اخبار عمومی
اعلام وصول 2
302992
تاریخ انتشار: 1400/03/17 23:04
ملی‌پوشان ایران با برتری قاطع مقابل بحرین امیدهایشان به صعود از مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی را افزایش دادند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از ورزش سه، تیم ملی فوتبال ایران پس از اینکه دور رفت مرحله مقدماتی جام جهانی در آسیا را با دو پیروزی و دو باخت به پایان رساند، چهار روز قبل در نخستین مسابقه دور برگشت موفق به کسب برتری 3 بر یک مقابل هنگ‌کنگ شد تا امیدهایش برای راهیابی از گروه C را زنده نگه دارد، اما ملی‌پوشان ایران امشب هم با وجود اینکه نیمه اول را با تساوی پشت سر گذاشتند، اما در نیمه دوم با نمایشی سراسر هجومی و استفاده از نقاط ضعف بحرین سه گل توسط سردار آزمون(1 بار) و مهدی طارمی به ثمر رساندند و موفق شدند جشن بزرگی در منامه برپا کنند و ضمن صعود به رده دوم گروه، امیدهایشان برای راهیابی به دور نهایی انتخابی جام جهانی را افزایش دهند.


هفته هفتم مرحله مقدماتی جام جهانی 2022- قاره آسیا- گروه C
دوشنبه: 1400/03/17 ؛ ساعت: 21 (به وقت ایران)
استادیوم ملی بحرین/ بدون تماشاگرداور: فو مینگ(چین)/ کمک‌ها: ما جی و کانگ دونگ هو؛ داور چهارم: کیم جونگ.


تیم ملی ایران

 

علیرضا بیرانوند
محمدحسین کنعانی‌زادگان(83- مرتضی پورعلی گنجی)
شجاع خلیل‌زاده
صادق محرمی
میلاد محمدی(46- سامان قدوس)
احمد نوراللهی
احسان حاج‌صفی
علی قلی‌زاده(83- مهدی قایدی)
وحید امیری(68- سعید عزت‌اللهی)
مهدی طارمی

تبلیغات

خرید ماسک 3 لایه پرستاری 50 عددی با تخفیف ویژه

خرید ماسک 3 لایه پرستاری 50 عددی با تخفیف ویژه

خرید ماسک 3 لایه پرستاری 50 عددی با تخفیف ویژه

خرید ماسک 3 لایه پرستاری 50 عددی با تخفیف ویژه

خرید ماسک 3 لایه پرستاری 50 عددی با تخفیف ویژه

خرید ماسک 3 لایه پرستاری 50 عددی با تخفیف ویژه

سردار آزمون(73- مهدی ترابی)

 

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

 


تیم ملی بحرین

 

سید محمد جعفر
سید رضا عیسی
احمد نبیل
حمد شمسان
ولید الحیام
مهدی حمیدان
عبدالوهاب المالود(61- علی جعفر)
علی حرم
جاسم الشیخ(69- سید ضیاء سعید)
محمد مرهون

محمد الرمیحی(69- اسماعیل عبدالطیف حسن)

 

سرمربی: اِلیو سوزا

 

 

اخطار


احمد نبیل(31) علی حرم(51) از بحرین

محمدحسین کنعانی‌زادگان(45) از ایران

 

شرح گل


ایران یک - بحرین صفر (دقیقه 54: سردار آزمون): مهدی طارمی تا پشت محوطه جریمه بحرین نفوذ کرد که پاس در عمق او به پشت مدافعان حریف را سردار آزمون با فرار تماشایی و ضربه بغل پا زد تا گل اول ایران به ثمر برسد.

 

 

ایران 2 - بحرین صفر (دقیقه 61: سردار آزمون): توپ‌گیری عالی ملی‌پوشان ایران در میانه زمین یک ضد حمله خوب به وجود آورد که باز هم پاس در عمق دیدنی از مهدی طارمی و فرار تند و تیز سردار آزمون را این مهاجم تیم ملی با عبور دادن توپ از بین پاهای دروازه‌بان بحرین تبدیل به گل دوم کرد.

 

 

ایران 3 - بحرین صفر (دقیقه 79: مهدی طارمی): مهدی ترابی در سمت چپ زمین با توپ‌گیری خوب به احمد نوراللهی رساند که در ادامه پاس در عرض او به مهدی طارمی را این بازیکن با مهار توپ و ضربه بغل پا تبدیل به گل سوم ایران کرد.

 

 

بهترین بازیکن


هرچند مهدی طارمی سه موقعیت خوب قبل از گل‌های ایران خراب کرد، اما نمایش فوق‌العاده او بیشترین تاثیر را در برتری ایران داشت؛ او پس از اینکه دو پاس گل تماشایی به سردار آزمون داد، یک گل هم با جای‌گیری مناسب و فرصت‌طلبی به ثمر رساند و در روزی که می‌توانست بیشتر هم گل بزند، باز هم موثر ظاهر شد. سردار آزمون نیز علاوه بر دو بار باز کردن دروازه بحرین، از موقعیت‌های خوب به نحو احسن استفاده کرد و یکی از بهترین‌ها در کنار طارمی و البته شجاع خلیل‌زاده بود که در خط دفاعی کم‌اشتباه ظاهر شد و اجازه نداد دروازه ایران باز شود.


همچنین باید به نمایش موثر سامان قدوس نیز اشاره کرد؛ بازیکنی که در ابتدای نیمه دوم به زمین آمد و روند بازی و سبک کار ایران را کاملا تغییر داد و حملات را زهردارتر کرد تا سه گل در منامه به ثبت برسد.

 

اتفاق ویژه


ناکامی و طلسم تیم ملی ایران در خاک بحرین که هیچ بردی به دست نیامده بود، امشب توسط شاگردان دراگان اسکوچیچ  شکسته شد و ملی‌پوشان ایران موفق شدند با سه گل و برتری قاطع به این روند پایان بدهند.

 

لحظات حساس

 

دقیقه 10: پاس چیپ و تماشایی احمد نوراللهی با پای چپ به پشت مدافعان بحرین را مهدی‌طارمی نتوانست استفاده کند و ضربه سر او در اختیار محمد جعفر قرار گرفت اولین و بهترین موقعیت ایران تا این لحظه از دست برود.
دقیقه 11: مهدی حمیدان در جناح راست زمین صاحب توپ شد که ضربه محکم پای چپ او از بالای دروازه ایران به اوت رفت.

دقیقه 18: شوت پای چپ راه دور از احمد نوراللهی در میانه راه با دخالت علی حرم تغییر جهت داد و به کرنر رفت.
دقیقه 19: سانتر دقیق علی قلی‌زاده از روی کرنر سمت راست زمین و ضربه سر سردار آزمون را ولید الحیام در محوطه 6 قدم با ضربه سر دفع کرد تا دروازه بحرین باز نشود.

دقیقه 20: علی قلی‌زاده با حرکت تکنیکی در سمت راست محوطه جریمه بحرین موقعیت خطرناکی به‌وجود آورد که پاس رو به عقب او شوت محکم پای راست زمینی احسان حاج‌صفی را محمد جعفر در دو مرحله جمع کرد تا سردار آزمون در ریباند گلزنی نکند.

دقیقه 27: ضربه ایستگاهی سمت راست زمین برای بحرین را محمد مرهون به شکل عجیبی زد که در ادامه دفع توپ نه چندان خوب از مدافعان تیم ملی توپ را به مهدی حمیدان رساند که ضربه بیرون پای این بازیکن از کنار دروازه رد شد.

دقیقه 30: پاس در عمق وحید امیری از میانه زمین و شوت محکم مهدی طارمی را محمد جعفر در دو مرحله در اختیار گرفت.

دقیقه 40: نزدیک بود دروازه تیم ملی روی ضربه محمد الرمیحی باز شود که شوت نه چندان خوب او و دفع بیرانوند را در ادامه و مقابل دروازه خالی، محمد مرهون نتوانست استفاده کند تا ضربه بغل پای او به سمت اوت را گلر تیم ملی ایران در اختیار بگیرد.
دقیقه 2+45: ارسال احسان حاج‌صفی از روی ضربه ایستگاهی میانه زمین و ضربه پشت سر مهدی طارمی از کنار دروازه بحرین عبور کرد.

 

 

دقیقه 47: شوت روی پای سامان‌قدوس از پشت محوطه جریمه را محمد جعفر جمع کرد.

دقیقه 58: پاس در عمق چشم‌نواز سامان قدوس را مهدی طارمی برای سومین بار در این بازی نتوانست استفاده کند و شوت محکم او با اختلاف زیادی از بالای دروازه بحرین به اوت رفت.

دقیقه 73: سه دریبل چشم‌نواز سامان قدوس و پاس این بازیکن برای علی قلی‌زاده را او با ضربه فنی از بالای دروازه بحرین به بیرون زد.

دقیقه 82: ارسال زیبای علی قلی‌زاده با پای چپ با ضربه سر سعید عزت اللهی از کنار تیرک عمودی دروازه بحرین به اوت رفت.

دقیقه 88: مهدی قایدی در سمت چپ محوطه جریمه مهدی طارمی را صاحب توپ کرد که او با عبور از گلر بحرین از زاویه بسته مجدداً توپ را به قایدی برگشت داد که شوت محکم زمینی این بازیکن از کنار دروازه راهی اوت شد.

 



در حاشیه


* میلاد محمدی و احسان حاج‌صفی برخلاف دیدار قبل، امشب در ترکیب تیم ملی حضور دارند و به‌جای سعید عزت‌اللهی و علیرضا جهانبخش بازی می‌کنند.
* حاج‌صفی در بازگشت به ترکیب، کاپیتان تیم ملی ایران شده است.
* بحرین در مسابقه امشب مقابل ایران در مقایسه با دیدار اخیرش برابر کامبوج 4 تغییر در ترکیب داشته که سید رضا عیسی، ولید الحیام، عبدالوهاب المالود و محمد مرهون به جای احمد میرزا، راشد الحوطی، کمیل الاسود و علی مدن بازی می‌کنند

* در دقیقه 33 پس از اینکه صادق محرمی مقابل هافبک چپ بحرین سر توپ زد و اجازه ضد حمله به حریف ایران را نداد، الیو سوزا از دست بازیکن خودی عصبانی شد.

* وحید امیری در دقیقه 66 به دلیل آسیب‌دیدگی با برانکارد به بیرون از زمین منتقل شد و نتوانست به بازی ادامه دهد تا تعویض شود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*