اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299406
تاریخ انتشار: 1398/10/25 03:03
تیم‌های خوزستان در روز پایانی نقل و انتقالات زمستانی روز پر ترافیکی داشتند.

عصرجهان-روز پایانی نقل و انتقالات زمستانی لیگ برتر فوتبال برای خوزستان دستخوش اتفاقات و حواشی بسیاری بود.

در این بین دو باشگاه نفت مسجدسلیمان و فولاد خوزستان تا آخرین ساعات زمان معین شده برای انجام نقل و انتقالات، نهایت تلاش خود را برای به خدمت گرفتن مهره‌های مورد نظر صورت دادند و تنها باشگاه صنعت نفت آبادان بود که دستخوش هیچگونه تغییری نشد.

مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و به سؤالات علاقه‌مندان به این تیم پاسخ گفت.

علی عیسی‌زاده در خصوص شایعات مطرح شده در خصوص تخصیص 10 میلیارد تومان بودجه از سوی وزارت نفت واکنش نشان داد و آن را مطلبی کذب قلمداد کرد.

نفت آبادان؛ نه کسی رفت نه کسی آمد

وی با اذعان به شرایط مالی بد این باشگاه، تأکید کرد که به سبب وجود این مشکلات نتوانستیم بازیکنی را در نیم فصل به تیم اضافه کنیم و همین موضوع باعث شد تا لیست مازادی هم در این رابطه نداشته باشیم.

مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان در ادامه به تمایل باشگاه‌های تراکتور، استقلال، پرسپولیس و سایپا برای به خدمت گرفتن چند بازیکن صنعت نفت اشاره کرد و گفت: عقیل کعبی، عیسی آل کثیر، طالب ریکانی، رضا جبیره و جعفر سلمانی، از جمله بازیکنانی بودند که مدنظر باشگاه‌های لیگ برتری قرار گرفته بودند و اگر با جدایی آنها موافق می‌شد، چیزی از صنعت نفت نیم فصل اول باقی نمی‌ماند.

سرمربی کروات صنعت نفت نیز در تکمیل صحبت‌های عیسی زاده، گفت: سران صنعت نفت پیشنهاد بسیاری از باشگاه‌هایی را که به من پیشنهادهای خوب مربیگری دادند را رد کردند. پرسپولیس، تراکتور، ذوب‌آهن و استقلال پیشنهاد دادند. آنها می‌گویند رفتن من می‌تواند بر تغییر اوضاع بین مردم تأثیر بگذارد و حتی به یک مشکل سیاسی بدل شود. از نگاه من این یک داستان زیبا و خیالی است اما آنها آن را بسیار جدی می‌گیرند. بسیاری از این موارد من را ناراحت کرد، پیشنهادات عالی هستند. آنها یک قرارداد عالی ارائه می‌دهند و پس از آن هیچ چیز تحقق نمی‌یابد. 

در این بین وحید خشتان که در تمرینات صنعت نفت مشاهده شده بود، در انتظار نظر اسکوچیچ برای پیوستن به نفت آبادان که تا ساعات پایانی، این مربی کروات، باسکوت خود پیوستن این مهاجم را به جمع آبادانی‌ها، متنفی کرد.

در همین اوضاع و احوال، هم نام مسجدسلیمانی آبادانی‌ها اما که از اوضاع مشابهی در زمنیه مالی برخوردار است، فعالیت گسترده‌ای را در بازار نقل و انتقالات زمستانی صورت داد که در همین ارتباط، احمد گوهری سنگربان سابق تیم سایپا هم با امضا قراردادی به جمع  شاگردان مهدی تارتار در نفت مسجد سلیمان اضافه شد.

نفت مسجدسلیمان؛ بی پول اما ولخرج

پیش از این نیز، محمد امین اسدی، محمد علی صفیا، امید سینگ سه خرید نفت مسجدسلیمان  بوده‌اند.

احسان تاییدی هافبک سابق تیم پارس جنوبی جم هم با امضای قراردادی به نفت مسجد سلیمان پیوست.


احمد گوهری؛ دروازه‌بان سایپا نیز که فصل گذشته در پارس جنوبی شاگرد مهدی تارتار بود به تیم نفت مسجدسلیمان  پیوست، ضمن اینکه فرشاد جانفزا مهاجم تیم نفت مسجدسلیمان با فسخ قرارداد از این تیم جدا شد.

با احتساب این بازیکنان، احسان تأییدی و احمد گوهری خریدهای چهارم و پنجم نفت مسجدسلیمان لقب گرفتند، همچنین محمد طیبی،فرزاد حاتمی،فرشاد جانفزا تاکنون از جمع طلایی پوشان مسجدسلیمان جدا شده‌اند.

در همین اوضاع و احوال، کمیته نقل و انتقالات فدراسیون فوتبال طی اطلاعیه‌ای عنوان کرد که باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، تراکتور تبریز، پارس جنوبی جم، سایپا، صنعت نفت آبادان و نساجی مازندران قرار بود که از کمیته تعیین وضعیت مجوز ثبت قرارداد دریافت کنند که تا دیشب فقط شاهین شهرداری بوشهر موفق به اخذ این مجوز و ثبت قرارداد بازیکنانش شد.

مدیر نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال ایران در این باره اضافه کرد که پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه ماشین‌سازی تبریز هم از سوی فیفا بسته شده  است. به این ترتیب تا دیشب فقط تیم‌های شاهین‌شهرداری بوشهر، گل‌گهر سیرجان، سپاهان اصفهان، ذوب‌آهن و پیکان برای ثبت‌ قرارداد‌های‌شان مجوز داشتند.

بنابراین استقلال، پرسپولیس، تراکتور تبریز، پارس جنوبی جم، سایپا، صنعت نفت آبادان و نساجی مازندران فقط تا روز گذشته  (دوشنبه ) فرصت داشتند تا مشکل خود را حل کنند و مجوز ثبت قرارداد بازیکنان جدید را دریافت کنند.

فولاد؛ هدفمند و اقتصادی

در ساعت پایانی مهلت نقل و انتقالات زمستانی، اخباری از باشگاه فولاد به گوش رسید که حاوی به خدمت گرفت چند بازیکن بود.

بر همین اساس، زبیر نیک نفس هافبک دفاعی سابق ذوب آهن و نفت آبادان، با عقد قراردادی به فولاد خوزستان پیوست.

تیم فولاد خوزستان در آخرین روز نقل و انتقالات زمستانی همچنان به دنبال جذب یک مهاجم کاذب (وینگر) بود تا جنس خود را برای نیم فصل دوم لیگ جورتر کند آنها همچنین نیم نگاهی هم به یک گزینه خارجی برای خط حمله دارند.

باشگاه سرخپوش اهوازی نیز با مشاهده فسخ شبانه قرارداد با فرشاد احمدزاده، این بازیکن شب گذشته و در ساعات پایان فرصت نقل و انتقالات،  قرارداد خود را با فولاد قطعی کرد و به جمع قرمزپوشان اهوازی پیوست.

حال باید منتظر ماند و دید که نتایج انفعال باشگاه صنعت نفت و تغییراتی که در دو باشگاه فولاد و نفت مسجدسلیمان صورت گرفته است، در نهایت چه نتیجه‌ای را برای نمایندگان خوزستان در ادامه مسابقات لیگ برتر فوتبال در پی خواهد داشت.

گزارش: علی دایلی/فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*