اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299462
تاریخ انتشار: 1398/10/30 15:41
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران گفت: برگزاری میتینگ‌های انتخاباتی تحت عنوان همایش‌های همدلی، نشست با طوایف گوناگون در فضاهای باز، سالن های سرباز و یا سربسته سربسته، تالارهای عروسی، باغ، کارگاه‌ها تا یک هفته قبل از برگزاری انتخابات ممنوع است.

عصرحهان-پیش از ظهر امروز نشست پیشگیری از جرائم انتخاباتی با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات دادگستری گچساران برگزار شد.

در این نشست امیرحمزه بازیار با اشاره به اهمیت رسانه‌ها و فضاهای مجازی اظهار کرد: در حال حاضر مردم اخبار را از طریق رسانه‌ها اطلاع می‌یابند و بر این اساس تصمیماتی گرفته شد تا نشستی به منظور آگاهی با اصحاب رسانه برگزار شود.

 وی با بیان اینکه قریب به یک ماه دیگر به برگزاری انتخابات  یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده است، گفت: تبلیغات انتخابات کاندیداها مجلس شورای اسلامی از بیست و سوم بهمن ماه برگزار می شود که بنا به حساسیت برگزاری انتخابات زودهنگام  در گچساران و باشت این نشست پیشگیری از جرائم برگزار شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران با اشاره به اینکه نشستی در استان برگزار شد، افزود: مقدماتی برای فیلتر کردن رسانه ها و مسدود کردن سایت‌های متخلف در زمان انتخابات در نظر گرفته شده است.

 وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون رسانه‌ها در حال رصد هستند، عنوان کرد:  متاسفانه یکی از تخلفات رسانه‌ای انتشار اخبار با مضمون منابع آگاه و بی نام است.

 بازیار ابراز کرد: در صورت انتشار اخبار کذب و تشویش اذهان عمومی سردبیر رسانه  تحت تعقیب قرار  خواهد گرفت.

این مسوول با اشاره به اینکه تابه امروز مبنا بر خویشتن داری و حفظ حرمت کاندیدا‌ها بوده است، تصریح کرد: از امروز تا زمان قانونی تبلیغات هرگونه تبلیغات زودهنگام  تخلف به شمار می‌آید  و با آنها برابر قانون اعمال خواهد شد.

بازیار ادامه داد: رسانه‌ها همچنین از انتشار مطالب توهین آمیز، اخبار در خصوص تهدید و تخریب خودداری کنند و چنانچه اگر توجهی نشد این سایت خبری به مدت یک الی دو هفته مسدود و یا به عنوان بلند مدت فیلتر خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران  افزود: وظیفه شورای تامین، تامین امنیت و ایجاد آسایش و  آرامش و حضور حداکثری  در انتخابات است.

 بازیار ادامه داد: موضوع تبلیغات زود هنگام، توهین و افترا  از سوی کاندیداها قابل پذیرش نیست اگر  لازم شد در این بازده زمانی این تبلیغات زود هنگام برچیده شود.

 وی با بیان اینکه قانون گریزی از هیچ شخصی قابل پذیرش نیست، عنوان کرد:  کسانی که به نشر اکاذیب و در سطح شهر کاروان به پا می‌کنند با این افراد برخورد جدی صورت می‌گیرد.

بازیار با اشاره به اینکه آن چیزی که مد نظر ما است سند است، خطاب به رسانه‌ها گفت:  رسانه‌ها اگر  قلم می زند در راستای قانون باشد و انتشار  اخبار توهین آمیز دارای مسوولیت و جرم است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران گفت: برگزاری میتینگ‌های انتخاباتی تحت عنوان همایش‌های همدلی، نشست با طوایف گوناگون در فضاهای باز، سالن های سرباز و یا سربسته سربسته، تالارهای عروسی، باغ، کارگاه‌ها  تا یک هفته قبل از برگزاری انتخابات ممنوع است.

 بازیار ادامه داد: در حوزه انتظامی کلیه تالارها اعم از دولتی و غیردولتی هرگونه  نشست هم اندیشی تا قبل از برگزاری زمان تبلیغات ممنوع است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران عنوان کرد: در سطح روستاها شوراها و دهیاری‌ و اعضای شورا  از برگزاری تبلیغات  زود هنگام خودداری کنند.

 وی با بیان اینکه بر طبق قانون تبلیغات انتخاباتی تا قبل از زمان معین شده ممنوع است، اذعان کرد:

با توجه به ایام دهه فاطمیه متاسفانه مشاهده می‌شود از سوی افراد ارزشی مراسمی با دست، کف و سوت برگزار می‌شود.

 بازیار با بیان اینکه  فعالیت مدیران اجرایی در تبلیغات انتخاباتی ممنوع است،گفت : امروز برای اولین بار برای یکی از مدیر اجرایی شهرستان به دلیل تبلیغ انتخاباتی زود هنگام پرونده انتظامی تشکیل داده شد.

 این مسوول عنوان کرد: حضور مدیران اجرایی در میتینگ های سخنرانی کاندیداها اکیدا ممنوع است.

 بازیار اظهار کرد: مدیرانی که تبلیغات انتخاباتی انجام دهند احکام قضایی آنها تا قبل از انتخابات صادر خواهد شد و  این افراد سلب صلاحیت خواهد شد.

وی ادامه داد: شخصی که وامدار یک جریان سیاسی باشد قطعا در کار موفق نخواهد بود.

بازیار ابراز کرد: کلیه تبلیغات و برنامه کاندیداها تا زمان برگزاری انتخابات ممنوع است و هر اقدامی که صورت بگیرد مستند سازی می‌شود و به دفتر آیت الله جنتی و رئیسی ارسال می‌شود تا با این افراد برخورد شود.

وی  با بیان اینکه این وضعیت کاندیداها که جوانان را تهییج می‌کنند به نفع شهرستان نیست، اذعان کرد: کاندیدایی که گردن به قانون خم نکند به معنای اینکه التزام به قانون اسلامی ندارد.

 بازیار تاکید کرد: هرگونه برگزاری  تبلیغات انتخابات زودهنگام  با عناوین مختلف در حوزه شهری و روستایی ممنوع است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران گفت: در هر روستایی اگر بنری و یا صندلی چیده شود مسوولیت آن بر عهده شورا و دهیاری‌ها است.

 وی افزود: تاکنون بر مبنای حفظ نشاط سیاسی اقدامی صورت نگرفته اما این روند به جایی رسیده که در نشست‌ها سلاح قمه، توهین و افترا صورت گرفته است و این گونه مسائل به نفع این شهرستان نیست ‌.

 بازیار ادامه داد: چنین وضعیتی در شهرستان‌های همجوار مشاهده نمی شود اما در شهرستان گچساران این نشاط سیاسی زود هنگام صورت گرفته است.

 این مسوول خاطرنشان کرد: تا قبل ازبیست و سوم بهمن ماه هرگونه نشست در تالارها و امکان سربسته و یا روباز ممنوع است.

 بازیار با بیان اینکه شخصی که خود گریز از قانون است چگونه می‌تواند در آینده اعمال قانون کند، افزود: با شرایطی که پیش می‌رود برای قریب یک سوم مدیران پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب گچساران تصریح کرد: جذب نیرو و استخدام در شهرستان در یک ماه اخیر ممنوع است/فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*