اخبار عمومی
اعلام وصول 2
300622
تاریخ انتشار: 1399/03/10 01:11
مدیر جهاد کشاورزی ایذه گفت:۲۰ هکتار از مزارع و باغ‌های منطقه رمه‌چر در ادامه آتش‌سوزی‌های این شهرستان روز جمعه طعمه شعله‌های آتش شد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان؛ مصطفی هنرمندیان شامگاه جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عصر امروز آتش در مزارع گندم روستای اکبر منطقه رمه‌چر ایذه شعله‌ور شد.
وی افزود: در این آتش‌سوزی بیش از ۱۶ هکتار از مزارع گندم و یک خرمن جمع‌آوری محصولات کشاورزان در آتش سوخت و بالغ بر ۲۵ تن گندم خاکستر شد.


مدیر جهاد کشاورزی ایذه ادامه داد: این آتش‌سوزی به باغ‌های زیتون و انار این منطقه نیز نفوذ کرد و حدود چهار هکتار از این باغ‌ها را دربر گرفت و درختان آن را از بین برد.
نیاز مبرم روستاهای دور از شهر به امکانات آتش‌نشانی
مسوول اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایذه گفت: فاصله روستای اکبر آباد تا مرکز شهر ایذه زیاد است و هنگام وقوع آتش سوزی در این منطقه طی کردن این فاصله توسط خودروهای سنگین آتش‌نشانی با محموله چند تنی آب زمان‌بر است.
ابراهیم اسماعیل‌وندی افزود: بعد از اطلاع از آتش‌سوزی نیروها و تجهیزات اطفای حریق روانه محل حادثه می‌ شوند، در حادثه امروز نیز نیروهای ما با توجه به فاصله زیاد در کوتاهترین زمان خود را به محل حادثه رساندند و از پیشروی آتش به سایر مزارع جلوگیری کردند.
وی تصریح کرد: با توجه به گستردگی بخش مرکزی شهرستان ایذه، در برخی مناطق مانند رمه‌چر، هلایجان، مرغا و سراک دهیاری‌ها و بخشداری باید به فکر تهیه خودروی آتش‌نشان یا تجهیزات اطفای حریق باشند تا هنگام وقوع آتش سوزی در این مناطق دور افتاده با سرعت عمل بیشتری برای مهار آتش وارد عمل شوند.
روستای اکبرآباد از توابع بخش مرکزی ایذه در منطقه رمه چر واقع شده است.
از ابتدای فصل برداشت محصولات کشاورزی کشت پاییزه تاکنون بیش از ۳۰۰ هکتار از مزارع ایذه در آتش سوخت.

منبع:ایرنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*