اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299655
تاریخ انتشار: 1398/11/19 20:40
۲۴ساعت پس از دربی ۹۱ و تساوی دو تیم سرخابی، هر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال با صدور بیانیه در رسانه ها با هم درگیر شدند که محور این اختلاف بر سر یک گل مشکوک به آفساید بوده است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از سایت باشگاه استقلال، با توجه به اعتراض‌های به حق و ادامه‌دار هواداران استقلال به قضاوت دربی اخیر و پس از بررسی مجدد صحنه‌های مسابقه و مشورت با کارشناس‌های بی‌طرف، باشگاه استقلال اعتراض رسمی خود را به تیم داوری مسابقه اعلام و از مجاری قانونی پیگیری خواهد کرد.

باشگاه استقلال علاوه بر اعتراض به کلیت قضاوت دربی، به مصداق‌های مشخصی معترض است که به طور مستقیم بر نتیجه مسابقه موثر بوده است. نمونه بارزی از اشتباهات رخ داده در داوری دربی، گل دوم تیم رقیب است که در موقعیت کاملاً آفساید به ثمر رسید و بعد از پایان مسابقه و در رسانه‌های تصویری و نوشتاری تبدیل به خطای کارشناسی نیز شده است.

باشگاه استقلال قویاً معتقد است این صحنه گل قربانی تصویربرداری نه چندان مناسب شده است. نکته مورد اعتراض دیگری که رفته‌رفته تبدیل به یک سنت در مسابقه‌های استقلال شده، سوت‌های اشتباه در مواقعی است که استقلال از حریف پیش می‌افتد. موردی که به مراتب شدیدتری در دربی اخیر نیز رخ داد و بعد از گل دوم و برتری استقلال، تیم داوری بارها از خطاهای واضح حریف چشم‌پوشی کرد و در موارد تعجب‌آوری خطاهای رخ داده روی بازیکن‌ها استقلال را به نفع تیم مقابل سوت زد.

باشگاه استقلال به اطلاع جامعه ورزش ایران و هواداران عزیز و محترم استقلال می‌رساند که در موارد ذکر شده اقدام قانونی خواهد کرد و از حق باشگاه و هواداران استقلال عقب‌نشینی نخواهد کرد.

در واکنش به این مواضع ، قدوسی مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: محسن قهرمانی، سخندان و سلیمانی و همچنین چند کارشناس داوری دیگر در گفت و گو با رسانه ها تاکید بر آفساید نبودن گل پرسپولیس‌ داشته اند اما اکنون باشگاه استقلال با استناد به عکسی اشتباه که لحظه دقیق پاس دادن به استوکس را نشان نمی دهد مدعی آفساید بودن گل دوم پرسپولیس شده و دیگر مستندات انها نیز استناد به خوب نبودن تصاویر صدا و سیما و البته تاکید بر نظر کارشناسان بوده آن هم بدون نام‌بردن از کارشناس داوری خاصی.

وی افزود: باشگاه پرسپولیس با انتشار ویدیو و استناد به نظرات کارشناسی گل اول حریف را محصول دو اشتباه داور در اعلام ضربه ایستگاهی و متعاقبا نادیده گرفتن خطای آشکار چشمی روی انصاری دانسته و تاکید دارد اخطار در صحنه ای دیگر بی مورد به اوساگونا داده شد چرا که او مرتکب خطایی روی گلر حریف نشد و داور در یک صحنه هم داورضربه ایستگاهی چسبیده به محوطه جریمه بدلیل خطای محرز روی اوساگونا را اعلام نکرد و به رغم ۲۴خطای حریف هیج کارت زردی به بازیکنان این تیم نداد.

قدوسی ادامه داد: باشگاه استقلال صحنه دقیق پاس داده شده به استوکس روی گل دوم را منتشر نکرده در حالی که طبق اتفاق نظر کارشناسان پای چشمی افساید را پر کرده بود. آنها گفته اند برخی کارشناسان گل را افساید می دانند اما از کارشناسی نام‌نبرده اند. عجیب آنجاست که دیگر ادعا و استناد این باشگاه خوب نبودن تصویربرداری انجام شده از سوی صدا و سیما است. قطعا خود هواداران استقلال هم اینگونه استدلال ها را نمی پسندند.

مدیرروابط عمومی پرسپولیس گفت: متاسفانه در یک برنامه به رغم تاکید کارشناسان و انتشار عکس و ویدیو از سوی باشگاه پرسپولیس دو اشتباه داور در گل اول استقلال به شکل عجیبی کارشناسی نشد و البته کارشناسان روی آفساید نبودن گل رسن و پرشدن آفساید با پای چشمی در لحظه ارسال پاس به استوکس تاکید کردند. جامعه فوتبال قضاوت می کند و ما امیدواریم علاوه بر بررسی دقیق ادعاهای طرفین درباره داوری که از سوی پرسپولیس مستند و با ویدیو و برگرفته از نظرات کارشناسی و از سوی باشگاه استقلال توام با استناد به عکسی اشتباه و ویدیوهای ناموجود(!)بوده شاهد وحدت رویه در تصمیم گیری ها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: جامعه فوتبال قضاوت می‌کند. شجاع خلیل زاده بعد از دربی رفت با استناد کاملا اشتباه به یک عکس که در استیناف با استعلام از داور رد شد اما از دو بازی محروم شد و اکنون نه تنها تصاویر و عکس‌های کاملا مشابه که ویدیوهای توام با پرخاش های تند سرمربی حریف به داور در این دربی موجود است که امیدواریم به آنها نیز رسیدگی شود‌.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*