اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301270
تاریخ انتشار: 1399/06/02 21:39
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح و کلنگ‌ زنی ۲۷۱ پروژه عمرانی و اقتصادی در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: این تعداد پروژه بیش از ۴ هزار شغل در استان ایجاد می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، حسین‌ کلانتری در برنامه زنده تلویزیونی شبکه استانی دنا با هدف « تشریح برنامه های هفته دولت» در ابتدای این برنامه تلویزیونی با عرض تسلیت فرا رسیدن محرم حسینی و گرامیداشت هفته دولت، با اشاره به خدمات دولت و نظام به مردم، ارائه گزارش به مردم را ارائه گزارش به ولی نعمتان جامعه دانست و گفت: همه دولتمردان و مسئولان باید از این فرصت استفاده کرده و خدمات خود را برای مردم اطلاع رسانی نمایند تا موجب امیدواری مردم شده و دشمنان را ناامید نمایند.


نماینده عالی دولت در استان با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: این استان با وجود داشتن تنها یک درصد وسعت و یک درصد جمعیت ایران، از هشت درصد منابع آبی و ۶ درصد جنگل‌های کشور برخوردار بوده و ۲۵ درصد نفت کشور را هم تولید می‌کند.
استاندار از افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۷۱ پروژه عمرانی و اقتصادی در استان خبر داد و گفت: از مجموع این پروژه ها تعداد ۲۴۲ پروژه عمرانی است که  از این تعداد، ۱۹۶ پروژه افتتاح و ۴۶ پروژه در شهرهای مختلف استان کلنگ‌زنی می‌شود.
نماینده عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی نیز ۲۹ پروژه افتتاح می‌شود، گفت: با بهره‌برداری کامل از مجموع پروژه‌های هفته دولت در کهگیلویه و بویراحمد با اعتبار ۱۱۰۰ میلیارد تومان، بیش از چهار هزار شغل در حوزه های مختلف استان ایجاد می‌شود.
کلانتری با اشاره به سفر اخیر معاونین وزیر بهداشت به استان اظهار داشت: درپی دیدارهایی که با وزیر بهداشت داشته ایم و باتوجه شیوع کرونا و تصمیماتی که در ستاد کرونا گرفته شد، توانسته ایم امکانات و تسهیلات و تجهیزات خوبی بگیریم که در سفر اخیر معاونین وزیر بهداشت به نتیجه رسید.
وی افزود: افتتاح کلینیک فوق تخصصی شهید مفتح یاسوج، افتتاح MRI بیمارستان شهید جلیل، کلنگ زنی بیمارستان لنده، تکمیل بیمارستان نرگسی و بیمارستان بهمئی و سرعت بخشی به روند پروژه بیمارستان چرام از مهمترین برنامه های سفر معاونین وزیر بهداشت به استان بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر و تشکر ویژه از معاونین وزیر بهداشت وجود دکتر تقوی نژاد را یک نعمت و فرصت ارزشمند برای استان دانست.
کلانتری با اشاره به نوپا بودن ۴ شهرستان استان اظهار داشت: راه اندازی ادارات و تامین تجهیزات لازم برای شهرستان جدید استان به خصوص مارگون از برنامه های دولت است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد کرد: از سال ۹۲ تا سال ۹۹ و در طی دولت تدبیر و امید تعداد تخت های بیمارستانی استان افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.
وی در زمینه پروژه های راهسازی گفت: پروژه ملی جاده پاتاوه – دهدشت به عنوان یکی از ۹ پروژه راهسازی کشور است که تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.
کلانتری  افتتاح ۵۰ کیلومتر جاده ۴ خطه گچساران به بهبهان، ۳۶ کیلومتر جاده ۴ خطه یاسوج به شیراز را از دیگر پروژه های راهسازی در  استان دانست که به بهره برداری می رسند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در زمینه مسکن مهر تعداد ۱۶ و ۸۰۰ مسکن مهر در استان افتتاح خواهد شد و ۳۵۰۰ واحد مسکن روستایی نیز تا پایان سال به بهرداری خواهد رسید که در این زمینه از استان های برتر کشور هستیم.
نماینده عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد آبرسانی به ۵ شهر از سد کوثر، تکمیل پروژه شبکه فاضلاب یاسوج و آبرسانی به یاسوج از طریق سد تنگ سرخ را از مهمترین پروژه های آبرسانی استان عنوان کرد.
کلانتری افزود: به همت دولت تدبیر و امید تا پایان سال جشن سبز گازرسانی به همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان را خواهیم گرفت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین از انعقاد تفاهم نامه اجرای طرح های جهش تولید در استان بین سازمان برنامه و بودجه کشور و استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: در این تفاهم نامه تعداد ۳۳ پروژه جهش تولید با اشتغالزایی حدود ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر در سطح شهرستان های استان در سال جاری و ابتدای سال آینده وارد مدار تولید خواهند شد که پیش بینی می شود ارزش سالانه محصولات تولیدی این واحد ها رقمی در حدود ۶۷ هزار میلیارد تومان باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اطلاع رسانی خدمات نظام و دولت را موجب امیدواری مردم دانست و گفت: خدمات بی شائبه نظام و دولت در زمینه های مختلف باید از طریق رسانه های استان برای مردم تبیین شود تا مردم در جریان خدمات دولتمردان قرار بگیرند و با آطلاع از این خدمات همچنان پای نظام و انقلاب خواهند بود و دلسرد نمی شوند.
کلانتری در پایان افق پیش روی استان را روشن پیش بینی کرد وافزود: با خدمات فراوان نظام در چند سال گذشته شاهد توسعه روزافزون استان بوده ایم و امیدواریم باتوجه به پتانسیل های بیشماری که در استان وجود دارد، روز به روز به قله های پیشرفت در همه زمینه ها برسیم.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*