اخبار عمومی
اعلام وصول 2
300760
تاریخ انتشار: 1399/03/24 01:10
خبرهایی مبنی بر بازداشت قاضی منصوری از متهمان پرونده اکبر طبری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. خبری که هنوز هیچ یک از مراجع رسمی به ویژه قوه قضاییه آن را تایید نکرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، غلامرضا منصوری قاضی دادگاه مطبوعات در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ است که در پرونده اکبر طبری جزو متهمان متواری اعلام شده است. منصوری اخیراً با انتشار ویدئویی مدعی شده که سفرش به خارج از کشور با هدف درمان صورت گرفته و به محض «باز شدن مرزها» به کشور بازمی‌گردد.

نماینده دادستان به ادعای بیمار بودن غلامرضا منصوری نیز واکنش نشان داده و گفته است: او هیچ گواهی پزشکی به دادسرا ارائه نداده و اگر ادعایی دارد، آن را برابر اصل به سفارت ایران تحویل دهد. او یک ماه بعد از دستگیری طبری از ایران خارج شد و تلفن خود را در ایران گذاشت!

وی همچنین افزوده است: ما گمان می‌کنیم که ایشان در ایران است و به وقتش ایشان را احضار می‌کنیم.

الا امروز ۲۳ خرداد ماه برخی شبکه‌های اجتماعی از بازداشت قاضی منصوری در خارج از کشور و انتقال او به ایران خبر داده‌اند. اخباری که هنوز از سوی هیچ مرجع رسمی به ویژه دستگاه قضایی تایید نشده است.

بر اساس خبر دیگری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده یکی از بستگان غلامرضا منصوری ساعاتی قبل در اینستاگرام مدعی شد که او در رومانی توسط پلیس اینترپل بازداشت شده است.

هنوز هیچ مرجع رسمی این خبر را تایید نکرده است.

برنا نیز در خبری نوشت: یکی از بستگان غلامرضا منصوری (قاضی و بازپرس سابق) که در بین متهمان پروند فساد اقتصادی اکبر طبری قرار دارد ساعاتی قبل در اینستاگرام مدعی شد: وی در بخارست (پایتخت رومانی) توسط پلیس اینترپل بازداشت شده است.

این در حالی است که عبدالرضا سلطانی (فعال رسانه‌ای) دیشب در کانال تلگرام خود نوشته بود: غلامرضا منصوری، بازپرس ویژه پرونده فاضل لاریجانی پیش از آنکه از آلمان سر در بیاورد ... در اوین بازداشت بود؛ سه موضوع مهم در این خصوص وجود دارد: اولا باید مشخص شود یک محکومِ (متهم) قاعدتا ممنوع‌الخروج چطور از امتیاز مرخصی(!) برخوردار می‌شود و پس از آن، از آلمان سر در می‌آورد. ثانیا آخرین اطلاعات ما نشان‌دهنده آن است وی با انتقال میزان قابل توجهی ارز (چند میلیون یورو) و اخذ اقامت اسپانیا، به‌همراه فرزندخوانده خود در این کشور سکونت پیدا کرده؛ لازم است نهادهای امنیتی با کمک گرفتن از اینترپل، اقدام به بازگرداندن این عنصر فاسد کنند. ثالثا اینکه همه می‌دانیم امثال منصوری، اکنون کم نیستند و قاعدتا کریدور انتقال این عناصر به خارج کور و غیرفعال نشده است؛ بد نیست نهادهای نظارتی برای عدم فرار این مهره‌های فاسد، تمهیدات لازم را اتخاذ کند.

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*