اخبار عمومی
اعلام وصول 2
303191
تاریخ انتشار: 1400/04/13 17:56
نماینده مردم بدخشان در پارلمان افغانستان گفت که طی ۲۴ ساعت گذشته ۵ شهرستان دیگر این ولایت در حملات طالبان سقوط کرده است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از تسنیم، «ذبیح الله عتیق» نماینده بدخشان در پارلمان افغانستان گفت که شهرستان‌های «بهارک»، «کوف آب»، «کوهستان»، «ارگو» و «جرم» در این ولایت طی 24 ساعت گذشته در حملات طالبان سقوط کرده است.


وی افزود که در شهرستان کوهستان پس از چندین ساعت نبرد و نرسیدن نیروهای کمکی، بیش از 120 نیروی امنیتی به طالبان تسلیم شدند.
به گزارش «آوا»، عتیق ادامه داد که در شهرستان کوف آب نیز شماری از نیروهای امنیتی عقب‌نشینی کردند اما 25 نظامی سنگر خود را حفظ کرده‌اند که طالبان در تلاش هستند تا آنان را اسیر بگیرند.
نماینده بدخشان در پارلمان افغانستان همچنین از عقب‌شینی نیروهای امنیتی شهرستان ارگو به شهر فیض‌آباد خبرداد.
«محبوب‌الرحمان طلعت» عضو شورای ولایتی بدخشان روز گذشته نیز به «صبح کابل» گفته بود که شهرستان‌های کشم، تشکان، تگاب، یفتل پایین، درایم و وردوج، در حملات طالبان سقوط کرده است.
وی جزئیات بیشتری درباره چگونگی سقوط شهرستان‌ها و تلفات احتمالی نیروهای امنیتی افغان ارائه نداد، اما اخیراً سقوط سریالی شهرستان‌ها توسط طالبان معمولاً بدون درگیری و با میانجیگری بزرگان قومی و تسلیم شدن نیروهای امنیتی و یا عقب‌نشینی آن‌ها از مواضع خود صورت گرفته است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*