اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301162
تاریخ انتشار: 1399/05/20 22:48
صعود پسران آبی به نیمه نهایی جام حذفی و زنده شدن رویای یک جام
استقلال در شبی که شیخ دیاباته، ارسلان مطهری و فرشید اسماعیلی سه ستاره کلیدی اش را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت، سپاهان پرستاره قلعه نویی را با نتیجه قاطع مغلوب و حذف کرد تا فصل کابوس وار طلایی پوشان اصفهان به انتهایی تلخ نزدیک شود. مجیدی ظرف ۹ روز دو مرتبه غول اصفهانی را شکست داد.

تیم پر غایب و پر از مصدوم استقلال با تکرار برتری مقابل سپاهان پرستاره در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ، راهی دور نیمه نهایی این رقابت‌ها شد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از تابناک، تیم‌های استقلال و سپاهان از ساعت ۲۰:۳۰ امشب (دوشنبه) در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که شاگردان فرهاد مجیدی با نتیجه قاطع ۲ بر صفر به برتری دست یافتند و راهی مرحله نیمه‌نهایی شدند.

حالا علاوه بر استقلال، تیم‌های پرسپولیس، نفت مسجدسلیمان و تراکتور تبریز که پیش از این به نیمه‌نهایی صعود کرده بودند، برای فتح دومین جام فوتبال ایران می جنگند. قرعه‌کشی این مرحله فردا (سه‌شنبه) ساعت ۱۵ در سازمان لیگ برتر می‌شود.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، وریا غفوری، عارف غلامی، علی کریمی، مسعود ریگی، هرویه میلیچ (۷۳ - میلاد زکی‌پور)، آرش رضاوند (۸۸ - سینا خادم‌پور) و مهدی قائدی.

ترکیب سپاهان: پیام نیازمند، محمدرضا مهدی‌زاده، شایان مصلح (۴۶ - محمدرضا حسینی)، محمدطیبی، مهدی ترکمان (۵۶ - سعید آقایی)، مهدی کیانی، امید نورافکن، سروش رفیعی (۸۴ - رسول نویدکیا)، رضا میرزایی، محمد محبی و کی‌روش استنلی.

داور: موعود بنیادی‌فر

وریا غفوری دقیقه ۵+۴۵ از روی نقطه پنالتی و علی کریمی  دقیقه ۶۱ زننده گل‌های استقلال در این مصاف حذفی و حساس بودند. امیر قلعه‌نویی، سرمربی سپاهان بین دو نیمه به دلیل اعتراض به داور اخراج شد و ادامه بازی را روی سکو‌ها نظاره‌گر بود.

با این نمایش ضعیف و از دست رفتن دومین جام فصل، به نظر می رسد کار قلعه نویی در سپاهان به پایان رسیده باشد چرا که این تیم حالا تنها برای سهمیه آسیا می جنگد که احتمال دارد آن را هم از دست بدهد. شاید امشب مدیران سپاهان برای نجات تیم خود و زنده شدن شانس سهمیه آسیایی، دست به واردکردن شوک به تیم بزنند و قلعه نویی را برکنار کرده و یک مربی موقت به جای او منصوب کنند.

استقلال در این مسابقه مهم و دشوار ، در حالی پیروز شد که شیخ دیاباته، ارسلان مطهری و فرشید اسماعیلی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت و تنها مهدی قائدی در خط حمله به میدان رفت. آبی ها چند روز پیش با یک یار کمتر برای بیش از 60 دقیقه سپاهان را مغلوب خود کرده بودند.

علی کریمی یکبار دیگر در میانه میدان برتری خود و تیمش را مقابل هافبک‌های سرشناس سپاهان دیکته کرد و گل دوم را هم در فضایی مناسب و با جای گیری عالی به ثبت رساند. البته قائدی هم روز خوبی را پشت سر گذاشت و حسینی در چارچوب دروازه استقلال کم نقص بازی کرد هر چند سپاهان خطر خاصی در این مسابقه نداشت و اصولا برنامه ای برای رسیدن به دروازه آبی ها از این تیم پرستاره دیده نشد.

 

شرح گل ها

استقلال ۱ - سپاهان۰ - گل توسط وریا غفوری: در وقت‌های دیدار دو تیم بود که ارسال بلند استقلالی‌ها در محوطه جریمه به قایدی رسید. در همین لحظه بود که دست مصلح به پشت کمر مهاجم استقلال خورد و موعودی فر اعلام پنالتی کرد. وریا این ضربه پنالتی را برخلاف جهت نیازمند و با شوتی قدرتمند که با روی پا زده شد، به گل اول بازی در دقیقه ۶+۴۵ تبدیل کرد.

استقلال ۲ - سپاهان۰ - گل توسط علی کریمی: درگیری مهدی قایدی و مهدی زاده سبب شد تا توپی سرگردان نزدیک به محوطه جریمه سپاهان و در سمت راست خط دفاعی این تیم نصیب میلیچ شود و این بازیکن هم با یک پاس دقیق توپ را به علی کریمی رساند و او هم بدون اضافه با یک بغل پای دقیق برای دومین بار نیازمند را در موقعیتی تک به تک مغلوب کرد.

دقایق کلیدی

دقیقه ۶: تکل محمد طیبی روی مهدی قائدی باعث سرنگونی مهاجم استقلال در محوطه جریمه سپاهان شد، اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه ۱۱: پاسکاری ترکیبی وریا غفوری و علی کریمی می‌رفت به گل تبدیل شود، اما ضربه علی کریمی را پیام نیازمند گرفت.

دقیقه ۱۶: باز هم قائدی به محوطه جریمه سپاهان نفوذ کرد و پس از عبور از یک بازیکن اقدام به ضربه زدن کرد که توپش در چهارچوب دروازه نبود.

دقیقه ۲۲: شوت محمد محبی را سیدحسین حسینی در آغوش گرفت.

دقیقه ۲۸: نفوذ وریا غفوری می‌رفت تا موقعیت خطرناکی برای استقلال ایجاد کند، اما مدافع سپاهان توپ را از کاپیتان آبی‌پوشان گرفت.

دقیقه ۴+۴۵: داور برخورد شایان مصلح با مهدی قائدی در محوطه جریمه سپاهان را پنالتی دانست و در سوت خود دمید. نکته قابل توجه اینکه، مصلح در بازی هفته بیست‌وهفتم این دو تیم یک پنالتی داد و گل دوم استقلال نیز با برخورد به او راهی دروازه سپاهان شده بود. مصلح بعد از این پنالتی خود را می زد!

دقیقه ۵۷: ضربه ایستگاهی محمدرضا حسینی را دروازه‌بان استقلال راهی کرنر کرد.

دقیقه ۶۱: پاسکاری استقلالی‌ها در نهایت باعث شد تا میلیچ پاس خوبی به علی کریمی بدهد و این بازیکن در موقعیت تک به تک گل دوم استقلال را به ثمر برساند.

دقیقه ۸۳: مهدی قائدی باز هم صاحب موقعیت شد و می‌توانست گل سوم را به ثمر برساند که نیازمند اجازه این کار را نداد.

دقیقه ۸۵: وریا غفوری پاس خوبی به میلاد زکی‌پور داد که تازه وارد زمین شده بود، اما این بازیکن به توپ نرسید.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*