اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301044
تاریخ انتشار: 1399/04/31 14:25
مدیر تولید واکسن کرونا در دانشگاه آکسفورد گفت: «ممکن است واکسن کووید ۱۹ تا پایان سال در این دانشگاه به تولید برسد، اما هیچ قطعیتی در این زمینه وجود ندارد.»

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از یورونیوز، پژوهشگران دانشگاه آکسفورد بریتانیا می‌گویند واکسن کرونا ممکن است تا آخر سال جاری میلادی تولید شود اما با این وجود نمی توان درباره آن با قاطعیت نظر داد.

سارا گیلبرت، مدیر تولید واکسن کرونا در دانشگاه آکسفورد روز سه شنبه ۲۱ ژوئیه (۳۱ تیر) گفت: «ممکن است واکسن کووید ۱۹ تا پایان سال در این دانشگاه به تولید برسد، اما هیچ قطعیتی در این زمینه وجود ندارد.»

پژوهشگران بریتانیایی آکسفورد یک روز پیش تأثیر واکسن جدیدی را که برای پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ ساخته‌اند، تأیید کرده بودند. روز دوشنبه نمونه آزمایشی این واکسن که برای استفاده از آن مجوز رسمی صادر شده بود، در آزمایشات بالینی در مرحله اولیه جواب داده بود و مقامات بریتانیایی ابراز امیدواری کرده بودند که نمونه واقعی این واکسن تا پایان سال ۲۰۲۰ قابل استفاده باشد.

مقامات بهداشتی بریتانیا پیش از این نیز در مورد جدول زمانی تولید نهایی واکسن کرونا نظرات متفاوتی داشتند. در حالی که کریس ویتی، مدیر سازمان بهداشت بریتانیا بریتانیا گفت «احتمال کمی» می‌دهد که واكسن قبل از کریسمس آماده شود، معاون او، جاناتان ون تام گفت که «با اندکی احتیاط» در مورد آماده شدن واکسن کرونا در کریسمس امسال «خوشبین» است.

مت هانکوک، وزیر بهداشت بریتانیا نیز در برابر اعضا کمیسیون تخصصی مجلس گفت با وجود آن که شخصا در زندگی آدم خوش‌بینی است، در بهترین حالت هم در مورد آماده شدن واکسن برای کریسمس امسال نمی‌تواند قولی بدهد.

دانشمندان آکسفورد پیشتر برای آماده سازی و تولید یک میلیون دُز واکسن تا سپتامبر برنامه‌ریزی کرده بودند. در قرارداد تولید واکسن کرونا با شرکت سازنده آن یعنی «آسترازنکا» ظرفیت تولید برای انجام این کار فراهم شده، اما کاهش شیوع ویروس نوظهور کرونا در بریتانیا روند اثربخشی آن را پیچیده‌تر کرده است.

مراحل آخر آزمایش واکسن جدید که برای دانشمندان از نظر کسب اطلاعات بسیار مهم است، هم اکنون در برزیل و آفریقای جنوبی در حال انجام است و قرار است در ایالات متحده نیز آغاز شود.

هنوز واکسن تأیید شده‌ای برای کووید ۱۹ در جهان وجود ندارد، اما سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که آسترازنکا با پروژه تولیدی خود یکی از پیشگامان در این زمینه است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*