اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299893
تاریخ انتشار: 1398/12/16 22:50
بعداز محکومیت نیم میلیون دلاری درپرونده بودیمیر، صورتحساب‌های جدید از سوییس می‌رسد
درحالی که مدیران دولتی ورزش و فوتبال ایران ماهها فرصت داشتند، با پرافتخارترین مربی خارجی تاریخ پرسپولیس و لیگ ایران به توافق برسند و رضایت او را جلب کنند، اما آنها بعد از ادعای گرفتن غرامت از برانکو، میز مذاکره راهم ترک کردند و حالا باید فاکتور نجومی صادرشده را پرداخت نمایند و بی‌آبرویی فوتبال ایران در مقر فیفا را هم به جان بخرند، هرچند بعیداست برای آنها اهمیتی داشته باشد

عصرجهان-فوتبال ایران بار دیگر در پرونده‌ای حقوقی در فیفا شکست خورد و حکمی سنگین علیه قهرمان سه دوره اخیر لیگ برتر کشورمان صادر شد که مایه شرمساری و تاسف است. با این حکم نگرانی بابت محکومیت در پرونده ویلموتس بلژیکی هم افزایش یافته است.

کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال ، امروز با صدور رأیی قابل پیش بینی، باشگاه پرسپولیس را به پرداخت یک‌میلیون و ۵۵ هزار یورو به سرمربی سابق پرافتخار و کروات این باشگاه کرد تا بعداز حکم نیم میلیون یورویی برای ماریو بودیمیر بازیکن بی کیفیت و بنجل کروات، مشخص شود برای مدیران ضعیف و بی تدبیر و بی کفایت فوتبال دولتی ایران عملکرد مربیان و بازیکنان خارجی مهم نیست و آنها با موفق ترین مربی خارجی شاغل در تاریخ لیگ برتر ایران نیز رفتاری شبیه بازیکنان و مربیان درجه دو و ناکام دارند و برای شان آبرو و اعتبار فوتبال کشور در میادین و محافل جهانی و قاره ای اهمیتی ندارد. مدیرانی که این ظرفیت را دارند با محبوب ترین خارجی استخدام شده برای یک باشگاه ایرانی از در جنگ دربیایند و به دلیل جهل خود از قوانین صریح فیفا ، چندصدهزاردلار بیشتر روی دست بیت المال خرج بگذارند .
رسوایی تازه با حکم ۲۰میلیارد تومانی فیفا علیه پرسپولیس با شکایت برانکو/ شبیخون کروات‌ها به خزانه خالی فوتبال دولتی ایران
پس از این‌که برانکو ایوانکوویچ با سه بار قهرمانی پیاپی در لیگ برتر ، دو بار فتح سوپرجام و یک بار قهرمانی جام حذفی و همچنین رساندن پرسپولیس برای نخستین بار به فینال آسیا بدلیل عدم دریافت مطالباتش از تیم جدا شد و در انتقالی بحث برانگیز راهی الاهلی عربستان شد، در پی حل مسالمت آمیز اختلاف بود و بارها تذکر داد که شکایتش را به فیفا می برد اما مدیران وقت باشگاه مدعی شدند که از مرد کروات غرامت هم خواهند گرفت و آنها نیز شکایت متقابلی علیه برانکو با اسنادی که در دست دارند، طرح خواهند کرد!
برانکو پس از پنج دور مذاکره مستقیم و غیرمستقیم با وکلا و نمایندگان پرسپولیس ، سرانجام یقین پیدا کرد که به پول و دستمزدش نخواهد رسید و به خاطر دریافت نکردن مطالباتش از این باشگاه به فیفا شکایت کرد. با وجود مذاکرات فراوان و البته پاسخ‌هایی که باشگاه پرسپولیس برای فیفا ارائه کرده بود، در نهایت کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال، رای خود را در این‌باره صادر کرد.
بر همین اساس، باشگاه پرسپولیس به پرداخت یک‌میلیون و ۵۵ هزار یورو و همین‌طور ۵ درصد سود دیرکرد به‌علاوه ۲۰ هزار فرانک بابت هزینه دادرسی محکوم شده است. این موضوع زمانی جدی می شود که بدانیم  پرسپولیسی‌ها در این اوضاع بسیار بحرانی اقتصاد ایران، ظرف ۳۰ روز آینده باید این مبلغ را پرداخت کنند.

این پرونده که شاید جمعا بیش از ۲۰میلیاردتومان برای باشگاه پرهوادار پرسپولیس تمام شود، در کنار محکومیت نیم میلیون یورویی پرسپولیس در پرونده بودیمیر، می تواند پرسپولیس را به آسانی به لیگ دسته اول کشور بفرستد و در فصل جاری نیز موجب صدور حکم کسر امتیاز شود.
این محکومیت درحالی اعلام می شود که بزودی پرونده شکایت کالدرون و دستیارانش هم از راه می رسد و تقریبا می تواند با همین چند شکایت پرونده دوران طلایی پرسپولیس را بطور کامل بست و حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا را نیز در فصل آتی منتفی دانست. حکمی که گفته می شود طی ماههای آتی از سوی کنفدراسیون آسیا صادر خواهد شد./تابناک



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*