اخبار عمومی
اعلام وصول 2
302377
تاریخ انتشار: 1399/12/14 20:25
عضو شورای شهر اهواز گفت: فشار برخی از افراد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی موجب ترک فعل مسوولیت و حرکت شورا به سمت دلخواه آن‌ها خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، اسکندر لطفعلی زاده عضو شورای شهر اهواز در گفت‌وگو با فارس در خصوص حواشی این روزهای شورای شهر اهواز برای برکناری شهردار اهواز اظهار کرد: تمام شوراهای شهر کشور برای رفع مشکلات شهرهای خود با مسوولین و مدیران در تعامل و همکاری هستند اما متأسفانه شورای شهر اهواز ماههاست که با شهردار درگیر شده است.

وی افزود: این اقدام برخی از اعضای شورای شهر نه ‌تنها باعث رفع مشکلات نمی‌شود بلکه باعث ایجاد مشکل و جلوگیری از توسعه شهر هم شده ‌است.

این عضو شورای شهر اهواز گفت: باید دید اعضای شورای شهر فعلی در چهاردهم و پانزدهم اسفند ماه که ۶ روز مانده به نام‌نویسی داوطلبان شورای شهر است به‌دنبال چه چیزی هستند؟

وی ادامه داد: در روزهای پایانی سال که زمان پرداخت و محاسبه‌ی حقوق، بیمه و سنوات کارگران توسط شورای شهر، شهرداری و اعضای مدیریت شهری است پرداختن به موضوع عزل و انتصاب شهردار امری عقلانی به‌نظر نمی‌آید و غیرطبیعی است که اعضای شورای شهر به‌دنبال متزلزل کردن مدیریت شهری هستند.

لطفعلی زاده تصریح کرد: همه آگاهیم که برخی از مخالفان شهردار که تعدادی اندک بودند با کمک و فشار برخی از نمایندگان مجلس و با فشاری که به برخی دستگاهها و نهادها وارد کردند دنبال برکناری شهردار هستند

لطفعلی زاده اذعان کرد: موضوعات مطرح‌شده توسط برخی اعضا و افراد نکاتی است که مردم و نخبگان می‌دانند این‌ها برای بهانه‌تراشی و رسیدن به اهداف شخصی‌شان است.

وی افزود: لابی‌ها و فشارهای قوی در جهت گرفتن نامه در سازمان بازرسی و وزارت کشور وجود داشته که واقعاً جای نگرانی برای مدیریت شهری به وجود آورده ‌است همه مردم و نخبگان ما بدانند در حال حاضر در شورایی فعالیت داریم که فشارهای زیادی از بیرون به‌خصوص از سوی نمایندگان مجلس بر ما وارد می‌شود.

وی بیان کرد: از طرفی یکی از مدیران کل وزارت کشور به موضوع ورود کرده و به‌طور غیرقانونی در حال تشکیل جلساتی است که شورا را ملزم به انجام آن کند.

وی افزود: در خصوص شرایط شهردار بودن نیز سه هفته پیش شورا رای گیری کرد و قانونا نمی‌شود در یک موضوع دوباره رای‌گیری شود.

لطفعلی زاده عنوان کرد: متأسفانه به دلیل تهدیدهایی که به سمت شوراهای شهر وارد می‌شود شورا ناچاراً به ترک فعل رو می‌آورد و ملزم به تشکیل جلساتی می‌شود که قانونی نیستند چند نفر از نمایندگان مجلس به‌دنبال اهداف خود برای گرفتن کلیت شهر و شورای بعدی هستند



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*