اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301351
تاریخ انتشار: 1399/06/15 23:41
گاهی اوقات تخلیه غیرمجاز نخاله های ساختمانی در حاشیه بزرگراه و جاده ها ، فقط به ایجاد مشکل در عبور و مرور محدود نمی شود و باعث بروز حوادث خطرناکی مثل تصادف می شود.

پیام دریافتی بخش صدای مردم پایگاه خبری عصرجهان- یکی از شهروندان با ارسال تصاویری از ابتدای جاده روستای تنگ ابدال نوشت: ریختن نخاله های ساختمانی در ابتدای این جاده؛ عامل شکل دهی سوانح رانندگی است


قوانین مربوط به نخاله های ساختمانی

در رابطه با مدریت نخاله و پسماند ها، قوانینی نوشته شده است، و در صورت رعایت نکردن هر یک از این مقررات، با متخلفین برخورد خواهد شد. در ادامه برای آگاهی بیشتر شهروندان نسبت به این قوانین، به توضیح آن ها می پردازیم:
ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند:

طبق این قانون، نگهداری، خرید و فروش، جمع آوری، دفن و تخلیه نخاله و پسماند های ساختمانی باید بر اساس آیین نامه اجرایی و مقررات انجام گیرد. در غیر این صورت افراد متخلف با حکم مراجع قضایی به پرداخت جریمه نقدی محکوم خواهند شد. جریمه نقدی تخلفات درمورد پسماند های عادی برای اولین بار ۵۰۰ هزار ریال تا یکصد میلیون ریال، و برای پسماند های دیگر از دو میلیون تا یکصد میلیون ریال خواهد بود. در صورت تکرار این تخلفات، هر بار مجازات به دو برابر میزان قبلی افزایش خواهد یافت.
ماده ۲۰ قانون مدیریت پسماند:

در صورتی که خودرو ها اقدام به تخلیه پسماند در مکان ها غیر مجاز کنند، به مدت یک تا ده هفته توقیف خواهند شد. در تبصره این ماده قانونی آمده است: اگر محلی که خودرو اقدام به تخلیه نخاله و پسماند در آن جا کرده است معابر شهری و یا بین شهری باشد، متخلف به حداکثر زمان توقیف خودرو محکوم خواهد شد.
تاثیرات نامطلوب تخلیه غیر مجاز نخاله

یکی از معضلاتی که تخلیه غیر مجاز نخاله های ساختمانی ایجاد می کند، سد معبر و ایجاد محدودیت در رفت و آمد است. نخاله های ساختمانی حجم بالایی داشته و فضای بسیاری را اشغال می کنند؛ به همین دلیل اگر در محل نامناسبی تخلیه شوند برای حمل و نقل وسایل نقلیه و عابران مشکل ایجاد خواهند کرد. گاهی اوقات تخلیه غیرمجاز نخاله های ساختمانی در حاشیه بزرگراه و جاده ها ، فقط به ایجاد مشکل در عبور و مرور محدود نمی شود و باعث بروز حوادث خطرناکی مثل تصادف می شود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*