اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299372
تاریخ انتشار: 1398/10/23 10:43
تلاش های تیم اقتصادی استان نتیجه داد؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۲۲۵ میلیارد ریال تسهیلات در انتظار واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد است، گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده وضعیت استان در دریافت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ رضایت بخش است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تلاش ها و پیگیری های انجام شده وضعیت استان در دریافت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ رضایت بخش است.


پنجمین نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون اقتصادی استاندار و با حضور اعضای این کارگروه برگزار شد.
سید حشمت الله صمیمی دوست در این نشست به گزارش اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ استان در سال های ۹۷ و سال جاری اشاره کرد و گفت: سال گذشته در بخش کشاورزی ۳۹ طرح موفق به دریافت یارانه به مبلغ ۲۲.۵ میلیارد ریال شدند.
معاون اقتصادی استاندار با تاکید بر اینکه کهگیلویه و بویراحمد جز استان های برتر در جذب یارانه بانکی است، عنوان کرد: در زیرساخت بخش کشاورزی  مبلغ ۱۱.۶ میلیارد ریال اعتبار تخصیص و پرداخت شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: از ۳۶ طرح معرفی شده به بانک در حوزه صنعت تعداد ۲۱ واحد صنعتی موفق به دریافت ۲۵.۷ میلیارد ریال یارانه شدند.
صمیمی افزود: در بخش زیرساخت صنعت و معدن در سال ۹۷ حدود ۳ میلیارد ریال اعتبار ابلاغ، تخصیص و جذب شد.
وی بیان کرد: در بخش شهرک های صنعتی ۸ طرح و واحد صنعتی موفق به دریافت یارانه به مبلغ ۵.۶ میلیارد ریال شده و حدود ۴.۴ میلیارد ریال نیز اعتبار برای زیرساخت ها جذب شد.
صمیمی دوست خاطرنشان کرد: شرکت شهرک های صنعتی این میزان اعتبار را به طور کامل جذب کرد.
وی با اشاره به گزارش اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ استان در سال ۹۸، اظهار داشت: باتوجه به نفت خیز بودن شهرستان گچساران و از محل اعتبارات ۲ درصد نفت مقرر شد بانک توسعه تعاون نسبت به انعقاد قرارداد با دستگاه های اجرایی (سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی) نسبت به تامین یارانه سود و تسهیلات از محل کمک های فنی و اعتباری آن شهرستان اقدام کند.
صمیمی افزود: در فاز نخست میزان تسهیلات در نظر گرفته شده ۲۲۵ میلیارد ریال برآورد شده است.
وی خاطرنشان کرد: با انعقاد تفاهم نامه تعداد ۴۲ طرح در بخش های کشاورزی و صنعت موفق به دریافت یارانه مورد نظر خواهند شد.
صمیمی تاکید کرد: با به بهره برداری رسیدن و تکمیل این طرح ها زمینه اشتغال بیش از ۲۵۰ نفر فراهم می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به  تدوین سند توسعه صادرات غیرنفتی استان اشاره کرد و افزود: مقرر شد ظرف ۱۵ روز سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی یاسوج نسبت به رفع ایرادات شرح خدمات سند اقدام کنند.
معاون اقتصادی استاندار با اشاره به یک موضوع طرح گردشگری در منطقه سروک، گفت: مقرر شد بانک کشاورزی نسبت به آزادسازی مبلغ ۳ میلیارد ریال از تسهیلات باقی مانده جهت تکمیل بخشی از طرح اقدام نماید.
صمیمی از برگزاری نمایشگاه تخصصی گل و گیاه، گیاهان دارویی و صنایع وابسته براساس تقویم نمایشگاهی در نیمه دوم بهمن ماه امسال در شهرستان کهگیلویه خبر داد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*