اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299896
تاریخ انتشار: 1398/12/16 12:47
این شکستگی موجب ایجاد آلودگی محیط زیستی در اطراف روستای پگین بخش سلطان آباد شهرستان رامهرمز شد.

به گزارش  پایگاه خبری عصر جهان، با شکسته شدن خط لوله میدان پارسی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری رودخانه تنگ تلخ بخش سلطان آباد شهرستان رامهرمز سیاه پوش شد.
این شکستگی موجب ایجاد آلودگی محیط زیستی در اطراف روستای پگین بخش سلطان آباد شهرستان رامهرمز شد.

بنا به همین گزارش شرکت بهره برداری نفت وگاز آغاجاری در ارتباط با خبر آلودگی حاصل از نشت نفت در رامهرمز نوشت: در پی انتشار خبری با عنوان "رودخانه تنگ تلخ رامهرمز سیاه پوش شد" که در تاریخ 15 اسفندماه 1398 منتشر شد، روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری اطلاعیه ای به شرح زیر منتشر میکند.
 در این اطلاعیه آمده است: به استحضار می رساند در تاریخ 10 اسفند نشت مختصر نفت از خط لوله انتقال پارسی دره نی به واحد بهره برداری کرنج به علت پوسیدگی ناشی از قدمت خط لوله مذکور رخ داده که متعاقب عملیات رفع نشت، مقداری از نفت جاری شده از طبقات زیرین زمین وارد رودخانه فصلی تنگ تلخ شده و آلودگی های مورد اشاره را بوجود آورد.


این اطلاعیه می افزاید: نکته مهم و قابل ذکر این است که این عارضه پس از چند روز از نشت نفت مذکور، وارد رودخانه شده که بلافاصله بخش های HSE، عملیات و ترابری شرکت نفت آغاجاری وارد عمل شده و تلاش براین است که در اسرع وقت آلودگی نفتی برطرف گردد.
شرکت بهره برداری نفت وگاز آغاجاری اعلام کرد: اقداماتی فوری انجام شده شامل ایجاد دو سد خاکی در عرض رودخانه و جاگذاری دوشاخه لوله 16 اینچ جهت کنترل و جلوگیری از آلودگی صورت گرفته است.
در این اطلاعیه تاکید شده است: طبق بررسی‌های میدانی، خوشبختانه هیچکدام از زمین‌های کشاورزی آلودگی نداشته است.
در پایان این اطلاعیه آمده است: امیدواریم با استفاده از تمامی امکانات موجود، رفع آلودگی کامل در کوتاهترین زمان ممکن صورت گیرد.

منبع:تسنیم



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*