اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299508
تاریخ انتشار: 1398/11/06 15:18
دومین نشست رسانه ای دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار کرد: بیش از 40 فقره پرونده مربوط به تخلفات انتخاباتی در استان تشکیل شده است. و بیشترین تخلفات در حوزه گچساران اتفاق افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد دومین نشست رصد فضای مجازی با حضور دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و ستار طالبی پور معاون رصد فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.


سید علی ملک حسینی دادستان مرکز استان در دومین نشست خود با اصحاب رسانه  ایام فاطمیه و شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت.
ملک حسینی گفت: حضور مردم در تظاهرات گسترده عراق از برکات خون سردار سپهبد شهید سلیمانی است.
دادستان مرکز استان به برکات خون این شهید اشاره نمود و افزود: ایجاد یک وحد فراگیر دربین ملت ایران ،ملت عراق و ایجاد وحدت در بین ملتهای ایران و عراق ، اولین سیلی محکم به گوش دولت آمریکاست.

وی در ادامه اظهار داشت: شهادت سردار سلیمانی استانداردها را در عرصه ی خدمت جابجا کرد.
ملک حسینی افزود: اگر بخواهیم با معیار سردار سلیمانی خدمت مان را بسنجیم، خیلی از کارهای ما در مقابل این معیار هیچ است.
وی ادامه داد: اخلاص اثر نفوذ عام دارد، که حاج قاسم عنوان سردار دلها را به خود چه زیبا اختصاص داد.مناطق دیگر و در میان ملت ها گسترش دهد ؟
وی ادامه داد : سردار سلیمانی با کدام بودجه توانسته است نفوذ ایران را از مدیترانه تا یمن گسترش دهد.
وی ادامه داد : سپهبد قاسم سلیمانی دارای تفکر تکفیری نبود. در کلیپی که از سخنرانی های وی منتشر شد ، دیدیم ،می گفت همان بی حجاب هم دختر ما است یا اینکه در میدان مبارزه با داعش هم از پیروزی ها خوشحال نمی شد و دعا می کرد که دشمنان اصلاح شود.



رسانه کارش اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه است
 
دادستان مرکز استان در ادامه گفت : رسانه کارش اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه است . قدرت ما در مقابل دشمن که برخی فکر می کردند ضعیف است امروز ثابت شد و کسی دیگر شک ندارد که هیمنه آمریکا را شکسته ایم.
وی به موشک باران پایگاه عین الاسد آمریکا نیز اشاره نمود و گفت: ثابت شده که قدرت پوشالی آمریکا دیگر توان غلط کردن را ندارد.
ملک حسینی افزود : امروز دشمن توجه خود را به داخل کشور معطوف کرده است و مطمئن شده است باید وحدت داخلی را مورد هدف قرار دارد و با بصیر و آگاه بودن و نقشه دشمن را درک کردن و تحلیل کردن ،گامی برنداریم که در راستای اهداف دشمن باشد.
ملک حسینی افزود : رسانه باید بصیر باشد و نباید به گونه ای عمل کند که گام در تقابل نیروهای انقلاب برداشته شود نباید رسانه به اموری توجه کند یا چیزی گفته شود که ار گلوی دشمن بیرون می آید.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکی از رسالت های رسانه صداقت و آگاه سازی است بررسی کنیم که چقدر در آگاه سازی جامعه موفق باشیم.
وی بیان داشت: حوزه رسانه رسالت آگاه سازی همراه با صداقت و تدبیر را دارد و باید خیلی دقت کند.
ملک حسینی افزود: وظیفه رسانه این است که نماینده انقلابی را تبلیغ کند.


برخی رسانه ها با تخریب ها و توهین ها به وحدت بدست آمده، ضربه می زنند
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعالیت رسانه ها در تبلیغ تلاش های انجام گرفته در کشور تأکید کرد: رسانه ها کار جهادی ، شاخصه های انقلابی بودن و ویژگی های تراز نماینده انقلابی و نماینده اصلح را رسانه ای و آگاهسازی کنند.
وی ادامه داد: در برخی رسانه ها متأسفانه به مسائل فرعی پرداخته می شود و با تخریب ها و توهین ها به وحدتی که با خون شهیدانی امثال سلیمانی بدست آمده، ضربه می زنیم.
راه اندازی کارگروه رصد فضای مجازی
ملک حسینی گفت:به وظیفه ی رسانه در این برهه خاص، توجه خاصی نمی شود و به فعالیت هایی که در این مدت در خصوص فضای مجازی انجام شده است توجه نمی شود، فضای مجازی یک فضای واقعی است که انسان از فضای حقیقی به این فضا کوچ کرده است.
دادستان مرکز استان اظهار کرد: دامنه ی جرایم فضای مجازی گسترش پیدا کرده است و اکثر تخلفات هم در همین حوزه اتفاق می افتند.
وی به راه اندازی کارگروه رصد فضای مجازی اشاره نمود و افزود: در همین رابطه اولین کار دادستان مرکز استان ،فعال سازی کارگروه رصد فضای مجازی است .
وی گفت: هفته گذشته اولین جلسه را تشکیل دادیم و امروز نیز دومین نشست آن را برگزار کردیم.


تشکیل بیش از 40 فقره پرونده مربوط به تخلفات انتخاباتی/بیشترین تخلفات در حوزه گچساران اتفاق افتاده است.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار کرد: بیش از 40 فقره پرونده مربوط به تخلفات انتخاباتی در استان تشکیل شده است.
ملک حسینی افزود: بیشترین تخلفات در حوزه گچساران اتفاق افتاده است.
این مقام قضایی در خصوص مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اظهار داشت:سیاست ما در دستگاه قضایی و سیاست نظام ،حضور حداکثری و ایجاد شور و نشاط در انتخابات است اما ایجاد این فضا نباید به گونه ای باشد که از آن سوء استفاده شود.
برای برخی نامزدها پرونده ی قضایی تشکیل شد
وی در ادامه با اشاره به اینکه به برخی از نامزدهای انتخاباتی تذکراتی داده این ، افزود: برای برخی نامزدها در حوزه های مختلف پرونده ی قضایی تشکیل و بعضی از آنها با تماس تلفنی و ارسال پیامک احضار و تذکراتی داده شده است حتی به لیدرهای آنها و به برخی از رسانه ها هم تذکراتی داده ایم و چون رعایت کردند که کار به تشکیل پرونده نکشید.
2 مورد احضار و تفهیم اتهام در خصوص منع استفاده از اموال بیت المال
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده از اموال بیت المال در هر جایگاه حقیقی و حقوقی را نیز تذکر داد و افزود: در همین زمینه  2 مورد احضار و تفهیم اتهام شدند.
وی به اختصاص شعب ویژه در سطح حوزه های قضایی استان پرداخت و اظهار کرد: شعبه ویژه بازپرسی دادسرای مرکز استان و در دیگر دادسراهای استان بصورت شبانه روزی اختصاص داده شده اند.
افرادی که در استقبال از نامزدهای انتخاباتی تیراندازی نمایند و یا حتی اسلحه در دست داشته باشند بازداشت می شوند
ملک حسینی به استفاده کنندگان از سلاح های مجاز و غیر مجاز در امر انتخابات هم هشدار داد و تصریح کرد:  افرادی که در استقبال از نامزدهای انتخاباتی تیراندازی نمایند و یا حتی اسلحه در دست داشته و تیراندازی نکنند ، دستگیر و پرونده ی قضایی برای آنها تشکیل و با قرار مناسب روانه زندان و تا پس از انتخابات در بازداشت به سر خواهند برد.
برگزاری هرگونه تجمع تبلیغاتی تا زمان آغاز تبلیغات قانونی ممنوع است؛ به تالارهای عمومی  هشدار داده ایم و افرادی نیز احضار و تفهیم اتهام شدند
وی با اظهار اینکه برگزاری هرگونه تجمع تبلیغاتی در خصوص انتخابات تا زمان آغاز تبلیغات قانونی ممنوع است افزود: در همین رابطه به تالارهای عمومی در استان هشدار داده ایم و افرادی نیز احضار و تفهیم اتهام شدند.
مدیر و خبرنگار یکی از سایت ها با قرار مناسب بازداشت؛ و با توجه به اظهار ندامت آنها، با قرار تأمین مناسب آزاد شدند
دادستان مرکز استان در رابطه با احضار مدیر و خبرنگار یکی از سایت های استان نیز گفت: با توجه به برجسته نمودن تیتر خبری این سایت که فلان شخص پیروز انتخابات است ، آنان احضار و با قرار مناسب بازداشت شدند و با توجه به اظهار ندامت آنها، با قرار تأمین مناسب آزاد شدند.
سید علی ملک حسینی به سایت های خبری استان توصیه نمود که حتی چنانچه به نامزد انتخاباتی یا طرفداران شان توهین نمایند یا باعث تشویش اذهان عمومی گردند در برخورد قضایی این موارد هم ،جزء خطوط قرمز  دستگاه قضایی خواهد بود.
در نقد های منصفانه به عواقب آن نیز فکر کنید؛که آیا این نقدی که در رسانه استفاده می کنیم سازنده است یا مخرب؟
 وی که در جمع تعدادی از اصحاب رسانه سخن می گفت از آنان بخاطر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در جامعه تشکر نمود و تأکید کرد: سعی و هدفتان در ایجاد آگاهی در جامعه باشد و در نقد های منصفانه به عواقب آن نیز فکر کنید ، که آیا این نقدی که در رسانه استفاده می کنیم سازنده است یا مخرب؟
ملک حسینی گفت: رسانه های استان سعی کنند در اخباری که به نوعی بار حقوقی بر آن مترتب است از یک مشاور حقوق بهره ببرند تا چنانچه آن متن به لحاظ حقوقی مسئله دارد بر روی خروجی سایت  یا رسانه و جریده ی شمار قرار نگیرد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*