اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299490
تاریخ انتشار: 1398/11/05 00:30
سخنگوی وزیر امور خارجه روسیه نسبت به تهدید آمریکا نسبت به ترور سردار قاآنی هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: تهدیدات برایان هوک  نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران در خصوص فرمانده جدید یگان ویژه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، قابل قبول نیست.


زاخارووا در این خصوص گفت: "یک بار دیگر می گویم که برای ما این موارد (چنین اظهاراتی ) غیرقابل قبول است. برای ما این (تهدیدات) بیانیه هایی خارج از قانون و خارج از عرف هستند که نمایندگان کشورهای مستقل به سادگی حق سخن گفتن از آن را ندارند".
پیشتر، هوک اظهار داشت که سردار قاآنی در صورت کشتن آمریکایی ها در انتظار سرنوشت  سردار سلیمانی باشد. نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران افزود: ایالات متحده به حمایت از مردم ایران ادامه خواهد داد و خاطرنشان كرد: ایرانیان از وجود رژیم فعلی در این كشور رنج می برند.
 هوک توضیح داد: اگر قاآنی همان راه کشتن آمریکایی‌ها را طی کند، پس همان سرنوشت در انتظار او خواهد بود.
گفتنی است، ایران در 8 ژانویه پایگاه های آمریکا در عراق را مورد هدف قرار داد. در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*