اخبار عمومی
اعلام وصول 2
302905
تاریخ انتشار: 1400/03/05 12:47
آخرین نشست اجلاسیه نخست مجلس یازدهم در حالی برگزار شد که نمایندگان مردم در خانه ملت هیات رئیسه مجلس را برای سال دوم تعیین کردند و محمدباقر قالیباف را به عنوان رئیس قوه مقننه برگزیدند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، آخرین نشست علنی نخستین اجلاسیه دور یازدهم مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه ۵ خرداد) به ریاست دکترمحمدباقر قالیباف ساعت 8 و 17 دقیقه با حضور 242 نفر از نمایندگان آغاز شد.
در ادامه احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس، دستور کار صحن علنی امروز را قرائت کرد.
برگزاری انتخابات اعضای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی برای اجلاسیه دوم از مهمترین دستورکارهای قرائت شده امروز بود لذا به عنوان نخستین دستور کار اسامی کاندیداهای ریاست، نواب رئیس، دبیران و ناظران هیات رئیسه مجلس برای اجلاسیه دوم دور یازدهم معرفی شدند.
گفتنی است؛ انتخابات هیات رئیسه مجلس در این دور برای نخستین بار به صورت الکترونیکی انجام شد.
بر اساس آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی محمدباقر قالیباف به عنوان رئیس مجلس با 230 رأی برای دومین سال متمادی به عنوان رئیس مجلس انتخاب و فریدون عباسی دوانی از دیگر کاندیداهای ریاست مجلس نیز موفق به اخذ 18  رای شد.


در ادامه علی نیکزاد ثمرین و عبدالرضا مصری با 206 و 205 رأی برای دومین اجلاسیه مجلس یازدهم به عنوان نواب اول و دوم از سوی نمایندگان انتخاب شدند.
نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز روح الله متفکر آزاد را با 206 رای، محسن دهنوی را با 184 رای، علی کریمی فیروزجایی را با 182 رای، محمد رشیدی را با 181 رای، مجتبی یوسفی را با 168 رای و حسینعلی حاجی دلیگانی را با 168 رای به عنوان دبیران هیأت رئیسه مجلس انتخاب کردند. (اینجا)
دبیران هیأت رئیسه مجلس اجلاسیه دوم مجلس یازدهم
همچنین محسن پیرهادی را با 189 رای، سید نظام الدین موسوی را با 157 رای و  علیرضا سلیمی را با 141 رای را به عنوان ناظران هیات رئیسه مجلس برای اجلاسیه دوم مجلس یازدهم برگزیده شدند. (اینجا)

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*