اخبار عمومی
اعلام وصول 2
300832
تاریخ انتشار: 1399/04/05 22:27
مسئولانی که توانایی شنیدن نقد و صدای مردم را ندارند ، مردم نیز تحمل حضورشان را ندارند؛چرا که پاسخگویی و نقد پذیری از ویژگی های ضروری هر مسئول نظام اسلامی و از جمله حق مردم بر مسئولین است

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، اولین قرارگاه مطالبه گری و گفتمان سازی شهرستان بهمئی بیانیه اعلام موجودیت خود را صادر کرد


متن این بیانیه به شرح زیر می باشد:

(يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ)
اقامه‌ی قسط و عدل همواره یکی از مهمترین هدف‌های پیامبران بوده است؛به گونه‌ای که ملت ایران برای تحقق این فریضه‌ی الهی با رهبری هوشمندانه معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) علیه سرکش ترین جبّار منطقه که متکی به بزرگترین قدرت جهانی بود قیام کردند و با انقلاب اسلامی به دنبال حیاتی مستقلانه در ظِل لوای اسلام ناب محمدی بودند.
انقلاب اسلامی علاوه بر  پیشرفت‌های چشمگیری که در حوزه‌های مختلف برای ملت شریف ایران اسلامی داشته است همواره یار و یاور سایر ملت های منطقه بوده و منشا تحولات عظیمی در منطقه و جهان شده است
در عین حال بنا به فرموده‌ امام خامنه‌ای(مدظله) با تمام تلاش هایی که در حوزه عدالت صورت گرفته نتوانسته است در این حوزه‌ نمره‌‌ قابل قبولی را کسب نماید به همین علت است که رهبر انقلاب همواره بر  امر مطالبه گری خصوصا توسط جوانان انقلابی و دلسوز که میدان داران گام دوم انقلاب اسلامی هستند تاکید دارند.
 و در این خصوص می فرمایند؛ پرچم آرمان خواهی و مطالبه گری را زمین نگذارید،برای اینکه اگر آرمانخواهی وجود نداشته باشد راه را گم میکنم و آرمان اصلی و واقعی و نهایی،ایجاد تمدّن اسلامی است.
بنا بر چنین ضرورت مورد تاکیدی تعدادی از جوانان انقلابی و متعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی اقدام به تاسیس یک قرارگاه مطالبه گری و گفتمان سازی نموده‌اند.
قرارگاه مطالبه گری و گفتمان سازی شهید آیت به عنوان نخستین قرارگاه مطالبه گری و گفتمان سازی شهرستان بهمئی آمادگی خود را برای همراهی و همکاری با سازمان‌‌ها و نهاد‌ها در هر زمان و مکان،برای رسیدگی به حال مستضعفین را اعلام می‌کند.
توانایی غلبه بر مشکلات و مسائل،زمانی سرعت و کیفیت بهتری به خود می‌گیرد که در یک فضای تعاملی و از روی حسن ظن صورت بگیرد.
اما چنانچه  بی کفایتی و ناکارآمدی مسئولین به بدبینی مردم به انقلاب و اسلام منجر شود و انفعال آن‌ها موجب کندی حرکت انقلاب شود،جوانان انقلابی ناکارآمدی‌ها را تحمل نکرده و برای احقاق حق مستضعفان ذره‌ای خلل و سستی به خود راه نمی‌دهند.
اگر رقابت مسئولین برای خدمت به مردم،به رقابت رفاه میان مسئولین تبدیل شود قرارگاه شهید آیت وارد میدان شده و تا حصول به نتیجه‌ای مطلوب کوتاه نخواهد آمد.
قرارگاه شهید آیت اعلام می دارد، مطالبه را فقط در صرف اعتراض و نقد نمی داند و  آمادگی طرح راه حل و پیشنهاد های سازنده را با جمعی از نخبگان فکری و اجرایی شهرستان برای رسیدن به نتیجه مطلوب و رفع مشکلات موجود دارد.
و نیز بنای تقابل با هیچ جریان و یا نهادی وجود ندارد، بلکه اصل بر تعامل سازنده و حفظ وحدت است اما طبق توصیه مقام معظم رهبری که فرمودند: «با کسانی که مبانی انقلاب را دچار تردید می کنند با قوت رفتار کنید.» ما نیز چنین تعهدی را بر خود واجب می دانیم.
مسئولان نظام اسلامی چنانچه بدانند نمی توانند از عهده مسئولیت خویش بر بیایند ، باید بدانند که اشغال جایگاه توسط آن ها خلاف شرع است و مکلف هستند که جایگاه خود را به افراد اصلح‌ واگذار نمایند.
مسئولانی که توانایی شنیدن نقد و صدای مردم را ندارند ، مردم نیز تحمل حضورشان را ندارند؛چرا که پاسخگویی و نقد پذیری از ویژگی های ضروری هر مسئول نظام اسلامی و از جمله حق مردم بر مسئولین است.این را از امیرالمومنین(ع) ، شهید راه عدالت آموخته ایم و به تأسی از امیرالمومنین(ع) وظیفه خود را بی شک انجام خواهیم داد ، ان شاءالله.
همانطور که انقلاب اسلامی به انقلاب مستضعفان شناخته شد،قرارگاه مطالبه گری و گفتمان سازی شهید آیت نیز خود را یار و یاور مستضعفان می‌داند.قرارگاه شهید آیت اعلام می‌کند که رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم را رسالت خود می‌داند و با عزم راسخ و با تکیه بر مبانی عمیق اسلامی فعالیت خود را شروع خواهد کرد.

والسلام علیکم و رحمه الله.

"روابط عمومی قرارگاه مطالبه گری و گفتمان سازی شهید آیت شهرستان بهمئی"



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*