اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301962
تاریخ انتشار: 1399/09/24 16:01
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد:
متقاضیانی که قبل از تاریخ 1385/5/7 کارت پایان خدمت دریافت کرده اند، در صورتی که حداقل یک روز سابقه بیمه ای در کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی قبل از دوره خدمت و حداقل یک روز سابقه بیمه ای بعد از دوره خدمت وظیفه داشته باشند، نیازی به پرداخت حق بیمه ندارند و دوره خدمت وظیفه آنان به عنوان سابقه بیمه ای لحاظ خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، مدیرکل تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: پرداخت حق بیمه و احتساب دوران خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه افراد به صورت کاملا غیرحضوری انجام می‌ شود.

     عباس نورمحمدی اظهار داشت: پرداخت حق بیمه و احتساب دوره خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه، یکی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی است که از امروز به صورت  کاملا غیرحضوری ارایه می‌شود و نیازی به مراجعه افراد برای دریافت این خدمت نخواهد بود.
     وی افزود: غیرحضوری شدن این خدمت به بیمه شدگان تأمین اجتماعی از طریق تبادل اطلاعات با سازمان نظام وظیفه انجام شده است و شرط استفاده غیرحضوری از این خدمت، داشتن کارت پایان خدمت هوشمند است..
     به موجب قانون، دوران خدمت سربازی، کلیه بیمه شدگان به شرط پرداخت حق بیمه دوران یادشده جزو سوابق بیمه ای آنان محسوب می شود.
     وی در باره شرایط احتساب دوران خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه ای گفت: متقاضیانی که قبل از تاریخ 1385/5/7 کارت پایان خدمت دریافت کرده اند، در صورتی که حداقل یک روز سابقه بیمه ای در کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی قبل از دوره خدمت و حداقل یک روز سابقه بیمه ای بعد از دوره خدمت وظیفه داشته باشند، نیازی به پرداخت حق بیمه ندارند و دوره خدمت وظیفه آنان به عنوان سابقه بیمه ای لحاظ خواهد شد.
     وی افزود: متقاضیانی که بعد از تاریخ 1385/5/7 کارت پایان خدمت دریافت کرده اند به شرط داشتن حداقل دو سال سابقه بیمه ای و هم چنین داشتن ارتباط بیمه ای با سازمان تامین اجتماعی در زمان تقاضا، می توانند نسبت به درخواست احتساب دوره خدمت وظیفه به عنوان سابقه بیمه ای خود اقدام و حق بیمه مربوط به آن را پرداخت کنند.
     وی گقت: این افراد باید 7 درصد میانگین حقوق و مزایای دو سال پیش از درخواست را به صورت یکجا و یا حداکثر در 12 قسط به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند.
    نورمحمدی افزود: بازه زمانی قابل پذیرش برای احتساب مدت خدمت سربازی مشمولان، تاریخ شروع و پایان خدمت سربازی مندرج در کارت های پایان خدمت است.
     براساس طرح 3070 که از 5 هفته پیش در سازمان تأمین اجتماعی آغاز شده است و تا بهمن ماه ادامه خواهد داشت، هر هفته چند خدمت غیرحضوری جدید در این سازمان رونمایی و از طریق درگاه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir در دسترس قرار می‌گیرد



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*