شنیدم آنهم از زبان آقای رئیس‌جمهور، درست در مقطعی که مساله پرونده برادر ایشان به نتیجه رسید و حکم قضایی صادر شد. قرینه محذوف ایشان این بود که جای این که برادر من را بگیرید به سراغ نهادی بروید که ۹۴۷ میلیون دلار گرفته است. این مبلغ ظرف مدت چهار سال برای هزینه‌های ارزی صدا و سیما اختصاص پیدا کرد که در هشت قسط از طرف بانک مرکزی که آخرین قسط هم در دوره خود آقای روحانی بود، داده شد. /خبر آنلاین
 
حملات تند جلیلی به روحانی

جلیلی با ببان اینکه برخی مسائل تکرار می‌شود در حالی که اساس ان اشتباه است، گفت: می‌گویند ما ذیل فصل هفت منشور ملل متحد بودیم. این غلط است.سعید جلیلی بعد از ظهر امروز دوشنبه در نشست «عدالت اجتماعی؛ از آرمان تا واقعیت» که به مناسبت روز دانشجو در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد با بیان اینکه ما ذیل فصل هفت منشور ملل متحد بودیم. این غلط است. ما ذیل بند ۴۱ فصل هفتم بودیم. امریکا پیش‌نویسی تهیه کرده بود که بین کشور‌ها درباره بودن ایران ذیل فصل هفتم باشد. در نهایت قرار شد ایران ذیل بند ۴۱ یعنی یک بند فصل هفتم باشد. ذیل بند ۴۱ بودن با فصل هفتم بودن خیلی از نظر حقوقی خیلی فرق می‌کند.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه برخی می‌گویند ما از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل بیرون آمدیم. این هم از همان حرف‌های غلط است، یادآور شد: اگر بیرون آمدیم چرا قطعنامه ۲۲۳۱ ذیل بند ۴۱ است؟ می‌گویند ما پنج قطعنامه را از بین بردیم. اگر لغو شده چطور براساس مکانیزم ماشه برمی‌گردد. کسی آمده و زیر میز زده است. بار‌ها تاکید شد از بند ۲۶ و ۳۶ برجام عمل کنید، اما یکسال طول کشید. می‌گویند ما صبر راهبردی کردیم. صبر راهبردی یعنی صبر شما موجب عقب‌نشینی طرف مقابل شود نه آنکه سه کشور بگویند ایران به همه تعهداتش عمل کند.
 
رادیکال‌ها به جای مغزشان از حنجره استفاده می‌کنند

امیر محبیان، فعال سیاسی اصولگرا به خبرآنلاین گفت: رادیکال‌ها به جای مغز خود از حنجره شان استفاده می‌کنند، آن‌ها فریاد زدن را خوب می‌شناسند. جریان اصیل اصولگرا سال هاست در انفعال محض است و تعریفش از وحدت باج دادن به افراطی هاست. شخصا قالیباف را در زمره افراطی‌ها دسته بندی نمی‌کنم، قالیباف یک تکنوکرات است. مدتهاست که فضای سیاسی البته بجز انتخابات مجلس از بازی اصلاح طلب - اصولگرا خارج شده است. وضعیت اصلاح طلبان غمبار است، آن‌ها به دیوار شورای نگهبان برخورد می‌کنند. هواداران احمدی نژاد فعلا نزدیکترین شعار‌ها را با طبقه خشمگین معترض دارند.

استیضاح زنگنه سیاسی است نه کارشناسی

حسین مرعشی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت:امضاکنندگان استیضاح وزیر نفت، چون جناحی نگاه میکنند و نمیخواهند سراغ وزرای نزدیک به خود بروند، آقای زنگنه را تنها گیر آوردند و ایشان مظلوم ماجرا شده است. استیضاح زنگنه صرفا سیاسی و انتخاباتی است. مواردی هم که به عنوان موضوعات استیضاح آقای زنگنه از جمله پالایشگاه سازی و ... عنوان شده، بهانه گیری است. در دوره اخیر وزارت آقای زنگنه تولید گازایران در پارس جنوبی از قطر پیشی گرفت و در این دوره بیش از ۳۰۰ میلیون متر مکعب گاز روزانه به تولید ایران اضافه شده است؛ پالایشگاه خلیج فارس تکمیل و راه اندازی شد و برای اولین بار در ایران مازاد بر نیاز کشور تولید بنزین داریم. در این شرایط تحریم باید به کسانی که پروژه‌ها را تکمیل کردند مدال بدهند؛ اما ایران است و دلواپسان و تنگ نظری و بی انصافی. /صدا

درگیری در مجلس بر سر آخرین نطق پروانه سلحشوری

نطق پایانی پروانه سلحشوری نماینده تهران در مجلس غوغایی به پاکرد و نمایندگان مخالف تا دقایقی با داد و فریاد درباره این نطق صحبت می‌کردند. نطق سلحشوری به پایان نرسیده، کم کم تحرکات برخی چهره‌های تندرو در اعتراض به او شروع شد و با فریاد خواستار خاموش کردن میکرفون نماینده زن تهران شدند. حتی وقتی که سلحشوری صحن مجلس را ترک کرده بود، نصرالله پژمانفر با فریاد می‌گفت: «نمی شود هر کسی هر غلطی دلش خواست انجام بدهد» در همین لحظه یکی دیگر از نمایندگان اصولگرا خطاب به پروانه سلحشوری داد زد: «به جهنم که ثبت نام نکرده است نمی‌شود که به بقیه توهین کند.»

معاون باشگاه استقلال کتک خورد!

پس از انتشار اخبار جدایی و ترک ایران توسط آندره‌آ استراماچونی، برخی از هواداران عصبانی استقلال که دوست نداشتند سرمربی موفق این تیم، تیم‌شان را ترک کند با مقابل ساختمان باشگاه استقلال تجمع کردند. در این تجمع که به خشونت هم کشیده شد تعدای از افراد حاضر در محل سعی در شکستن در پارکینگ باشگاه را داشتند و در نهایت توانستند به ساختمان ورود کنند. در این میان همچنان به تعداد این افراد مقابل باشگاه استقلال افزود می‌شود و تا الان حدود ۱۰۰۰ نفر خود را به باشگاه رسانده‌اند. نکته عجیب در این خصوص اینجاست که هادی مباشری معاون باشگاه، که قصد ترک ساختمان را داشت با هواداران این تیم درگیری فیزیکی پیدا کرد. هواداران درگیر شده با معاون باشگاه حسابی از خجالت وی درآمدند و او را کتک زدند. / میزان

بودجه نهاد ریاست جمهوری ۱۴۲درصد افزایش یافت

ارقام لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ توسط دولت اعلام شده است که برخی از ارقام این لایحه مربوط به هزینه‌کرد هیئت دولت و دستگاه‌های تحت نظر آن است. بودجه هیات دولت در سال ۱۳۹۸ بر اساس دو ردیف اختصاص یافته از ۱۲۴ میلیارد تومان به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. از سویی دیگر هزینه‌های غیرضروری از ۷۰ میلیارد تومان به ۶۸ میلیارد تومان کاهش یافت که در مجموع بودجه نهاد ریاست‌جمهوری ۱۴۲ درصد افزایش داشته است.
 
کنایه کالدرون: مثل استراماچونی تیمم را ترک نمی‌کنم

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که اگر پول خود را نگیرید مثل استرماچونی از ایران می‌روید؟ گفت: استراماچونی کار بزرگی در استقلال کرد. من از جزییات این اتفاق باخبر نیستم. من هم این مشکل را دارم، اما من، چون برای احترامی که به خودم و بازیکنان و هواداران پرسپولیس دارم و با اصولی که دارم این کار را تا دسامبر انجام نخواهم داد. من تیمم را سه روز قبل از بازی ترک نمی‌کنم. قبل از ۲۶ دسامبر و وقتی باشگاه هیچ زمان تصمیم‌گیری ندارد، چنین کاری نمی‌کنم.

نماینده جبهه پایداری: به جهنم که سلحشوری ثبت نام نکرده

پروانه سلحشوری نماینده تهران که دو روز پیش در آخرین روز نام نویسی برای انتخابات با صدور بیانیه‌ای از عدم کاندیداتوری اش در انتخابات مجلس خبر داد و از این دور از رقابت‌ها کنار کشید، در جریان نشست علنی امروز مجلس آخرین نطقش را ایراد کرد. نطقی که باز هم در آن از شرایط امروز جامعه انتقاد کرد. او به اعتراضات آبان ۹۸ اشاره کرد و از مادران داغدار در این حوادث گفت. صحبت‌های سلحشوری به پایان نرسیده بود که کم کم تحرکات برخی چهره‌های تندرو در اعتراض به او شروع شد ابتدا حاجی دلیگانی و علیرضا سلیمی شروع به انتقاد کردند، دقایقی بعد نیز سامری از مجمع نماینگان خوزستان که در جریان رای اعتماد به ظریف به وزیرخارجه ناسزا گفته بود، شروع به فریاد زدن کرد و خواستار آن شد که میکروفون سلحشوری خاموش شود. داد و بیداد‌های نمایندگان طیف تندرو مجلس به همین جا ختم نشد و وقتی سلحشوری نطقش به پایان رسید سامری خود را به او رساند و فریادش را ادامه داد و گفت: «کسی که خودش در انتخابات ثبت نام کرده است تمام مقدسات نظام را زیر سوال می‌برد.» در همین لحظه نمایندگان دیگری از جمله کوهکن خودشان را به این جمع رساندند تا غائله را آرام کند. کوهکن خطاب به سامری گفت: «ما در مجلس ششم نطق‌های تندتر از این داشتیم، آرام باشید» در نهایت و با اینکه زنگ پایان جلسه به صدا درآمده بود، اما جدال همچنان ادامه داشت حتی وقتی که سلحشوری صحن مجلس را ترک کرده بود، نصرالله پژمانفر با فریاد می‌گفت: «نمی شود هر کسی هر غلطی دلش خواست انجام بدهد» در همین لحظه یکی دیگر از نمایندگان اصولگرا خطاب به پروانه سلحشوری داد زد: «به جهنم که ثبت نام نکرده است نمی‌شود که به بقیه توهین کند.»

نوبخت: هنرمندان پولدار باید مالیات بدهند

رئیس سازمان برنامه و بودجه از دستور رئیس جمهور به وزیر کار برای عدم سخت‌گیری در پرداخت یارانه معیشتی خبر داد و گفت: هنرمندان پردرآمد هم باید مالیات بدهند، ولی در قانون فعلی معاف هستند که باید اصلاح شود. همزمان با انتقاد‌های فراوان برای معافیت مالیاتی هنرمندان، رئیس سازمان برنامه و بودجه موضع دولت در این خصوص را اعلام کرد و گفت: این‌ها در ماموریت بودجه نیست و باید قانون مالیاتی اصلاح شود، در طرح اصلاح ساختار بودجه، بنا داریم بخشی از موارد مالیاتی را هم اصلاح کنیم؛ بخشی از تخفیف‌های مالیاتی را قرار است اصلاح کنیم البته نه چشم بسته! ایا درست است معافیت مالیاتی مطبوعات را کم کنیم؟ اینکه می‌گویید هر مقدار میخواهید از هنرپیشه پردرامد مالیات بگیرید یک بحث است و اینکه به صورت کلی بگویید از هنرمندان باید مالیات بگیرید بحث دیگری است. نوبخت گفت: ۲۰۰ هزار هنرمند داریم که طبق اعلام وزارت ارشاد متوسط حقوق آن‌ها زیر ۲ میلیون تومان است، شما ۲۰ هنر پیشه را نبینید که پر آوازه هستند و درآمد بالایی دارند، این‌ها تعدادشان محدود است؛ نمی‌توانیم به طور کلی تصمیم بگیریم.

سخنگوی دولت: برنامه‌ای برای قطع اینترنت نداریم

ربیعی درباره برخی گمانه زنی‌ها در مورد اینترنت ملی گفت: با وجود آنکه بسیاری این موضوع را پیگیری می‌کردند، اما دولت مخالف چنین طرحی است؛ نمی‌توانیم و اعتقادی به این طرح نداریم و بنای دولت جزیره کردن ایران در دنیا نیست.

آذری جهرمی: پنجشنبه برای مردم سورپرایز خواهیم داشت

محمدجواد آذری جهرمی در افتتاحیه سومین نمایشگاه شهر هوشمند گفت: خوشحالم هوای تهران امروز پاک است و در یک هوای سالم در این همایش هستیم. سال گذشته تفاهم نامه‌ای با شهرداری امضا کردیم و تلاش کردیم با هوشمندسازی تهران را به شهری سالم، پاک و امن تبدیل کنیم و در این زمینه اتفاقات خوبی در سال گذشته رخ داد. آذری جهرمی ادامه داد: کره زمین را دیگران برای ما به ارثیه گذاشته اند و ما هم باید برای آیندگان خود به امانت و ارث بگذاریم. وزیر ارتباطات افزود: در روز پنجشنبه یک سورپرایز برای مردم خواهیم داشت که از طریق شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها آن را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

تغییر محل بازی استقلال-پیکان ربطی به ناآرامی‌های اخیر در شهر قدس نداشت

معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران گفت: به دلیل فراخوان هوارداران استقلال برای بازی امروز این تیم با پیکان، این بازی به ورزشگاه آزادی منتقل شد. حمیدرضا گودرزی در گفت: وگو با ایسنا درباره دلیل جابجایی مسابقه فوتبال تیم‌های استقلای و پیکان از ورزشگاه شهرقدس به آزادی در تهران اظهار کرد: هوارادان استقلال به دلیل مسائل پیش آمده برای این تیم فراخوان داده بودند که در این مسابقه حضور یابند بنابراین کمیسیون ورزشی شورای تامین استان تصمیم گرفت با توجه به محدودیت ورزشگاه شهرقدس، بازی را در ورزشگاه آزادی برگزار کند. دو تیم استقلال و پیکان هم با تصمیم کمیسیون ورزشی موافقت کردند. این بازی در همان ساعت قبلی که اعلام شده است، برگزار می‌شود. وی با بیان اینکه تغییر مکان این بازی ربطی به ناآرامی‌های آبان ماه شهر قدس ندارد، تصریح کرد: مسئولان شهرقدس پیش از این اعلام کرده بودند که آمادگی کافی برای برگزاری این مسابقه را دارند، اما به دلیل فراخوان هواداران و در نظر گرفتن این احتمال که تعداد هواداران استقلال از ظرفیت ورزشگاه شهرقدس بیشتر شود، این بازی به ورزشگاه آزادی منتقل شد.
 
منبع:تابناک


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*