اخبار عمومی
اعلام وصول 2
299986
تاریخ انتشار: 1399/01/06 00:59
پارلمان کویت روز سه شنبه با تصویب قانونی اعلام کرد که هر کس از روی عمد موجب انتقال ویروس کرونا شود یا تدابیر احتیاطی برای پیشگیری از شیوع این ویروس را نقض کند، ضمن پرداخت جریمه، مجازاتی تا ۱۰ سال حبس در انتظارش است.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت(کونا)، پارلمان این کشور پیش نویس قانونی را برای اصلاح قانون مربوط به اقدامات احتیاطی پزشکی با هدف جلوگیری از شیوع بیماریهای واگیردار تصویب کرد که دربردارنده مجازات های سنگین برای افرادی است که از روی عمد باعث انتقال ویروس کرونا شوند یا تدابیر احتیاطی در حال اجرا برای پیشگیری از گسترش آن را نقض کنند.

طبق این قانون، برای کسانی که عامدانه موجب انتقال ویروس می شوند تا ۱۰ سال حبس در نظر گرفته شده و این افراد باید حداقل ۳۰ هزار دینار معادل ۱۰۰ هزار دلار جریمه پرداخت کنند.
همچنین افرادی که با اقدامات و تدابیر دولت برای مقابله با کرونا مخالفت و آن را نقض می کنند متحمل دست کم ۶ ماه حبس و پرداخت ۱۰ هزار دینار معادل ۳۳ هزار دلار و یا یکی از این دو مجازات می شوند.
وزارت بهداشت کویت ساعاتی پیش از ابتلای دو مورد جدید به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد که به این ترتیب شمار مبتلایان در این کشور به ۱۹۱ تن می رسد.
 کویت شنبه شب نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا، قانون منع آمد و شد شبانه را در این کشور وضع کرد.
این کشور همچنین تعطیلی مدارس، مراکز آموزشی و ادارات دولتی را دو هفته دیگر تمدید کرد.
تا ظهر امروز سه شنبه بیش از ۳۸۶ نفر در سراسر دنیا به کرونا مبتلا شدند که بیش از ۱۶ هزار تن از آنها جان خود را از دست داده و بیش از ۱۰۲ نفر دیگر بهبود یافته اند.

منبع:ایرنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*