اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299316
تاریخ انتشار: 1398/10/13 01:29
آناهیتا زمانیان بازیکن ایرانی‌الاصل تیم پاری‌سن‌ژرمن به یوونتوس ملحق شد.

عصرجهان-باشگاه یوونتوس رسماً آناهیتا زمانیان هافبک 21 ساله پاری‌سن‌ژرمن را به خدمت گرفت. آناهیتا که متولد لندن از پدری ایرانی و مادری فرانسوی است، فوتبال حرفه‌ای را در باشگاهه گوتنبرگ شروع کرد و سال 2018 به عضویت پاری‌سن‌ژرمن درآمد. او که در رده‌های پایه برای تیم ملی فرانسه بازی کرده راهی ایتالیا شد تا در ادامه فصل با شماره 19 تیم زنانِ بیانکونری به میدان برود.


بیوگرافی آناهیتا زمانيان "دختر ایرانی"

آناهیتا پدری ایرانی دارد و مادرش اهل بروتاین فرانسه است. البته او در لندن به دنیا آمده و تا چهار سالگی هم در انگلیس زندگی کرده است، بااین‌حال، پس از چهار سال او به همراه خانواده‌اش لندن را به مقصد سوئد ترک می‌کند. آناهیتا حالا در کنار والدین و البته دو برادرش در سوئد زندگی می‌کند. نکته جالب درباره انتخاب تیم ملی فرانسه این است که او در شرایطی پذیرفته برای «آبی‌ها» به میدان برود که هرگز در فرانسه زندگی نکرده است. البته بخشی از اصالتش به منطقه بروتاین به‌ویژه به پنمارش می‌رسد؛ جایی که محل تولد مادرش موریل است. آناهیتا در گزارشی که «لوتلگرام فرانسه» نوشته می‌گوید: «درست است که پدرم ایرانی است، ولی تا به حال هیچ‌وقت به ایران نرفته‌ام ولی در عوض اغلب به بروتاین سفر می‌کنم و به همراه خانواده بیشتر تعطیلات را اینجا سر می‌کنم. البته خاله‌ام در اکمول زندگی می‌کند و آنجا ساحل دارد. از آنجا که سوئد زیاد آفتابی نمی‌شود وقتی پیش خاله‌ام می‌رویم حسابی از فرصت استفاده می‌کنیم». آناهیتا در یک مؤسسه اجتماعی مشغول به فعالیت است که کارش رسیدگی به امور بچه‌های مهاجران است؛ به‌ویژه آن دسته از بچه‌ها که از سوریه و افغانستان مهاجرت می‌کنند.

فوتبال برای آناهیتا از زمان کودکی شروع شده و خودش می‌گوید تا یادش می‌آید به این ورزش علاقه داشته است. البته ریشه علاقه‌اش هم مشخصا پدرش است؛ کسی که پیش‌تر در تیم ملی ایران بازی کرده است (در حالی لو‌تلگرام نوشته که پدر آناهیتا عضو تیم ملی ایران بوده اما بازی رسمی برای فردي به‌عنوان زمانیان دیده نمی‌شود). به‌غیر از پدر، آناهیتا الگوی دیگری هم برای فوتبال داشته که برادر بزرگ‌ترش است. آناهیتا که روزهای شش سالگی‌اش را خوب به خاطر دارد، می‌گوید: «وقتی برادر بزرگم فوتبال را شروع کرده بود می‌خواستم مثل او شوم. خب این‌طوری اولین تمرینم را برگزار کردم و بعد دیگر هرگز تمرین فوتبال را متوقف نکردم! در سوئد دختران زیادی فوتبال بازی می‌کنند حتی در شهرهای بسیار کوچک».  آناهیتا زمانیان به چهار زبان انگلیسی، فرانسوی، فارسی و سوئدی مسلط است و از همان دوران نوجوانی در سر داشته که برای تیم ملی زنان فرانسه بازی کند. البته او می‌گوید هیچ‌وقت وسوسه نشده که بخواهد برای تیم ملی سوئد به میدان برود. «راستش را بخواهید من پاسپورت سوئدی ندارم. وقتی متوجه شدم که سطح فوتبال خوبی دارم، تصمیم گرفتم شانسم را برای بازی در تیم ملی زنان فرانسه امتحان کنم. توانستم چند تست بدهم و بعد برای تیم ملی زنان زیر ١٦ و ١٧ سال فرانسه هم بازی کنم». حالا آناهیتا فرصت بیشتری دارد تا هنرش را در دنیای فوتبال به نمایش بگذارد؛ او در جام ‌جهانی باید برای فرانسه به میدان برود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*