اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299419
تاریخ انتشار: 1398/10/28 01:01
پنتاگون مدعی شده که تلاشی برای کوچک‌نمایی و یا تاخیر در ارائه اطلاعات مربوط به تلفات حمله موشکی ایران به عین الاسد صورت نگرفته است.

حمله موشکی ایران به عین الاسدعصرجهان- طی رزو‌های اخیر و پس از حمله موشکی ایران به پایگاه «عین الاسد»، مقامات آمریکا به خصوص «دونالد ترامپ»، «مایک پمپئو» و «مارک اسپر» مدعی بودند که در پی این حمله آسیبی به نظامیان تروریست آمریکا نرسیده است.

با این وجود گزارش‌های بسیاری در تناقض با این ادعای مقامات آمریکا، طی روز‌های اخیر منتشر شده و امروز جمعه، ۲۷ دی، پایگاه خبری آمریکایی دیفنس وان از زخمی شدن ۱۱ نظامی در حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد خبر داد.

اکنون پنتاگون در توجیه پنهان‌کاری درباره آمار خسارات و تلفات حمله موشکی ایران، مدعی شده که روز پنجشنه از زخمی شدن شماری از نظامیان آمریکا مطلع شده است!


«جاناتان هافمن»، سخنگوی پنتاگون، ضمن مطرح کردن این ادعا که هیچ تلاشی برای کوچک‌نمایی و یا تاخیر در ارائه اطلاعات درباره مجروحان حمله موشکی ایران وجود نداشته، گفت: مقامات ارتش آمریکا در واشنگتن روز پنجشنبه متوجه شدند که ۱۱ نفر از نیرو‌های آمریکایی، پس از دیده شدن نشانه‌های ضربه مغزی در آنها، به خارج از عراق منتقل شده‌اند.

سخنگوی پنتاگون مدعی است که مردم آمریکا تنها ساعاتی بعد از وزیر دفاع، در جریان اطلاعات قرار می‌گرفتند.

این مقام پنتاگون در ادامه ادعا‌های خود افزود: این ایده که تلاشی برای کوچک جلوه دادن شمار مجروحان و یا یک آشفتگی سیاسی در این باره وجود دارد بی معنا است.

بامداد روز چهارشنبه ۸ ژانویه (۱۸ دی)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سلیمانی و تعدادی از مبارزان مقاومت الحشد الشعبی، پایگاه عین الاسد در عراق که محل استقرار نظامیان تروریست آمریکا بود را هدف حمله موشکی قرار داد.

بلافاصله بعد از این حمله، ترامپ با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود مدعی شد که در این حمله آسیبی به نظامیان آمریکایی نرسیده است.

در روز‌های بعد نیز مقامات آمریکا در یک سانسور خبری شدید، از ارائه اطلاعات درباره میزان خسارات و تلفات این حمله خودداری کردند.

با این وجود گزارش‌های رسانه‌ای مانند آنچه که خبرگار سی‌ان‌ان با حضور در پایگاه عین الاسد از وضعیت این پایگاه پس از حمله موشکی ایران ارائه داد، بسیار متفاوت از ادعای مقامات آمریکایی بود.

ارتش آمریکا نیز روز پنج شنبه و پس از انتشار گزارش رسانه‌های این کشور در این باره،  مجبور به اذعان به مجروح شدن  یازده نظامی این کشور در پی حمله موشکی ایران شد./باشگاه خبرنگاران



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*