اخبار عمومی
اعلام وصول 2
303027
تاریخ انتشار: 1400/03/21 16:37
با توجه به گرم شدن هوا و زیاد شدن سوسک در ساختمان های مسکونی، چند روش خانگی برای دور نگه داشتن این حشرات از خانه را برای شما آماده کردیم.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، حشرات، به ویژه سوسک‌ها، اغلب در تابستان در خانه ظاهر شده و باعث وحشت اعضای خانواده می‌شوند. اغلب ما پس دیدن این حشرات از حشره کش‌های سمی استفاده می‌کنیم که به شدت مضر هستند و باید از آن‌ها دوری شود. به همین منظور چند روش خانگی و بی خطر را برای خلاص شدن از این حشرات موذی را برای شما آماده کردیم.


لیمو
🔹 بوی لیمو باعث می‌شود که سوسک‌ها از خانه شما دور شوند، فقط کافی است شما لیمو را در یک کاسه کوچک رنده کنید و سپس در مناطق آلوده خانه قرار دهید. اینگونه از شر سوسک‌ها خلاص می‌شوید.
قهوه
🔹 تفاله قهوه یک دفع کننده مناسب سوسک است. شما باید تفاله موجود در قهوه را بردارید و در مکان‌هایی که محل زندگی سوسک‌ها هستند، بریزید. این روش برای خلاص شدن از آن‌ها کافی است.
فلفل تند
🔹 فلفل تند یک ماده تحریک کننده طبیعی برای سوسک است. برای انجام این فرآیند، چند قطعه فلفل تند را در مکان‌هایی که سوسک‌ها زندگی می‌کنند قرار دهید، تا به سرعت سوسک ها از اطراف خانه شما دور شوند.
پودر سیر و پیاز
🔹 سوسک‌ها از بوی ادویه‌های سیر و پیاز آسیاب شده متنفر هستند، بنابراین توصیه می‌شود برای از بین بردن سوسک‌ها به طور دائمی، تعدادی از آن‌ها را در مناطق زندگیشان بگذارید یا عصاره آن را اسپری کنید.
سدیم بیکربنات
🔹 جوش شیرین یا کربنات سدیم مشابه اسید بوریک است، اما سمیت کمتری دارد و می‌تواند در خانه‌های کودک و حیوانات خانگی استفاده شود. برای استفاده از این روش توصیه می‌شود ظروف کوچک با کمی بی کربنات را در گوشه و کنار محل ورود سوسک قرار دهید.
نعنا
🔹 نعنا نیز مانند یک لیمو سوسک را دفع می‌کند. بوی تند نعناع به عنوان دافع طبیعی سوسک‌ها عمل می‌کند. برای تهیه ماده دافع حشرات، ۸ قطره روغن درخت سرو را و ۱۰ قطره روغن نعناع را با نصف فنجان آب نمک مخلوط کنید، سپس مخلوط را در سطوح خانه بپاشید، اینگونه سوسک‌ها از خانه شما دور می‌شوند.
منبع/ باشگاه خبرنگاران



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*