اخبار عمومی
اعلام وصول 2
302096
تاریخ انتشار: 1399/10/23 11:52
کارشناسان امنیتی در آمریکا می‌گویند وقایع هفتهٔ گذشته بسیاری از مردم را تحریک کرده است و احتمال می‌رود که آنها بخواهند در مراکز ایالت به‌ویژه جاهایی که نیروهای مسلح در آن حضور دارند دست به اعتراض بزنند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از یورونیوز، پلیس فدرال آمریکا به کارکنان خود هشدار داد که احتمال می‌رود هفتهٔ آینده، همزمان با نزدیک شدن به مراسم تحلیف ریاست جمهوری، برنامه‌هایی برای اعتراض مسلحانه در مراکز ۵۰ ایالت آمریکا وجود داشته باشد.
دو مقام رسمی این نهاد ضمن تأیید این خبر اعلام کردند که در اعلامیهٔ داخلی اف‌بی‌آی آمده است افرادی «در تمامی مراکز ۵۰ ایالت در حال برنامه‌ریزی اعتراض‌های مسلحانه از ۱۶ تا دست‌کم ۲۰ ژانویه هستند.»

از سوی دیگر مقامات اف‌بی‌ای در بیانیه‌ای رسمی بر وظیفهٔ خود در حفظ امنیت اجتماعی تأکید کرده و گفتند: ‌«بر جستجو، شناسایی و جدا کردن افرادی متمرکز است که می‌خواهند درگیر جرم و خشونت شوند.»

در این بیانیه همچنین آمده است که نیروهای این نهاد نه بر «اعتراض‌های مسالمت‌آمیز» بلکه بر «تظاهرات‌هایی که امنیت شهروندان را به خطر می‌اندازد» متمرکز خواهند بود. گرچه کارشناسان معتقدند که وجود قانون آزادی حمل سلاح و نیز آزادی بیان، کار مأموران را در زمینهٔ تشخیص تهدیدهای واقعی دشوار خواهد کرد.

از سوی دیگر، دنیل هوکانسون، رئیس دفتر گارد ملی آمریکا روز گذشته اعلام کرد که این نهاد تمامی مسائل را در سراسر کشور زیر نظر دارد تا در هر ایالت نیروهای این گارد در تماس نزدیک با پلیس و دیگر نهادهای انتظامی هستند تا پاسخ‌گوی هرگونه تقاضای پشتیبانی باشند.

کارشناسان امنیتی در آمریکا می‌گویند وقایع هفتهٔ گذشته بسیاری از مردم را تحریک کرده است و احتمال می‌رود که آنها بخواهند در مراکز ایالت به‌ویژه جاهایی که نیروهای مسلح در آن حضور دارند دست به اعتراض بزنند.

اف‌بی‌ای پیش از حملهٔ روز چهارشنبه به ساختمان کنگره نیز در اعلامیه‌ای داخلی هشدار داده بود که ممکن است تظاهرکنندگان مسلح به نمایندگان مجلس حمله کنند.

حملهٔ چهارشنبهٔ گذشتهٔ حامیان دونالد ترامپ به ساختمان کنگرهٔ ایالات متحده، در پی چند هفته فراخوان گروه‌های تندرو به اعتراض و خشونت، و نیز توییت‌های تحریک‌آمیز رئيس جمهوری آمریکا روی داد. در جریان این حمله ۴ تن از جمله یک افسر پلیس جان باختند.

اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، در واکنش به وقایع هفتهٔ گذشته در ساختمان کنگره، روز گذشته طرح استیضاح دونالد ترامپ، رئيس جمهوری این کشور را به‌خاطر «تحریک به شورش» به مجلس ارائه کردند



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*