اخبار عمومی
اعلام وصول 2
302987
تاریخ انتشار: 1400/03/17 17:15
حجت الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر محتشمی‌پور وزیر پیشین کشور و عضو مجمع روحانیون مبارز بر اثر ابتلا به کرونا صبح امروز (دوشنبه) در ۷۵ سالگی در بیمارستان خاتم‌الانبیای تهران درگذشت.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت روحانی مجاهد حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر محتشمی‌پور را تسلیت گفتند.


متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت روحانی مجاهد جناب حجةالاسلام آقای سید علی‌اکبر محتشمی رحمةالله‌علیه را به خاندان مکرّم ایشان تسلیت عرض میکنم. فعالیتهای مبارزاتی آن مرحوم که به خدمات انقلابی ایشان در دوران جمهوری اسلامی و مسئولیتهای مهم و آنگاه به جانبازی بر اثر اقدام تروریستی دشمنان منتهی شد، سابقه‌ی ارزشمند و افتخارآمیزی است که مشمول تفضّلات الهی و ذخیره‌ی اُخروی برای ایشان خواهد بود ان‌شاءالله.
از خداوند متعال رحمت و مغفرت برای آن مرحوم و صبر و سکینه برای بازماندگان محترم مسألت میکنم.


سیّدعلی خامنه‌ای
۱۷ خرداد۱۴۰۰

شایان ذکر است حجت الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر محتشمی‌پور وزیر پیشین کشور و عضو مجمع روحانیون مبارز بر اثر ابتلا به کرونا صبح امروز (دوشنبه) در ۷۵ سالگی در بیمارستان خاتم‌الانبیای تهران درگذشت.
«زهره سادات محتشمی پور» دختر حجت الاسلام و المسملین محتشمی پور خبر درگذشت وی را تایید کرد.


محتشمی پور وزیر کشور در کابینه میرحسین موسوی از سال ۱۳۶۸- ۱۳۶۴،  نماینده مردم تهران در دوره سوم و ششم مجلس، مشاور اجتماعی سید محمد خاتمی از سال ۱۳۷۸ - ۱۳۷۶ بود.
وی همچنین عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از قدس و حمایت از حقوق مردم فلسطین و مدیرمسوولی روزنامه بیان را در کارنامه داشت.  




کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*