اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299151
تاریخ انتشار: 1398/09/20 00:10
بهروز نعمتی : محال است نماینده‌ای با پول وارد مجلس شود! / رکوردی که رحمانی فضلی در مجلس زد! / هشدار مشاور روحانی به صداوسیما / روایت علی مطهری از جدیدترین نامه‌اش به رهبری

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

 
فتح‌الله‌زاده: ایراد از چشم‌های زرینچه است که تویوتا را موتور گازی دیده!

علی فتح‌الله‌زاده در واکنش به اظهارات جواد زرینچه که گفته فتح‌الله‌زاده با موتور گازی کار می‌کرد، اما از استقلال به خیلی چیز‌ها رسید، گفت: یکی از مشکلاتی که باعث می‌شود آقا جواد به حقش نرسد، همین موارد است. آدم‌های خناسی هستند که از روحیه جواد که زود عصبانی می‌شود، سوء استفاده کرده و کاری می‌کنند بنده خدا با همه درگیر شود. وی افزود: من عکاس نبودم و افتخار می‌کنم سردبیر یک مجله پرتیراژ کشور بودم که در روزنامه اطلاعات منتشر می‌شد. اگر اطلاعات آدم ناقص باشد، موجب خجالتی او می‌شود. من قبل از اینکه به استقلال بیایم ۱۰ سال مدیر جشنواره تئاتر فجر بودم که خودش یک وزارتخانه است. متأسفانه زرینچه حرف‌هایی می‌زند که پرت و پلا است. من ماشین تویوتا کریسیدا داشتم و اگر این خودرو به چشم جواد موتور آمده، مشکل از چشم‌هایش است نه من. عکس‌هایم موجود است و می‌توانم آن را منتشر کنم. به زرینچه پینشهاد می‌کنم حرمت بزرگ‌تر‌ها را نگه دارد تا فردا نیز به او احترام بگذارند. من ۱۰ سال مدیر جشنواره تئاتر فجر و سردبیر مجله جوانان در روزنامه اطلاعات بودم.

مطهری: طبق اعتراف نهاد‌های اطلاعاتی خودمان، توده فقیر جامعه بودند که معترض شدند

علی مطهری، نماینده تهران در نطق میان دستور خود به حوادث تلخ آبان ماه اشاره کرد و گفت: حوادث تلخ آبان ماه نشان داد که سران قوا نبض جامعه را در دست ندارند و تصمیم بدی که گرفته شد و اجرای بدتری که انجام شد متاسفانه این حوادث تلخ را بوجود آورد. به نوشته خبرآنلاین وی افزود: تحلیل غلط هم نباید کرد، نباید مسائل را به گردن منافقین و سلطنت طلبان بیاندازیم، اگرچه آن‌ها وسط داستان وارد شدند و سوءاستفاده کردند، ولی طبق اعتراف نها‌های اطلاعاتی خودمان، توده فقیر جامعه جامعه بودند که معترض شدند و باید فکری به حال آن‌ها بکنیم. مطهری با بیان اینکه اگر جامعه در شرایط عادی بود جای داشت رئیس جمهور را استیضاح کنیم، خاطرنشان کرد:، اما در شرایط خاص هستیم و حداقل کاری که مجلس می‌تواند بکند این است که وزیر کشور را به عنوان مسئول اصلی این تصمیم استیضاح کند و انشاالله این کار انجام می‌شود.

به درخواست «شورای امنیت ملی» آمار کشته‎‌ها اعلام نشده

علی ربیعی، سخنگوی دولتدر آخرین نشست خبری خود با رسانه ها، درباره اعداد و ارقامی که برای کشته شدگان حوادث آبان ماه امسال ذکر می‌شود نیز اظهار نظر کرد. ربیعی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا آمار کشته شدگان حوادث اخیر اعلام نمی‌شود، تصریح کرد: تعداد مجروحان نیروی انتظامی بیشتر از مجروحان عادی است، بالاخره در این ماجرا عده‌ای مظلوم واقع شدند و ما نمی‌توانیم مثل آمریکا آمار فله‌ای بدهیم. او با بیان اینکه عدد و رقمی که از سوی آمریکایی‌ها درباره قربانیان حوادث اخیر اعلام شده، غیرواقعی است، گفت: شاهدی بر ادعا‌های آنان وجود ندارد. ما صادقانه و به تفکیک استان‌ها و علت، آمار را اعلام می‌کنیم. اگر تا به حال هم صبر کردیم و اعلام نشده به دلیل درخواست شورای امنیت ملی است. دولت با هماهنگی قوه قضاییه و وزارت کشور این آمار را به زودی اعلام می‌کند.

سردار جعفری: متاسفانه شورای نگهبان، مبانی فکری کاندیدا‌ها را چندان بررسی نمی‌کند

سردار جعفری: در یک دولت چشمه‌هایی از این را مردم دیدند، اما کامل و جامع نبود. مدیریت کشور باید با همان نگاه رهبری که نگاه اسلام ناب است هماهنگ شود. اگر کسی در این مبانی اشکال داشته باشد، سنجش آن، وظیفه سنگین شورای نگهبان است؛ که فکر نمی‌کنم شورای نگهبان با این دقت نگاه کنند و روی مبانی فکری افراد برای تایید صلاحیت تمرکز کنند. الان در همین کشور‌هایی که مهد دموکراسی هم هستند باید نگاه فرد با نگاه حکومت بخواند. اما آقایانی که اینجا روی کار می‌آیند ابایی ندارند که بگویند دیدگاه ما با رهبری اختلاف دارد. خوب اگر دیدگاهت اختلاف دارد برای چه آمدی؟
 
احتمال سونامی در نوار شمالی کشور وجود دارد؟

علیرضا شهیدی، رئیس سازمان زمین شناسی کشور گفت: ایران مستعد زلزله‌های بسیاری است. در قسمت‌های مرکزی به دلیل سفتی زمین احتمال خسارات بالا است. این در مقایسه با قسمت‌های جنوبی کشور که زمین حالت پلاستیکی بیشتری دارد برآورد می‌شود. دراین پیام‌ها برآورد ما از نقشه‌هایی است که تنها گسل‌های فعال را نشان می‌دهند. در درجه خطرپذیری زلزله در نواحی البرز و شمال کشور خطرناک توصیف می‌شود. اگر این زلزله‌ها در شمال کشور با مرکز زلزله در دریا اتفاق بیفتند احتمال سونامی در نوار شمالی کشور وجود دارد. /ایلنا

لاریجانی: وضعیت تحریم‌ها جدی است

علی لاریجانی، رئیس مجلس در مراسم بهره‌برداری از آبرسانی به ۵۵ روستای استان کرمانشاه گفت: منفی‌بافی برای کشور سم مهلکی است و مردان کاری کسانی هستند که در شرایط سخت کار کنند. عده‌ای تنها منفی‌بافی می‌کنند و دل مردم را خالی می‌کنند، باید به‌جای منفی‌بافی وفاق را گسترش دهیم. برای هر انتخابات نباید دستگاه‌های زحمت‌کش تخریب شوند، ادب انتخاباتی باید رعایت و برادرانه رفتار شود و تخریب نکنند. همه باید با هم به‌فکر مردم باشیم و مسئولان به مکان‌هایی بروند که مشکلات مردم بیشتر است. وی گفت: این اقدامات در شرایط سخت انجام شده و وضعیت تحریم‌ها جدی است، در چند سال اخیر در زمان بودجه منابعی تنها برای آبرسانی به روستا‌ها تخصیص داده می‌شود و همین مجلس در چند سال اخیر بودجه‌ای برای آبرسانی به روستا‌ها در نظر گرفت و از مقام معظم رهبری درخواست کردیم که اجازه دادند از صندوق برداشت شود و این کار مجلس بود.

فلاحت پیشه:مجلس را به بازی گرفتند

رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: واقعیت این است که در مجلس کنونی نقاط قوتی داشت، اما نقاط ضعف به‌ویژه در جلسات غیرعلنی مشخص می‌شد زمانی که مجلس را وادار می‌کردند که یک سری تصمیمات اتخاد کند که یکی از نمونه‌های آن افزایش قیمت بنزین بود. مجلس هر چه بیشتر به آخر خود نزدیک شد، مورد بازی قرار گرفت. امیدوارم مجلس غیرسیاسی، معتدل و اقتصادی داشته باشیم، اما نگران فضای افراطی مجلس یازدهم هستم. /ایلنا

روایت علی مطهری از جدیدترین نامه‌اش به رهبری

علی مطهری، نماینده تهران در نطق میان دستور گفت:حوادث تلخ آبان ماه نشان داد که سران قوا نبض جامعه را در دست ندارند. نباید مسائل را فقط گردن منافقین و سلطنت طلبان بیاندازیم، آن‌ها وسط داستان وارد شدند و سوءاستفاده کردند. طبق اعتراف نهاد‌های اطلاعاتی خودمان، توده فقیر جامعه جامعه بودند که معترض شدند و باید فکری به حال آن‌ها بکنیم. مجمع تشخیص تبدیل به شورای نگهبان دوم شده است که مصوبه مجلس را دست می‌برند و اصلاح می‌کند. دراین خصوص نامه‌ای خدمت رهبری نوشتم و اشکالات را خدمت ایشان بیان کردم. تا بهمن ماه برای تصمیم گیری درباره پالرمو و سی‌اف‌تی وقت نداریم والا وارد لیست سیاه خواهیم شد. مشارکت ۷۰ درصدی در انتخابات دهان آمریکا را می‌بندد، صندوق رای تنها راه اصلاح امور است. نباید مردم را تقسیم به انقلابی و غیرانقلابی، کنیم. ملاک اسلام است نه انقلاب.
 
توصیه رئیس دولت اصلاحات به زنان اصلاح‌طلب

فاطمه راکعی در پاسخ به اینکه حضورش در انتخابات به دعوت رییس دولت اصلاحات بوده است یا خیر، توضیح داد: «ما به عنوان اعضای کمیسیون زنان بنیاد باران با آقای خاتمی چند ماه پیش جلسه داشتیم و ایشان بسیار بر حضور پررنگ زنان در انتخابات مجلس تاکید کردند، وقتی مسئله ۳۰ درصد هم مطرح شد، گفتند چرا؟ تمام زنانی که سال‌ها تلاش کردند و دارای تخصص هستند بیایند تا کشور از ظرفیت‌شان بهره ببرد و معتقد بودند کف خواسته ما ۳۰ درصد باشد نه سقف آن.»
 
هشدار مشاور روحانی به صداوسیما

مشاور رئیس‌جمهور تاکید کرد: صدا و سیما مراقبت کند؛ تبلیغات سیاسی برای شخصیت‌های ملی با تبلیغات تجاری برای محصولاتی مثل عالیس متفاوت است. حسام الدین آشنا در دو توئیت جداگانه نوشت:
‌صدا و سیما مراقبت کند؛
‌تبلیغات سیاسی برای شخصیت‌های ملی با تبلیغات تجاری برای محصولاتی مثل عالیس متفاوت است.
‌تجربیات گذشته نشان داده است سپردن مدیریت تصویر ملی به برخی افراد در صدا و سیما ضررش از فایده‌اش بیشتر است؛ آن‌ها در تخریب چیره‌دستند، ولی برای ساختن چهره‌های ملی خیر!
‌مجریان سیاست پیشه از اوج آغاز می‌کنند تا به مجلس برسند.
ابتدا در افق ظاهر می‌شوند، با گذراندن جامع‌المقدمات به شبکه سه رفته و در سپهر سیاسی شناخته می‌شوند؛ هیچ‌گاه پاسخگو نیستند چرا که همواره میزبانند و سائل.
‌کمی بعد احساس مسئولیت می‌کنند و به سوی فتح استصوابی مجلس پیش‌می‌روند.
 
رکوردی که رحمانی فضلی در مجلس زد!

عضو هیئت رئیسه مجلس تعداد طرح‌های استیضاح‌های که در مجلس دهم تدوین شده را اعلام کرد که برای وزارت کشور ۶ بار استیضاح انجام شده است. علی اصغر یوسف‌نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز پارلمان با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی دور دهم مجلس ۳۸ استیضاح انجام شده است، گفت: اکنون هم استیضاح وزرای نفت، کشور و آموزش و پرورش در مجلس مطرح است. وی با اشاره به تعداد هر استیضاح در وزارتخانه‌های مختلف اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش ۴ بار، اقتصاد و دارایی ۳ بار، نیرو ۴ بار، وزارت راه و شهرسازی ۳ بار، وزارت علوم و تحقیقات ۳ بار، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ۴ بار، وزارت کشور ۶ بار، وزارت جهاد کشاورزی ۴ بار، وزارت نفت ۲ بار، وزارت صنعت ۲ بار، وزارت ورزش و جوانان ۲ بار و وزارت امور خارجه یک بار استیضاح انجام شده است.
 
یاسین رامین برای پنجمین بار ممنوع‌الخروج شد

قاضی مسعودی مقام که نامش به واسطه محاکمه مفسدان اقتصادی و آقازاده‌ها سر زبان‌ها افتاده، دستور ممنوع‌الخروجی "یاسین رامین" که در دادگاه بدوی جمعاً به ۱۷ سال حبس و رد مال محکوم شده را تمدید کرد. در پرونده شرکت رشد وابسته به جمعیت هلال احمر که "یاسین رامین" متهم آن است، شعبه ۱۰۵۸ مجتمع قضایی ویژه کارکنان دولت، در سه فقره اتهامی، رامین را جمعاً به ۱۷ سال حبس و رد مال محکوم کرده است. رامین در این پرونده بابت خیانت در امانت به سه سال حبس و بابت دو فقره اتهام انتقال مال غیر، هر کدام به ۷ سال حبس محکوم شده است که طبق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در صورت قطعیت یافتن محکومیت صادره، مجازات اشد یعنی هفت سال اجرا می‌شود. پس از صدور این حکم، رامین به آن اعتراض کرد که برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظرخواهی، به شعبه ۶۸ دادگاه تجدیدنظر استان به ریاست قاضی اسدالله مسعودی مقام ارسال شد. قاضی مسعودی مقام که این روز‌ها به واسطه محاکمه مفسدان اقتصادی در شعبه سوم ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران اقتصادی سر زبان‌ها افتاده، دستور ممنوع‌الخروجی رامین را تمدید کرده است.
 
بهروز نعمتی : محال است نماینده‌ای با پول وارد مجلس شود

بهروز نعمتی با اشاره به حمایت باند‌های وابسته به پول‌های کثیف از نمایندگان برای حضور در مجلس، توضیح داد: عادت بدی در کشور باب شده است؛ بحث‌های بگم بگم‌ها و... یک زمانی آقای رحمانی فضلی بحث پول‌های کثیف را مطرح کرد. من همان موقع در صحن مجلس تذکر دادم که اگر این پول‌ها وارد مجلس شده بیایید و به مردم بگویید. نظام با کسی تعارف ندارد و این پول‌ها متعلق به هر کسی که هست بیایند و بگویند؛ بنابراین بحث بیشتر تخریبی است. در ثانی، چرا این موضوعات بیشتر در زمان انتخابات مطرح می‌شود؟ مشخص است جناحی از این موضوع سود می‌برد که آن را مطرح می‌کند. این عضو هیات‌رئیسه مجلس در پایان گفت: چندین سال است که من کاندیدا شدم و محال ممکن است کاندیدایی بتواند با پول به مجلس راه یابد. مگر می‌شود اعتقاد و عقیده مردم را با پول خرید؟ حتماً نمی‌شود.
 
جزئیات جدید از پرونده «پسر آخوندی»

پرونده محمدمهدی آخوندی پسر عباس آخوندی وزیر سابق مسکن و شهرسازی به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. سوم آذر ماه امسال بود که رسانه‌ها از بازداشت "محمدمهدی آخوندی" فرزند عباس آخوندی وزیر سابق مسکن و شهرسازی خبر دادند؛ خبری که ۹ روز بعد غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه آن را تأیید کرد و علت این بازداشت را مسائل و موضوعات مالی اعلام کرد. اسماعیلی در نشست خبری روز ۱۲ آذر خود گفت: "این فرد تنها نیست و چهار نفر دیگر مرتبط با این پرونده در بازداشت هستند و کار رسیدگی به این پرونده در دادسرا در حال انجام است. "بر اساس این اعلام، مهدی آخوندی با صدور قرار بازداشت موقت از سوی شعبه بازپرسی به قرار صادره اعتراض کرده و پرونده وی به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک برای تصمیم‌گیری در خصوص اعتراض متهم به قرار بازداشت، ارسال شده است. بر اساس آنچه تا‌کنون در تحقیقات مشخص شده، فرزند آخوندی در یک فقره فقط از محل واگذاری پروژه پردیسان قم، ۵۰۰ میلیارد تومان منتفع شده است. همچنین این فرد بر اساس روابطی که داشته، از یک نهاد و سازمان، ساختمانی به ارزش ۴ میلیارد تومان در یکی از مناطق شمال شهر تهران را ۳۸۰ میلیون تومان خریداری کرده است.
 
خودکشی معاون احمدی‌نژاد تکذیب شد

وکیل مدافع حمید بقایی از بستری شدن موکلش در بیمارستان مهرگان خبر داد. مهران عبدالله پور وکیل مدافع حمید بقایی (معاون رئیس جمهور سابق) در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خبر خودکشی موکلش اظهار کرد: این خبر شایعه و کذب است. وی گفت: در حال حاضر موکلم در مرخصی از زندان به سر می‌برد و در بیمارستان مهرگان بستری است. وی درباره علت بستری شدن موکلش در بیمارستان گفت: موکلم مشکلات جسمی زیادی دارد و به همین دلیل در بیمارستان بستری است.
 
زمان سفر روحانی به ژاپن مشخص شد

یک خبرگزاری ژاپنی اعلام کرد حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران ۲۸ آذر به ژاپن سفر می‌کند. رویترز به نقل از یک خبرگزاری ژاپنی اعلام کرد «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر) به ژاپن سفر می‌کند. آبه، اولین نخست‌وزیر ژاپن پس از سال ۱۹۷۸ میلادی است که در خرداد ماه گذشته به ایران سفر کرد. پیش از این در مهرماه نیز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار با آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن که در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، ضمن اشاره به سفر آبه به تهران، بر پیگیری اجرای هر چه سریعتر توافقات این سفر تاکید کرده بود. رئیس جمهور همچنین از تلاش‌های دولت ژاپن برای حفظ و تداوم اجرای برجام تشکر و بر حفظ و توسعه روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها و به ویژه روابط اقتصادی تاکید کرده بود.
 
نارضایتی‌ها از اقشار بالا و متوسط به اقشار پایین رسیده است

صادق زیباکلام در بخشی دیگر از گفته‌های خود تصریح کرد: «دیگر مساله مهم این است که اعتراضات خرداد ۸۸ بیشتر برآینده اعتراض طبقات مرفه و متوسط جامعه بود؛ در حالی‌که اعتراضات آبان ۹۸ بر اساس مشاهداتم از تهران -فارغ از دیگر شهرها- آن قشری که اعتراض را در ۸۸ با راهپیمایی سکوت خود را نشان داد، اکنون بسیار کم پیدا بودند؛ برخلاف این در وضعیت جدید کسانی طغیان کردند و دست به اعتراض زدند که از طبقات بسیار ضعیف و مستضعف جامعه بودند. این مساله را می‌توان زنگ خطری برای کلیت سیستم و نظام ارزیابی کرد.»
منبع:تابناک


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*