اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2997
تاریخ انتشار: 1393/09/22 21:28
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با بیان اینکه خودروهای پلاک اروند تنها می‌توانند در محدوده منطقه و آن شعاع تعریف شده در مصوب دولت تردد کنند، گفت: مابقی آنچه که تاکنون انجام شده قانونی نیست.

عصر جهان -اکبر ترکان عصر امروز در حاشیه آغاز عملیات برداشتن دژ خاکی در مینو شهر اظهار کرد: پس از سفر رئیس جمهور در سال گذشته به خوزستان، و اعلام قرار گرفتن تمامی شهرهای آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند، وظایف سنگین‌تری به عهده منطقه آزاد اروند نهاده شد و خوشحال هستیم که عهده‌دار این وظیفه‌ایم.

وی با بیان اینکه در شهرهای آبادان و خرمشهر در حوزه‌های مختلف همچون آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، صنعت، تجارت و گردشگری کوشش‌هایی انجام شده است، افزود: از جمله آن می‌توان به امضاء موافقت‌نامه همکاری میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان منطقه آزاد اروند برای کمک به بازسازی، توسعه و بهبود فضاهای آموزشی اشاره کرد که بر این اساس هر یک از طرفین به پرداخت 7 میلیارد تومان اعتبار مکلف شدند.

ترکان اظهار کرد: تاکنون بخشی از این اعتبار توسط سازمان منطقه آزاد اروند در اختیار ادارات آموزش و پرورش شهرهای آبادان و خرمشهر قرار داده شد و آنان نیز توانستند تعمیرات مدارس را به انجام برسانند.

وی یادآور شد: در خصوص دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها نیز مقرر شد تا در کنار هر یک از آن‌ها یک سالن چند منظوره برای کمک به انجام فعالیت‌های ورزشی و فوق برنامه (به عنوان یک بسته کمک آموزشی) احداث شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: در بخش بهداشت و درمان شهرهای آبادان و خرمشهر نیز 40 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است ضمن آنکه دو بیمارستان نیز قرار است تا با مشارکت بنیاد مستضعفان تجهیز و نوسازی شود.

ترکان افزود: نمی‌گوییم که کارهای انجام شده، کافی است اما قدمی است که برداشته شده و امید می‌رود تا اقدامات بعدی نیز به طور مرتب و بیشتر انجام شود.

وی اظهار کرد: در حوزه صنعت نیز از سال گذشته تاکنون حدود 100 موافقت نامه جدید صنعتی صادر شده است که بیش از 50 مورد آن‌ها کار فیزیکیشان را شروع کرده‌اند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور از آغاز به کار ساخت کارخانه فولاد با ظرفیت 1 6 میلیون تن در سال و صدور یک موافقت‌نامه جدید دیگر برای سرمایه‌گذار خارجی جهت ساخت یک کارخانه فولاد دیگر در منطقه، صدور موافقت‌نامه ساخت یک کارخانه آلومینیوم با ظرفیت 470 هزار تن در سال (به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه تولید آلومینیوم در کشور) و فعالیت پنج مینی پالایشگاه در شهرک صنعتی به عنوان برخی از اقدامات انجام شده در حوزه صنعت نام برد و تصریح کرد: برخی از این کارخانه‌ها 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

وی یادآور شد: با تحقق مجموع سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در بخش صنعت، 7 تا 10 هزار شغل ایجاد می‌شود، اکنون در مرحله ساخت و ساز، 2 هزار شغل ایجاد شده که با بهره‌برداری از این طرح‌ها رقم اشتغال‌زایی به 7 تا 10 هزار شغل جدید می‌رسد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: در حوزه گردشگری نیز کارهای مطالعاتی و مقدماتی انجام شده است، به طوریکه در زمان حاضر یک مشاور تراز اول برای انجام مطالعات گردشگری در مینوشهر به کار گرفته شده است.

ترکان با اشاره به پیگیری‌های مجدانه دبیر شورای عالی امنیت ملی و همکاری بسیار خوب قرارگاه خاتم الانبیا و نیروهای سپاه افزود: امروز گام نخست برداشتن دژ خاکی در مینوشهر برداشته شد، به طوری که این اقدام فرصت بازسازی و احیای کشاورزی و توسعه گردشگری در مینوشهر را مهیا می‌سازد.

وی اظهار کرد: مینوشهر جای توسعه بسیار زیادی دارد و باید بتوانیم با سرعت کار‌ها را به نتیجه برسانیم، آثار اقدامات انجام شده در منطقه آزاد اروند به ویژه در محدوده جدید (کل شهرهای آبادان و خرمشهر) در یک سالگی این منطقه به طور دسته‌بندی شده از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند به اطلاع مردم می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص محدوده تردد خودروهای پلاک اروند تصریح کرد: بر اساس قانون خودروهای پلاک اروند تنها می‌توانند در محدوده منطقه و آن حوزه و شعاع تعریف شده در مصوب هیئت وزیران تردد کنند مابقی آنچه که تاکنون انجام شده از نظر ما مطابق با قانون نیست و مسئولان ذیربط خود تصمیم گرفته‌اند و باید خود پاسخگو باشند.

وی در پاسخ به اینکه چرا با وجود کارهای فراوان انجام شده توسط منطقه آزاد اروند اما این سازمان در منظر عمومی با اقبال مواجه نشده است، گفت: حق با مردم است باید کارهای زیادی انجام شود، هنوز ابتدای راه هستیم، کار‌ها تازه آغاز شده، هنگامی که کار‌ها از جمله بهره‌برداری از کارخانجات و اشتغال‌زایی برای 7 تا 10 هزار نفر انجام شود آن وقت است که نتایج ملموس آن به مردم منتقل می‌شود.منبع: فارس

 

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*