اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299513
تاریخ انتشار: 1398/11/06 21:47
در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ایذه عنوان شد:
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی: برگزاری کنسرت حق جوانان این شهر است، در ایذه انگار روح شادی مرده است و باید شهرداری کمک کند تا بتوانیم برنامه هایی شاد از قبیل کنسرت های مختلف برای جوانان این شهر داشته باشیم.

به گزارش رحیم آورچه خبرنگار پایگاه خبری عصرجهان؛ جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ایذه با محوریت برنامه ریزی مدیریت سینما شهرداری با حضور جمعی از فعالین و پیشکسوتان فرهنگ و هنر در ساختمان شورای اسلامی شهر ایذه برگزار شد.


کورش مرادی در این جلسه گفت: این اولین جلسه ای است که به صورت رسمی در خدمت فعالین فرهنگ هستیم، امروزه اصالت هر جامعه ای را با فرهنگ و تمدن آن بررسی میکنند، وظیفه ما حفظ فرهنگی است که از گذشتگان سینه به سینه به ما رسیده است و ما باید این فرهنگ و تمدن ارزشمند را به آیندگانمان برسانیم.
مرادی ادامه داد: مردان و زنان هنرمند ایذه ای در کشور شاخص هستند و ما به این موضوع افتخار میکنیم، میدانیم که هرکدام از شما اصحاب فرهنگ و هنر میتوانید برنامه های مختلفی داشته باشید ولی متاسفانه شهرداری از لحاظ مالی در وضعیت مناسبی نیست و این محدودیت های مالی و قانونی مدیریت شهری و خدماتی را تحت شعاع قرار داده است.
مرادی در پایان گفت: شهر ایذه از لحاظ بحث آسیب های اجتماعی وضعیت خوبی ندارد، قطعا وجود سینما میتواند به موضوع مقابله با آسیب کمک چشمگیری کند، هدف مجموعه شورا و شهرداری این است که در کنار هر کار عمرانی و خدماتی یک کار فرهنگی داشته باشد.
در ادامه هم هنرمندان دغدغه های خود را در میان گذاشتند و گفتند: بحث بنرها و بلندگوهای ترحیم راباید جدی بگیریم و امیدواریم این شرایط ناشادی جمع آوری شود،در مورد بحث برگزاری جُنگ های شادی، باید این مراسمات از لحاظ محتوا مدیریت گردند تا به فرهنگ ما آسیب نزنند، میتوان ۵ آرامگاه حافظ،مولوی، سعدی، خیام و فردوسی را در ۵ نقطه ایذه شبیه سازی کرد و ایذه را به عنوان شهر مشاهیر معرفی کرد، ساخت کتیبه سنگی تاریخ شهر ایذه و درخواست قطعه هنرمندان در بهشت زهرا آخرین خواسته اصحاب فرهنگ هنر بود.
امین سپهری سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این جلسه گفت : برگزاری کنسرت حق جوانان این شهر است، در ایذه انگار روح شادی مرده است و باید شهرداری کمک کند تا بتوانیم برنامه هایی شاد از قبیل کنسرت های مختلف برای جوانان این شهر داشته باشیم.

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*