اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299873
تاریخ انتشار: 1398/12/15 16:09
وزیر بهداشت از تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا پایان سال خبر داد.

وزیر بهداشت از تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا پایان سال خبر داد.

به گزارش ایلنا، سعید نمکی وزیر بهداشت و رییس ستاد ملی مقابله با کرونا درباره مصوبات این جلسه گفت: از مردم تشکر می کنم که به توصیه های ما گوش داده و از برخی هموطنان بیخیالیکه از خط قرمز عبور کرده و هم برای مردم وخودشان دردسر ایجاد کرده اند گله مند هستم.

وی ادامه داد: امروز مصوباتی در نشست چند ساعته ستاد مقابله با کرونا داشتیم اولین مصوبه تصویب طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا بود که با همکاری سازمان بسیج و سازمانهای مردم نهاد، هلال احمر و نظام پزشکی انجام می شود این طرح می تواند از طرح های موفقی باشد که تاکنون اجرا کرده ایم و می تواند کمک کند تا موارد آلوده به ویروس را تشخیص و از افراد سالم جدا و ایزوله کرده و موارد درمانی را برای آنها در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: دیروز در نشست چندساعته که دیروز برگزار شد این طرح به شدت مورد تایید کارشناسان بود و اعلام کردند که می تواند یکی از موفق ترین طرح ها باشد با تحربه ای که ما در اجرای طرح های سنگین ملی داشتیم می توانیم در کوتاه کردن شیوع کرونا کمک کنیم

وزیر بهداشت تاکید کرد: تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا پایان سال از دیگر مصوبات ما بود اما از مردم خواهش می کنم این را به عنوان فرصت برای سفر نپندارند برای این که مصوبه بعدی ما این است که از تردد ها جلوگیری کنیم مردم در خانه بمانند و عرایض ما را جدی بگیرند.

نمکی خاطرنشان کرد: قرار شد دولت الکترونیک را توسعه و ایاب و ذهاب را به حداقل برسانیم و از این ظرفیت برای حل مشکلات مردم استفاده کنیم و قرار شد جلسات مسئولان نیز از طریق ویدئو کنفرانس انجام شود.

وی ادامه داد: اولویت استخدام پرستاران و تبدیل وضعیت آنها از دیگر مصوبات ما بود. برای پرستاران و پیراپزشکانی که داوطلبانه در بخش بیماران کرونا خدمت می کنند اولویت استخدام قرار داده ایم.

---------------------------------------------------

تعطیلی تمام مسابقات، تمرینات و باشگاه های ورزشی تا پایان سال

ستاد مقابله با کرونا در ورزش با صدور اطلاعیه شماره ۵ از تعطیلی تمام اماکن و باشگاه های ورزشی و مسابقات و لیگ های مختلف و تمرینات ورزشی باشگاه ها در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به گزارش های ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ادامه شرایط موجود در خصوص شیوع این بیماری و لزوم اقدامات پیشگیرانه، به استحضار می رساند تمام رویدادهای ورزشی سراسر کشور از جمله لیگ های فوتبال، تمام اماکن ورزشی و تمرینات تیم های باشگاهی تا پایان سال تعطیل خواهد بود.

بدیهی است تصمیمات مقتضی درباره فعالیت های ورزشی فروردین ماه، پس از بررسی شرایط روز در اطلاعیه های بعدی اعلام خواهد شد.

ستاد مقابله با کرونا در ورزش به ورزشکاران و عموم مردم شریف ایران توصیه می کند حسب توصیه های وزارت محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مسافرت های غیر ضروری خودداری کرده و به پویش " در خانه می مانیم و ورزش می کنیم" بپیوندند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*