اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301278
تاریخ انتشار: 1399/06/02 13:20
در داخل کابین پرواز سه نفر حضور داشتند که هر سه متوجه شرایط غیرعادی شدند و تا آخرین لحظات مشغول کنترل و هدایت هواپیما بودند، از طرفی معلم خلبان بعضی از راهنمایی‌ها را انجام داده از جمله اینکه فعال بودن هر دو موتور هواپیما را به خلبان اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از میزان رییس سازمان هواپیمایی کشوری نتایج به‌دست آمده از بازخوانی جعبه سیاه بویینگ ٧٣٧ اکراینی را اعلام کرد.


دهقان زنگنه رییس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری نتایج بازخوانی جعبه‌های سیاه بویینگ ۷۳۷ اوکراینی را اعلام کرد و گفت: بازخوانی جعبه‌های سیاه بویینگ ۷۳۷ اوکراینی برابر مقررات بین‌المللی و تحت نظارت و مسئولیت سازمان هواپیمایی کشوری ایران انجام شده است.
وی افزود: زمان بازخوانی نمایندگان کشور آمریکا به عنوان طراح سازنده هواپیما اکراین به عنوان ثبت کننده و بهره‌بردار و همچنین کشور فرانسه به عنوان ارائه دهنده خدمات و مشاوره فنی از طرف نمایندگان کشور کانادا، انگلستان و سوئد که اتباع‌شان در این پرواز بودند و نماینده سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشور (ایکائو) در این فرایند حضور داشتند.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه داده‌های هر دو جعبه سیاه و هواپیما بدون مشکل هواپیما بازخوانی شده است، گفت: تا ساعت ۶ و ۱۴ دقیقه و ۵۶ ثانیه تمام متغیر‌های پروازی عادی و هواپیما در شرایط نرمال بوده است.
وی با بیان اینکه  CVR تا ۱۹ ثانیه پس از انفجار موشک اول قطع می‌شود، اظهار کرد: در داخل کابین پرواز سه نفر حضور داشتند که هر سه متوجه شرایط غیرعادی شدند و تا آخرین لحظات مشغول کنترل و هدایت هواپیما بودند، از طرفی معلم خلبان بعضی از راهنمایی‌ها را انجام داده از جمله اینکه فعال بودن هر دو موتور هواپیما را به خلبان اعلام کردند.
ویتصریح کرد: باتوجه به اینکه صدای کابین پس از ۱۹ ثانیه پس از انفجار قطع می‌شود و موشک دوم ۲۵ ثانیه پس از آن شلیک و به مجاورت هواپیما رسیده تحلیلی در مورد عملکرد و آثار موشک دوم از جعبه‌های سیاه هواپیما به دست نمی‌آید چرا که قطعات ناشی از موشک اول و اصابت آن به هواپیما باعث قطع همزمان جعبه‌های FBR و CVR در ۱۹ ثانیه پس از آن شده است.
زنگنه ضمن تشکر از دفتر تحقیقات و تحلیل ایمنی هواپیمایی کشور فرانسه جهت همکاری‌های بازخوانی اظهار کرد: اطلاعات استخراج شده در اختیار نمایندگان کشور‌های ذیربط قرار گرفته است تا تحلیل‌های ایمنی و فنی را در چهارچوب استاندارد‌های ایکائو به سازمان هواپیمایی کشور ایران ارائه دهند.
وی افزود: اقدامات صورت گرفته با هدف ایمنی و جلوگیری از رخداد‌های مشابه صورت گرفته است و هر نوع استفاده سیاسی از این فرآیند‌ها ضمن آنکه در تعارض با اهداف مورد تصریح ایکائو قرار دارد روند رسیدگی به سانحه را تحت شعاع خود قرار خواهد داد.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری از تمامی ذینفعان در خواست می‌کرد که از هر نوع تحلیل و یا استفاده از این اطلاعات که در راستای ایمنی نباشد خودداری کنند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*