اخبار عمومی
اعلام وصول 2
302993
تاریخ انتشار: 1400/03/18 16:58
مجلسی ها به انتظار ۱۰ ساله معلمان پاسخ دادند؛ کلیات لایحه رتبه بندی با رای قاطع تصویب شد

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(سه شنبه 18 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان پس از بلاتکلیفی ۱۰ سال تصویب کردند


بنا به همین گزارش در این نشست اما بار دیگر پای معلمان؛ این قشر فرهیخته و اثرگذار در جامعه به صحن علنی باز شد چراکه گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درخصوص لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان بررسی شد تا شاید مطالبات آنها پس از چندین سال پاسخ داده شود.
به‌همین منظور احمدرضا فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش در تشریح طرح لایحه رتبه بندی معلمان گفت: لایحه رتبه بندی برای معلمان ارزش کیفی و معنوی دارد و جایگاه واقعی معلمان را به آنها بازمی‌گرداند. این جایگاه سال‌ها مغفول مانده و یکی از الزامات سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش لایحه رتبه بندی معلمان است.
مخالف: عدم توجه به رتبه‌بندی معلمان غیرانتفاعی و حمایتی نقص جدی لایحه رتبه بندی/موافق: تعیین تکلیف رتبه‌بندی معلمان ضرورت دارد
اما این طرح مخالفان و موافقانی نیز دارد، حسن نوروزی مخالف کلیات، عدم توجه به رتبه‌بندی معلمان غیرانتفاعی و حمایتی نقص جدی این لایحه دانست و افزود: در این لایحه بر انجام رتبه‌بندی معلمان تأکید شده اما چگونگی اجرای آن مشخص نیست.
و موافق این لایحه می‌گوید: سال های زیادی است که معلمان منتظر بحث رتبه‌بندی هستند، این لایحه در کمیسیون چکش‌کاری شده اما اشکالاتی دارد که در جریان بررسی جزئیات باید مورد توجه قرار گیرد.
اهمیت لایحه رتبه بندی وزیر آموزش و پرورش را به پارلمان کشاند
اهمیت تعیین تکلیف لایحه رتبه بندی معلمان به قدری بود که وزیر آموزش و پروش را به پارلمان کشاند، حاجی میرزایی درباب ضرورت تصویب کلیات این لایحه می‌گوید باید همه امتیازاتی که برای کارکنان دولت تخصیص یافته برای جامعه فرهنگیان نیز در نظر گرفته شود اما باید یادآور شد که رتبه‌بندی موضوعی فراتر از این امر به شمار می‌رود زیرا منزلت و صلاحیت معلمان را اندازه‌گیری می‌کند و سبب ارتقاء کیفیت کار آنها خواهد شد.
دفاع تمام قد کمیسیون آموزش از لایحه رتبه بندی
علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش هرچند در دفاع خود از این لایحه به خواندن این بیت شعر «قدر استـــــــــــــــاد نکو دانستن    حیف استــــــــاد به من یاد نداد»  استناد کرد اما او به همین اکتفا نکرد و حدیثی هم از امام علی (ع) اینگونه قرائت کرد؛ « مَن عَلَّمَنی حَرفاً فَقَد صَیَّرَنی عَبداً » و گفت: بعد از 10سال کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با درایت وزیر آموزش، لایحه رتبه بندی را به نتیجه رسانده‌اند که حاصل تعامل بین مجلس و دولت بوده است.
در نهایت پس از رای‌گیری نمایندگان مجلس با کلیات لایحه رتبه بندی معلمان به صورت دوشوری موافقت کردند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*