اخبار عمومی
اعلام وصول 2
302379
تاریخ انتشار: 1399/12/14 21:57
آخرین وضعیت کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد؛
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: متاسفانه در طی ٢٤ساعت گذشته دكتر محمد زارعي از پزشكان خوش اخلاق كه متخصص داخلي بودند و در بيمارستان هاي ياسوج درمان بيماران كرونايي را انجام مي داد و جان بسياري از هم استاني ها را نجات داده بود خود قرباني كرونا شد و به خيل شهداي سلامت ميهن پيوست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدانپناه افزود: هم اکنون 168 بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 33 نفر مبتلای قطعی و 10 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی اذعان داشت:  تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 25153 مورد گزارش شده است.

وی اضافه کرد: از 1437  نمونه دریافت شده كه حدود 10 درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مربوط در کهگیلویه، بويراحمد ،گچساران ،دنا و بقيه در سایر شهرستان های استان هستند. بيشترين درصد موارد مثبت تست pcr  در شهرستان كهگيلويه(٢٧ درصد)، گچساران( ٢٠ درصد) ،بويراحمد(١٦ درصد)، دنا (١٦ درصد) مي باشد كه روند افزايشي بيماري در 4 شهرستان فوق بخصوص كهگيلويه نگران كننده مي باشد و احتمالا وضعيت شهرستان كهگيلويه بزودي قرمز خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: مردم اگر دچار ساده انگاری، سهل انگاری و کاهش حساسیت نسبت به رعایت اصول بهداشتی  شوند ممکن است در شروع سال جدید با موج شدیدتری از این ویروس مواجه شوند.

وی اظهار داشت: تا انجام واکسیناسیون و شکستن زنجیره انتقال، چندین ماه زمان لازم است و در این مدت وظیفه همه افراد جامعه رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسك، رعايت بهداشت فردي و عدم حضور  در هر تجمعي مي باشد.

وي افزود: از مردم شريف استان مي خواهيم كه به احترام شهداي سلامت و زحمتكشان عرصه بهداشت و درمان، سلامت خود، خانواده، مردم و كادر بهداشت و درمان را بخطر نياندازيد و رعايت كامل دستورالعمل هاي بهداشتي را در هر حالتي بنماييد.

برچسب ها:
کرونا ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*