اخبار عمومی
اعلام وصول 2
302631
تاریخ انتشار: 1400/01/29 00:06
انتشار تصویر رضا کریمی، عامل خرابکاری در نظنز / سردار جوانی: بعضی‌ها نمک می‌خورند و نمکدان می‌شکنند؛ این‌ها ریشه همه مشکلات را به گردن رهبری می‌اندازند /بقایی در بیمارستان روان‌پزشکی بستری شده

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

رییس شبکه بهداشت علی‌آباد برکنار شد
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان علی‌آباد به دلیل تزریق غیرقانونی واکسن کرونای پاکبانان این شهر به برخی از مدیران شهرداری برکنار شد.پس از بررسی ها، کوتاهی رییس شبکه بهداشت علی آباد قطعی تشخیص داده شد.تزریق این واکسن دیروز جمعه انجام شد و طبق برنامه قرار بود واکسن کرونا به ۲۴ پاکبان علی آباد تزریق شود که به دلیل حضور نیافتن تعدادی از آن‌ها، چهار واکسن به پیمانکار و سه نفر دیگر از پرسنل خدمات شهری شهرداری تزریق شد./ایرنا

صداوسیما ۲۹ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری را معرفی کرد
صداوسیما در یک بخش خبری به بررسی نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۱۴۰۰ پرداخت و این افراد را خواهان حضور در این دوره از انتخابات معرفی کرد که اسامی آن‌ها به شرح زیر است: علی لاریجانی، سید عباس نبوی، رامین مهمان پرست، رستم قاسمی، محمد غرضی، محمد عباسی، محمد ناظمی اردکانی، صادق خرازی، احمد امیرآبادی فراهانی، محمدباقر قالیباف، محسن هاشمی رفسنجانی، محمد جواد آذری جهرمی، علی مطهری، محمدجواد ظریف، اسحاق جهانگیری، حسین دهقان، سید ابراهیم رئیسی، عزت الله ضرغامی، سعید محمد، محسن رضایی، محمود احمدی نژاد، سعید جلیلی، مطصفی کواکبیان، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، علی نیکزاد، سورنا ستاری، محمدرضا عارف، حسن سبحانی، مسعود پزشکیان.

پزشکیان: از پایداری‌ها هم در کابینه‌ام استفاده می‌کنم اگر...
کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: اگر جبهه پایداری، این را بپذیرد که در چارچوب برنامه تعیین شده حرکت کند و هدف او صرفا اجرای سیاست های تعیین شده باشد، ما از او استفاده می کنیم. مخالف وضع موجود هستم. مگر سیاست های کلی وضع موجود را قبول می کند؟ مگر قرار نبود در منطقه اول شویم؟ چرا نیستیم؟  به نفع عارف و لاریجانی کنار نمی روم. من با خاتمی مشورتی نکرده ام. با ایشان جلسه ای هم نداشتم./تسنیم

 

سیدحسن خمینی از کاندیداتوری کناره گرفت اما حرفش تاثیرگذار خواهد بود
اعتماد با توجه به تحرکات انتخاباتی اصلاح طلبان نوشت:اینکه اصلاح‌طلبان درنهایت سراغ کدام یک از گزینه‌ها می‌روند هنوز نامعلوم است و شاید باید تا زمان نام‌نویسی کاندیداها و حتی اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ آنان از جانب شورای نگهبان منتظر بمانیم. اما آنچه مسلم است این است که اولا گزینه نهایی این جریان سیاسی چهره‌ای است تماما اصلاح‌طلب و نیز اینکه  سیدحسن خمینی که به ‌زعم بسیاری، گزینه اصلی اصلاح‌طلبان بود، بعد از کناره گیری از کاندیداتوری، همچنان رفتار و گفتارش در تصمیم‌گیری‌های سیاسی-انتخاباتی اصلاح‌طلبان نقشی تعیین‌کننده خواهد داشت.

شواهد قوی از کاندیداتوری رئیسی وجود دارد
منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفت: یکی شدن شورای وحدت و شورای ائتلاف، نیازمند دو اراده است؛ نخست اراده سیاسی و دیگری اراده عملی. ما اقدام عملی جدی برای همگرایی را از سوی شورای ائتلاف را شاهد نبودیم.ما بحث تشکیل شورای ملی را مطرح نکردیم، بلکه بحث همگرایی ظرفیت‌های هم جهت را در این انتخابات مطرح کردیم.گزینه نخست شورای وحدت رئیسی است؛ البته به شرطی که بیایند. تصمیم جلسه اخیر این شد که ما گفت و گو با سایر نامزدها را نیز آغاز کنیم.شواهدی وجود دارد که احتمال آمدن آقای رئیسی را قوت می‌بخشد. منتهی ما نمی‌توانیم قاطع بگوییم که ایشان برای انتخابات می‌آیند یا نمی‌آیند. اکثر کاندیداها در جبهه نیروهای ارزشی و انقلابی گفته‌اند که اگر آقای رئیسی بیاید نمی‌آییم؛ بنابراین این مساله نشان می دهد، همه یک نگاهی به آقای رئیسی دارند. رئیسی برای آمدن به انتخابات ملاحظاتی دارد. ما یقین داریم که اگر آقای رئیسی وارد عرصه انتخابات شود با توجه به یکپارچگی ِ قوی و جامعی که آقای رئیسی، هم در بین سیاسیون ارزشی و انقلابی و هم در بدنه جامعه دارد رأی می‌آورد.وضعیت اصلاح‌طلبان یا جریان رقیب را در انتخابات ۱۴۰۰ کمرنگ نمی‌بینیم و بر این باوریم که اصلاح‌طلبان، با شدت و حدّت، موضوع انتخابات را در دستور کارشان قرار داده‌اند.نباید از هر وسیله‌ای برای رسیدن به قدرت استفاده کرد یا برای پیروزی در انتخابات اقدام به سیاه‌نمایی و از آبروی نظام هزینه کرد.در انتخابات ۱۴۰۰ باید به دنبال برنامه بود نه پدیده شدن!

معاون سیاسی سپاه: بعضی‌ها نمک می‌خورند و نمکدان می‌شکنند؛ این‌ها ریشه همه مشکلات را به گردن رهبری می‌اندازند 
سردار جوانی تاکید کرد: بعضی ها در این انقلاب نمک می خورند و نمکدان را می شکنند و ریشه همه مشکلات را به گردن مقام معظم رهبری می اندازند. در اینجا این سوال مطرح است که آیا شما به توصیه‌ها و سیاست های تبیینی ایشان عمل کردید و به مشکل خوردید؟! یا اینکه بی اعتنایی کردیم و به این مشکلات رسیدیم؟ این را باید مسئولین پاسخ دهند، این مسئله باید در دانشگاه ها برای جوان ها تبیین بشود که هرجا به این سیاست‌ها عمل کردیم، گره گشایی و مشکل گشایی شده و هرجا که به مشکل خوردیم، حتما به این سیاست ها عمل نکردیم. معاون سیاسی سپاه گفت: ویژگی های بعدی دولت جوان حزب‌اللهی و انقلابی بر اساس بیانات نوروزی مقام معظم رهبری است که آن دولت باید دارای "مدیریت قوی" و دارای "کفایت مدیریت" باشد. امروزه بسیاری از کارشناسان بر این نکته تاکید دارند که مشکلات ما به علت ضعف مدیریت است. سردار جوانی تاکید کرد: ویژگی بعدی که بسیار هم مهم است بحث ایمان است و حضرت آقا تاکید دارند، کسی که ایمان نداشته باشد کشور را می فروشد و دنبال باند گرایی و قدرت گرایی است؛ کسی که ایمان دارد کفر به طاغوت هم دارد.

سایت اصولگرا: احمدی نژاد ولایت فقیه را قبول ندارد
سایت اصولگرای مشرق نوشت:محمود احمدی‌نژاد و حلقه نزدیکانش در ابتدای دولت نهم برخی اظهارات جنجال برانگیز و دوپهلو را در حوزه اندیشه و خطوط فکری خودشان مطرح می‌کردند؛ اما در دولت دهم و پس از پایان دوران ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد، نگرش‌های التقاطی جریان انحراف با ملاحظات کمتر و صراحت بیشتری بیان می‌شد. احمدی‌نژاد ادعا کرده که: «ما اصلاً حکومت دینی نداریم. این واژه های غلط و من درآوردی است. دین برای رهایی انسان آمده است، نه برای حاکمیت بر انسان. دین که نیامده خودش را غلبه دهد...ما حکومت دینی نداریم.»

واکسن کافی نداریم؛ از خود و اطرافیان محافظت کنید
رحیمی جهان‌آبادی،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: راه حل مبارزه با کرونا، واکسیناسیون عمومی است. اگر ۱۶۰ میلیون دوز واکسن وارد نموده و روزانه ۵۰۰ هزار تزریق شود، ۳۲۰ روز می گذرد تا مردم کامل واکسینه شوند.تحریم‌ها و چالش‌ها و تصمیمات نادرست داخلی ادامه دارد، واکسن کافی نداریم، پس فعلا با رعایت بهداشت فردی از خود و اطرافیان محافظت کنیم./ایسنا

بادامچیان: قرار بود با شورای ائتلاف تجمیع شویم، اما نپذیرفتند 
اسدالله بادامچیان در نخستین اجلاس دبیران استان‌ها و شهرستان‌های حزب موتلفه اسلامی در سال ۱۴۰۰ که به‌شکل مجازی برگزار شد، گفت: توانایی و سابقه، دارا بودن برنامه کاربردی مشتمل بر کلیات و جزییات و داشتن تیم متخصص از مهمترین مولفه‌های نامزدهای موتلفه در انتخابات ریاست جمهوری است. دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان سابقه تشکیل و فعالیت شورای وحدت تأکید کرد: ما در گام دوم به سمت تجمیع نیروهای انقلاب و حضور سلیقه‌های مختلف در زیر چتر شورای وحدت بوده و هستیم و نظر ما بر عدم اختلاف است. بادامچیان ادامه داد: در انتخابات مجلس یازدهم ما در شورای ائتلاف حضور داشتیم و این دوره نیز با نظر روحانیت قرار شد با آنها تجمیع شویم اما آنها نپذیرفتند و به دلیل آنکه محور ما عدم اختلاف بود به‌رغم تلاش برخی برای ایجاد اختلاف، به دلیل تفکر وحدت ساختاری و تشکیلاتی شورای وحدت که منجر به وحدت فهرستی می‌شود در استان‌ها و تهران با مشکلی روبه رو نشدیم.

شهردار آبادان: پاکبان‌ها خواستند که من و امام جمعه هم واکسن بزنیم
محمود رضا شیرازی شهردار آبادان گفت: به علت ترس، استرس و انصراف تعدادی از پاکبانان داوطلب دریافت واکسن کرونا، ناچار به تزریق تعدادی واکسن به مدیران مختلف شهرداری آبادان شدیم. محمودرضا شیرازی شهردار آبادان گفت: شهرداری آبادان مانند سایر شهرداری‌های کشور سهمیه تزریق واکسن کرونا به پاکبان ها را دریافت کرد که متاسفانه این موضوع در روزهای اخیر با حواشی زیادی به همراه بود. او ادامه داد: پاکبان ها مجموعه ای از ارکان اصلی هر شهرداری هستند و ۲۱۹ واکسن کرونا به شهرداری آبادان جهت تزریق به پاکبانان اختصاص یافت و تعداد پاکبانان شهرداری آبادان بیش از ۵۰۰ نفر است. او افزود: ۱۴ تن از پاکبانانی که داوطلب دریافت واکسن سینوفارم بودند به جهت تردید و استرسی که آنها داشتند در مراسم تزریق واکسن حاضر نشدند و علت ترس آنان ناشناخته بودن این واکسن بود. شیرازی بیان کرد: پاکبانان خواهان این بودند که بنده و امام جمعه شهرستان آبادان که در مراسم حاضر بودیم قبل از آنها این واکسن را دریافت کنیم تعدادی از آن‌ها انصراف دادند و هشت یا هفت نفر از این پاکبانان در این مراسم، واکسن دریافت کردند.

امام جمعه آبادان: واکسن کرونا نزده ام
حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی‌پور ‌اظهار داشت: اخیراً شایعه شده که بنده واکسن کرونا دریافت کرده‌ام و باید اعلام کنم که تاکنون هیچ‌گونه واکسنی تزریق نکرده‌ام. وی با بیان اینکه مطمئناً واکسن نخواهم زد تا افراد اولویت‌دار استفاده کنند، افزود: منتظر می‌مانم تا واکسن ایرانی که نتیجه دسترنج متخصصان جوان کشورمان است، تزریق کنم. ‌حجت‌الاسلام ابراهیمی گفت: فعالان فضای مجازی و رسانه‌ها در پخش خبرها و حفظ آبروی افراد در ماه شریف رمضان دقت بیشتری کنند. پیشتر رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفته بود، برخی از مسئولان در آبادان نام خود را در لیست پاکبانان دریافت‌کننده واکسن کرونا قرار داده بودند و به همین طریق نیز واکسن زده بودند.

شهرداران اهواز و آبادان به دادگاه معرفی می‌شوند
سرپرست بازرسی و امور حقوقی استانداری خوزستان گفت: شهرداران اهواز و آبادان و اعضای شورای شهر آبادان به هیات تخلفات معرفی خواهند شد و از آنجایی که تخلف آن‌ها جنبه عمومی دارد به دادگاه نیز معرفی می‌شوند. رسول امیری در رابطه با استفاده از واکسن پاکبانان توسط شهردار اهواز و آبادان و اعضای شورای شهر آبادان، اظهار کرد: از دانشگاه علوم پزشکی اهواز و آبادان درخواست کردیم تعداد واکسن‌هایی که پاکبانان دریافت کردند و تعداد پاکبانانی که برای تزریق واکسن معرفی شدند به ما بدهند. وی افزود: قطعاً برای تزریق واکسن لیست اسامی افراد مورد نظر در اختیار دانشگاه گذاشته شده است تا به تعداد افراد واکسن تهیه شود.

پاداش تیم ملی فوتسال زنان پس از سه سال با کسر مالیات پرداخت شد!
پس از حدود سه سال پاداش قهرمانی تیم ملی فوتسال زنان بالاخره پرداخت شد. تیم ملی فوتسال زنان ایران ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ برای دومین دوره پیاپی قهرمان جام ملت‌های زنان آسیا شد. در پی این قهرمانی مقرر شد ۲۲ میلیون تومان به عنوان پاداش به ملی‌پوشان و کادر فنی پرداخت شود. حالا پس از حدود سه سال تاخیر و وعده‌های فراوان امروز، ۲۸ فروردین این پاداش با کسر مالیات پرداخت شد. قرار بود ۲۲ میلیون به حساب ملی‌پوشان واریز شود؛ اما با کسر مالیات ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پرداخت شده است.

بقایی در بیمارستان روان‌پزشکی بستری شده
مهران عبدالله ‌پور، وکیل مدافع حمید بقایی با اشاره به وضعیت بقایی و مشایی گفت: بقایی به دلیل عوارض جسمی و عصبی متعدد با نظر کمیسیون پزشکی قانونی اساسا امکان تحمل زندان را نداشته و جهت معالجه در بیرون از زندان است و در حال حاضر نیز در بیمارستان مهرگان بستری و تحت درمان است. در این مدت یا تماما در بیمارستان بستری بوده و یا تحت معالجه مستقیم پزشکان مختلف و همه این موارد هم تحت نظارت پزشکی قانونی انجام می شود. در حال حاضر هم از حدود دو هفته قبل با تشخیص پزشکان معالج در بیمارستان بستری شده و فعلا هم مشخص نیست چه زمانی مرخص خواهد شد. وی ادامه داد: مشایی هم با مرخصی استعلاجی در بیرون از زندان است. مشایی هم در این چند ماه چندین بار در بیمارستان بستری بوده و دو بار هم عمل جراحی داشته است.

رضا کریمی، عامل خرابکاری در نظنز، قبل از حادثه به خارج از کشور گریخته
اخبار ۱۴ شبکه یک سیما به ارائه جزئیاتی درباره حادثه خرابکاری در سایت نطنز پرداخت. یکشنبه هفته گذشته (22 فروردین) در بخشی از شبکه برق تاسیسات غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز حادثه‌ای رخ داد، طبق اعلام صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی این اقدام خرابکاری بوده و سرنخ‌های خرابکاری در سایت نطنز پیدا شده است. بر اساس گزارشی که در صداوسیما پخش شده، سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات عامل اقدام خرابکارانه در سایت هسته‌ای نطنز را شناسایی کردند، رضا کریمی عامل اصلی این قدام خرابکارانه قبل از حادثه به خارج از کشور گریخته است البته اقدامات لازم برای بازگشت این عامل خرابکاری از مسیر‌های قانونی در دست اجراست. بر اساس تصویری که در گزارش نشان داده شده، کریمی ۴۳ ساله است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*