اخبار عمومی
اعلام وصول 2
300401
تاریخ انتشار: 1399/02/13 14:06
از نظر بنده قرار باشد اصلاحی در کشور صورت بگیرد در گام اول بعد نظارتی مجلس باید قوی‌تر از بعد قانون‌گذاری آن شود.

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که به نماینده‌های مجلس یازدهم توصیه می‌کنم که از سر دادن شعار فاصله گرفته و تقویت بعد نظارتی را فارغ از امیال و اراده‌های شخصی در اولویت قرار دهند.

جلال میرزایی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اولویت‌های که مجلس دهم در یک ماه باقی مانده باید در دستور کار خود قرار دهد بیان کرد: این روزها در دستور کار مجلس لایحه مالیات بر ارزش افزوده لایحه مناطق آزاد که شورای نگهبان برای بار دوم به آن ایراد گرفته است، طرح اصلاح قانون انتخابات قرار دارد. اما این که تا چه اندازه بررسی این طرح‌ها و لوایح برای کشور راهگشا است باید بررسی شود. به نظر می‌رسد که هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی باید با دولت صبحت کرده و در این مدت باقی مانده طرح‌ها و لوایح حیاتی که می‌تواند به توسعه کشور، حل مسائل و انسجام ملی کمک کند بپردازد.

وی در ادامه اظهار کرد: برای ارزیابی عملکرد مجلس دهم باید سنجید که این مجلس با چه شعار و چه وعده‌ای بر سر کار آمد جریان اصلاحات در ابتدای کار شعار امید، آرامش، رونق اقتصادی و حمایت از سیاست‌های تنش زدایی در روابط خارجی و همچنین حمایت از اهالی فرهنگ و ادب و نهادهای مدنی را سر داد و اکثریت مجلس در این حوزه کوتاهی نکردند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر این مجلس بیشترین تعامل را با دولت داشت و در سال ۹۶ وزرای دولت رای اعتماد از مجلس گرفتند و هیچ گاه مجلس به دنبال سنگ اندازی بر سر پای دولت نبود و در مواردی که پای امنیت ملی و منافع ملی به میان آمد مجلس کوتاهی نکرد. به عنوان مثال پس از تحریم سپاه پاسداران از سوی آمریکا مجلس یکدست لباس سپاه بر تن کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: بررسی برخی از لوایح از قبیل FATF، برجام و استانی شدن انتخابات مجلس کوتاهی نداشت و هر آن چه در توانش بود انجام داد. عملکرد این دوره از مجلس باید در مقایسه با دوره قبل و دوره بعد سنجدیده شود آن گاه است که می‌توان نمره‌ای به عملکرد این مجلس داد.

وی در ادامه خطاب به نمایندگان دوره بعدی بیان کرد: بنده به عنوان یک شهروند عادی که تجربه نمایندگی دارم به نمایندگان دوره بعد توصیه می‌کنم که از شعار سردادن فاصله بگیرد چرا که تاریخ مصرف شعار زود به اتمام برسد. مجلس آینده باید به سمت تقویت کمیسیون‌ها رفته و در تصمیم گیری‌ها از نظرات صاحب نظران و کارشناسان مستقل غیر از مرکز پژوهش‌ها نیز استفاده کنند. از سوی دیگر انتظار می‌رود مجلس آینده در حوزه نظارت گام جدی تری بردارد.

وی افزود: انتظار می‌رود مجلس یازدهم از تجارت مجالس گذشته حتی تجربه‌های ناموفق آنها دست گرفته و در بعد نظارتی با جدیت بیشتری ورود کند. این که براساس سلیقه و میل شخصی در یک حوزه نظارت کلید بخورد به جای راه پیدا نمی کند. باید اجازه دهند تا بعد نظارتی فارغ از امیال و اراده‌های شخصی پیش رود و هیاتی کارشناسی و مستقل برای دنبال کردن تحقیق و تقحص‌ها ایجاد شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتظار می‌رود مجلس یازدهم با بررسی دقیق و کارشناسی در مواردی که لازم است که به بحث تحقیق و تفحص ورود کند و در نهایت نتیجه روشن  و شفافی ارائه کند تا اعتماد عمومی نیز افزایش یابد. از نظر بنده قرار باشد اصلاحی در کشور صورت بگیرد در گام اول بعد نظارتی مجلس باید قوی‌تر از بعد قانون‌گذاری آن شود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*