اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299368
تاریخ انتشار: 1398/10/22 19:54
او در فیسبوک نوشته بود ایران هم باید 52 هدف در خاک آمریکا از جمله منزل کارداشیان را در لیست حمله خود قرار دهد.

یک استاد آمریکایی ایرانی تبار کالجی خصوصی در نزدیکی شهر بوستون (مرکز ایالت ماساچوست آمریکا) پس از انتشار طنزی درباره توییت ترامپ مبنی بر بمباران 52 مرکز در ایران از سمت خود اخراج شد.

به گزارش عصرایران، روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" با انتشار این خبر نوشت:" اشین فنسی استادیار کالج بابسون در نزدیکی شهر بوستون آمریکا پس از اینکه مطلبی طنز در صفحه فیسبوک خود در واکنش به توییت ترامپ مبنی بر بمباران 52 مرکز در ایران از جمله مراکز فرهنگی منتشر کرد، از سوی دانشگاه اخراج شده است.

او روز 5 ژانویه (1 هفته پیش و زمانی که هنوز سپاه پاسداران به مواضع آمریکا حمله نکرده بود) در این مطلب به طنز نوشته بود: رهبران ایران نیز در واکنش به توییت ترامپ مبنی بر بمباران 52 مرکز در ایران از جمله مراکز فرهنگی، باید لیستی از 52 مرکز فرهنگی آمریکا را از جمله " مال آمریکا" (یکی از بزرگ ترین مارکز تجاری جهان)  در "مینه‌سوتا" و منزل کارداشیان را در لیست اهداف بمباران قرار دهند."

این نوشته استاد آمریکایی ایرانی‌تبار پیش از آنکه او آن را از صفحه شخصی خود پاک کند به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و در نهایت با وجودی که این استاد این مطلب را از صفحه شخصی خود برداشت، اما مقامات دانشگاه تصمیم گرفتند او را اخراج کنند.

کالج بابسون در ایالت ماساچوست آمریکا/ گتی ایمجز

حمله موشکی سپاه

"اشین فنسی" در سال 2008 از کالج بابسون مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی گرفته است. او از آن سال به تدریس در این دانشگاه اشتغال داشت و آخرین رتبه او در این دانشگاه سمت "استادیاری" بود. این دانشگاه خصوصی دارای بیش از 3 هزار دانشجو است.

کالج بابسون روز چهارشنبه هفته گذشته در واکنش به اخراج این استاد از دانشگاه با صدور بیانیه‌ای گفته است: "هر نوع سخنان تهدیدآمیز" و "اقداماتی را که موجب خشونت می‌شود" محکوم می‌کند... این پست خاصی که کارمند این دانشگاه در صفحه شخصی خود در فیسبوک منتشر کرده بود  به وضوح مغایر ارزش‌های کالج بابسون است."

این استاد ایرانی‌تبار  پس از اخراج با صدور بیانیه‌ای ضمن اظهار پشیمانی از نوشتن پست فیسبوکی تاکید کرده که هدف او صرفا شوخی بوده و او از اینکه این مطلب طنز از سوی مقامات دانشگاه به عنوان یک تهدید به خشونت تعبیر و تفسیر شده، متاسف است.

او در بیانیه خود گفته است:" من به عنوان یک آمریکایی متولد آمریکا تنها سعی کردم به شوخی اماکن فرهنگی ایران مثل مساجد و کلیساها را با اماکن فرهنگی آمریکا مقایسه کنم... بسیار متاسفم که این طنز به عنوان یک تهدید تفسیر و برداشت شده است."

اشین فنسی استادیار اخراجی کالج بابسون در ماساچوست آمریکا/ عکس: نیویورک تایمز

اخراج استاد ایرانی دانشگاه آمریکا به خاطر انتشار طنزی درباره حمله ایران به پایگاه‌های آمریکا

این استاد آمریکایی در بیانیه‌ای دیگر با اشاره به اینکه امیدوار بوده کالج بابسون در تصمیم خود صرف نظر کند از اینکه هیات امنای این دانشگاه خصوصی از  حق ابراز عقیده آزاد او دفاع نکرده‌اند، اظهار تاسف کرده است. مسئولان کالج بابسون گفته‌اند اخراج این استاد قطعی است و قابل تجدیدنظر نخواهد بود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*