اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299317
تاریخ انتشار: 1398/10/13 01:30
سخنگوی شورای نگهبان از اعلام نظر قطعی درباره کاندیداهای انتخابات مجلس تا ۲۱ دی خبر داد.

سخنگوی شورای نگهبان از اعلام نظر قطعی درباره کاندیداهای انتخابات مجلس تا ۲۱ دی خبر داد.


به گزارش مهر، عباسعلی کدخدایی سخنگو و قائم مقام شورای نگهبان در گفتگو با رادیو گفتگو درباره روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس، گفت: در حال حاضر در مقطعی قرار داریم که هیئت‌های استانی باید ارزیابی‌های خود را نسبت به هیئت‌های اجرایی و شکایات نسبت به آرای این هیئت، بررسی و با کسب نظر از هیئت مرکزی، اعلام نظر کنند.
وی بررسی شکایات و صلاحیت کاندیداها را یک کار پرمشغله دانست و عنوان کرد: در این دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیش از ۱۶ هزار ثبت نام کننده داشته ایم و بسیاری از این افراد، نخستین بار در انتخابات مجلس ثبت نام کرده اند و به همین جهت نیاز داریم مدارک و مستندات لازم را برای احراز هویت آنها جمع آوری کنیم که این موارد زمان بر است.
سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: تلاش هیئت‌های ارزیابی شورای نگهبان این است که تا ۲۱ دی ماه که موعد قانونی است، نظرات خود را درباره کاندیداها اعلام کند.
کدخدایی درباره شرایط مدنظر شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت کاندیداها، اظهار داشت: شورای نگهبان بر اساس قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی عمل می‌کند که این شرایط در مواد ۲۸، ۲۹ و ۳۰ قوانین انتخابات آمده است.
وی اضافه کرد: همچنین یکسری شرایط شکلی نیز وجود دارد که تحویل دادن مدارک لازم و سن قانونی داوطلب و همچنین نداشتن سو شهرت در منطقه و عدم محکومیت قضائی از جمله این موارد است.
سخنگوی شورای نگهبان درباره رأی دادن در انتخابات، گفت: توصیه من به مردم این است به کسانی که کارآمد بوده و شایستگی نمایندگی مردم را دارند، رأی بدهند.
کدخدایی تصریح کرد: مردم سعی کنند کسانی را انتخاب کنند که مسائل و حواشی خاصی نداشته باشند و طبیعتاً افرادی که تجربه و تخصص بیشتری دارند، مورد انتخاب واقع شوند. مردم پس از بررسی‌های لازم، از افراد مورد اعتماد درباره کاندیداها پرس و جو کنند و ان شالله کسانی را برای چهار سال آینده به مجلس بفرستند که برای تمام کشور مثمر ثمر باشند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*