اخبار عمومی
اعلام وصول 2
300325
تاریخ انتشار: 1399/02/02 15:49
کشورمان در جایگاه هشتادم کشور‌های صادرکننده فوتبالیست قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از تابناک، مرکز بین‌المللی مطالعات ورزشی (CIES) در سوئیس در دویست‌و‌نودودومین شماره هفته‌نامه خود اقدام به معرفی کشور‌های دارای بیشترین صادرات بازیکن فوتبال (بیشترین لژیونر) جهان کرده است.

در این رده‌بندی که آمار‌های آن مربوط به سال ۲۰۱۹ است، ایران با داشتن ۲۸ بازیکن فوتبال در کشور‌های خارجی، در جایگاه هشتادم قرار دارد. کشور‌های برزیل (۱۶۰۰ بازیکن)، فرانسه (۱۰۲۷ بازیکن) و آرژانتین (۹۷۲ بازیکن) نیز در رده‌های اول تا سوم این رده‌بندی قرار دارند.

همچنین در این رده‌بندی درصد لژیونر‌های کشور‌های مختلف که در بالاترین سطوح باشگاهی توپ می‌زنند مشخص شده که در مورد ایران این رقم ۹۲.۹ درصد است. در مورد کشور‌های برزیل، فرانسه و آرژانتین این اعداد به ترتیب ۷۴.۶ درصد، ۷۴ درصد و ۷۵.۵ درصد است. در واقع این سه کشور مجموعاً نزدیک به ۲۲.۵ درصد از نیروی کار خارجی شاغل در فوتبال ۱۸۶ کشور جهان را تشکیل داده‌اند.

همان‌طور که در این رده‌بندی مشخص است، برزیل در قاره آمریکا، نیجریه در قاره آفریقا (۳۹۹ بازیکن) و ژاپن در قاره آسیا (۱۶۱ بازیکن) بیشترین لژیونر را در سال میلادی گذشته داشته‌اند.

محبوب‌ترین مقصد برای لژیونر‌های برزیلی با اختلاف زیاد ابتدا پرتغال است و پس از آن کشور‌های ایتالیا و ژاپن. در مورد لژیونر‌های فرانسوی، محبوب‌ترین مقاصد، انگلیس، بلژیک و لوکزامبورگ و در مورد فوتبالیست‌های آرژانتینی هم شیلی، مکزیک و اسپانیا محبوب‌ترین مقاصد بوده‌اند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*