اخبار عمومی
اعلام وصول 2
303032
تاریخ انتشار: 1400/03/21 17:54
یادداشت|بهمن جشانی پور
در این برهه ملت ما سخت نیازمند اقتدار و قاطعیت و تخصص و تعهد و تقوی است که تنها در آیت الله رئیسی و تیم قدرتمند متخصص و دلسوزش یافت می شود

بهمن جشانی پور؛ نویسنده، فعال سیاسی و اجتماعی-تاکنون شاهد دو مناظره تلویزیونی از نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بودیم.درمیان مناظره ها اما دو مقوله ی اقتدار و قاطعیت همراه با اخلاق وتقوای سیاسی آیت الله رئیسی بسیار برجسته وچشمگیر بود.ابهت وهیبت اقتدار گرایانه این نامزد ریاست جمهوری دوره ی سیزدهم نویدبخش افقی روشن برای نیل به آینده ای امیدبخش است.
آقای رئیسی در معرفی خودبه جامعه نه در لاک محافظه کاری پنهان می شود نه باعُجب پشت مدرک تحصیلی اش قایم می شود ،نه با آب وتاب تحصیل در یک دانشگاه خارجی غربی راملاک عزتش نام می برد،نه ژست روشنفکری ومقدس مآبی می گیرد، نه وعده های بی پشتوانه یارانه وحقوق می دهد ونه سخنی از بزرگترین بنگاه اقتصادی(بانک مرکزی) کشورمی گوید که سیاستهای پراشتباه بالاترین متولی آن ارزش پول ملی را تا این حد تضعیف نموده است.
رئیسی در طول دوسال ریاست برقوه قضائیه به ملت ثابت نمود که می تواند به مدد اقتداروقاطعیتش به میمنه ومیسره رانت واختلاس یورش ببرد و خواب رااز چشمان متعدیان به حقوق مردم بزداید ومیدان جولان پولشویی،دلالی،کارچاق کنی، اختلاس،رانت،سودجویی،گرانفروشی،احتکار،سوء استفاده از موقعیت ومنصب را برای تک تک عاملین آنها ناامن نماید.
قاطعیت واقتدار این شیر روز و زاهد شب، برای استیفای حق مردم از گلوی متجاوزان وقت نمی شناسد و وقتی عوام  می بینند که اراده ای پولادین برای خلع ید متجاوزین وجود دارد، اقبال آنها به این سفیر قاطع الهی،بیشتر می شود.
متجاوز هرکسی باشد، در هرجایی وهرموقعیتی باشد،ازنگاه تیزبین قاطعیت این مرد سترگ نه فرصت فرار دارد ونه جرات تکرار.
اواین سیره ی مولایش امام علی ع را بعنوان تقوای اقتصادی تیم متخصص آینده ی خود برگزیده است:
"به خدا سوگند، اگر این املاک، کابین همسران و بهای کنیزکان هم گشته باشد، آن را به بیت المال برمی‌گردانم، که در عدالت گشایش است، و آن کس که «عدل» بر او سخت آید، از «بی‌عدالتی» بیشتر به  فریاد آید..."
رئیسی در برابرحیف ومیل اموال عموم وحق الناس نه محافظه کاراست ونه ملاحظه کار.برای احقاق حقوق عامه نه درنگ می کند ونه لحظه ای مسامحه. در برابر مدیریتهای ناکارآمدی که باعث تعطیلی کارخانه ها وبیکاری اقشار مختلف کارگران شده اند،درنگ راجایز ندانسته بلکه در همان مکان علل وعوامل را شناسایی ودستور تصحیح،توبیخ ومحاکمه می دهد.خواه آن مدیر آقازاده باشد وسهامداروخواه نورچشمیِ تراز بالا باشد.اوهرگز برسر حقوق مردم معامله نخواهد کرد بلکه خط قرمزش استیفای حقوق مردم است.
رئیسی با الگو برداری از مولایش امام علی ع وایمان به روایت "عقیل وآتش وعلی ووجدان وعذاب الهی"هرگز اجازه نمی دهد اداره امورکشورگرفتار آقازادگی ورفیق بازی و خانوادگی وقوم گرایی وخویش پرستی شود.
او اقتدار وقاطعیت رابه تخصص و تعهد وتقوا در خواهد آمیخت تا هیچ عرصه ای برای تکثیر اختلاسگران ومتجاوزان ومتعدیان امن نباشد.
 رئیسی پس از خلق یک آرامش روانی و امن و محیطی سرشار از انضباط ونظم با انتخاب زیر مجموعه ای از بهترین متخصصان و دلسوزان ونخبگان و اقتصاد دانان و مدیران توانمند کشور، تمام عرصه های سیاسی، فرهنگی،اقتصادی،سیاست خارجی وروابط بین الملل را به سرعت سروسامان می دهد.
ایران اسلامی با حاکمیت رئیسی وتیم قدرتمند اجرایی،خیلی سریع توانمند می شود.آنقدر توانمند که خیلی سریع عزت واقتدار وآرامش درتمام زمینه ها به کشور برمی گردد،طوری که ایران الگوی سایر کشورها تحت نام "ایران اسلامی الگوی پیشرفت" خواهد شد.
در حوزه ی سیاست خارجی اما رئیسی وتیم توانمند متخصصش به مدد روحیه ی اقتدار وقاطعیت هرگز در برابر عقد قراردادهاو معاهدات بین المللی دست بسته وبدون برنامه نخواهند بود.
اوعلاوه بر استیلای سیاست داخلی وبرداشتن گامهای بلند تحقق عدالت در داخل کشور،درسیاست  خارجی وروابط بین الملل هرگز برسرحقوق ملت یک قدم عقب نخواهد نشست.اوهرگز حقوق ملت رافدای امتیازهای جزئی ودارای تاریخ مصرف وآزادسازی مشتی دلار وتصمین امضای یک اجنبی نخواهدکرد.اوبه بهانه ی خوشحالی ودست زدن یک اجنبی هرگز فناوریهای برآمده از خلاقیت فرزندان ملت را باسیمان پرنخواهد کرد ودسترنج علمی نخبگان جوان ملت را از درصد غنای بالا به درصدی خنثی وکم ارزش معامله نخواهد کرد.
رئیسی  قطعا اهل مذاکره و دیپلماسی است.اما نه دیپلماسی ضعف و صدفه و خنده و محافظه کاری.میز مذاکره ی او "اشداء علی الکفار و رحماء بینهم" خواهد بود. هرجایی احساس کند دشمن مکار است، دیپلماسی "خیرالماکرین" را بکار می گیرد.هرگز دربرابر حقوق ملت قدمی عقب نخواهد نشست بلکه قدمهایی برای عقب نشینی دشمن برخواهد داشت تا دشمن بداند که حریفانش در هماورد مذاکره ومواجهه بسیار قدرتمند وقاطعند.
در این برهه ملت ما سخت نیازمند اقتدار و قاطعیت و تخصص و تعهد و تقوی است که تنها در آیت الله رئیسی و تیم قدرتمند متخصص و دلسوزش یافت می شود.ما نمی توانیم باردیگربا آزمایش و خطای  "انتخاب" در عرصه ی بین الملل سربلند شویم و جایگاه عزت و سرافرازی را باز یابیم مگر با انتخاب اقتدار و قاطعیت وتخصص و پاکدستی وتقوای سیاسی.
فردادر انتظار ماست اگر درست انتخاب کنیم.
                    ولله العاقبه الامور



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*