اخبار عمومی
اعلام وصول 2
303552
تاریخ انتشار: 1400/06/22 11:21
لیگ قهرمانان آسیا؛
تیم‌های فوتبال استقلال ایران و الهلال عربستان امشب به مصاف هم می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان؛ تیم فوتبال استقلال ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های الدحیل قطر، الاهلی عربستان و الشرطه عراق همگروه بود و توانست در پایان این مرحله با ۱۱ امتیاز به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله حذفی شود.

 

تیم استقلال باید در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف الهلال عربستان برود. مدیران الهلال در فصل نقل و انتقالات تابستانی توانستند بازیکنان زیادی را به خدمت بگیرند. از جمله بازیکنانی که به تیم الهلال اضافه شدند می‌توان به موسی مارگا، متیوس پریرا و آندره کاریو اشاره کرد.

استقلال و الهلال ۷ بار در لیگ قهرمانان به مصاف یکدیگر رفته اند که ۴ بار استقلال برنده شد و سه بار هم الهلال از سد حریف ایرانی‌اش گذشت. در جام باشگاه‌های آسیا هم این دو تیم سه بار با هم بازی کردند که هر کدام از دو تیم یک بار برنده شدند و در آن بازی هم که با تساوی به پایان رسید، الهلال در ضربات پنالتی از سد استقلال گذشت که البته در آمار تساوی محسوب می‌شود. عبدالله عطیف دچار مصدومیت شده و محمد کنو نیز محروم است.

سه بازیکن خارجی به نام‌های گوستاوو کوئلار، آندره کاریلو و لوسیانو ویتو در این مسابقه حضور نخواهند داشت و از لیست آسیایی الهلال حذف شده اند. کادر فنی الهلال کوئلار و کاریلو را به دلیل حضور در تیم‌های ملی کلمبیا و پرو و تاخیر در بازگشت به ریاض از لیست آسیایی خط زده است. در آن طرف میدان تیم استقلال علیرضا رضایی، دروازه بان دوم خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در اختیار ندارد.

مصاف استقلال و الهلال عربستان به الکلاسیکوی آسیا معروف و همواره مصاف این ۲ تیم از حساسیت بالایی برخوردار بوده است. استقلال در فصل نقل و انتقالات بازیکنانی از جمله شیخ دیاباته، مسعود ریگی، مهدی قایدی، محمد نادری و رشید مظاهری را از دست داده و با جذب امین قاسمی نژاد تا حدودی خط حمله خود را ترمیم کرده است.

استقلال و الهلال به عنوان تیم‌هایی که سابقه قهرمانی در آسیا را دارند، پیش از این بار‌ها و بار‌ها رو به روی یکدیگر قرار گرفته‌اند و در واقع جنگ این دو تیم به خاطر داشتن دو و سه قهرمانی در آسیا، به نوعی جنگ غول‌های آسیا است. در واقع با قرعه‌ای که پیش آمده، از دید بسیاری از کارشناسان، این بازی به نوعی یک فینال آسیایی است که یکی از دو تیم باسابقه از این رقابت‌ها حذف خواهد شد. الهلال بزرگترین تیم و پرطرفدارترین تیم عربستان است که سابقه زیادی در فوتبال آسیا دارد و در مقاطعی شاکله اصلی تیم ملی عربستان را تشکیل داده است.

اولین باری که این دو تیم با هم بازی کردند به زمانی برمی‌گردد که هنوز خبری از فرمت جدید رقابت‌ها یعنی لیگ قهرمانان آسیا نبود و بازی‌ها با عنوان جام باشگاه‌های آسیا برگزار می‌شد. در سال ۱۹۹۱ و در یازدهمین دوره جام باشگاه‌های آسیا، استقلال و الهلال در مرحله گروهی به مصاف یکدیگر رفتند که الهلال با یک گل برنده اولین بازی‌اش با استقلال شد.

این دو تیم در فینال آن تورنمنت هم به سد یکدیگر خوردند و استقلال به عنوان مدافع قهرمانی، در ضربات پنالتی (دیدار دو تیم در وقت معمول با تساوی یک - یک به پایان رسید) به حریف عربستانی‌اش باخت تا سومین قهرمانی آبی‌ها در آسیا ثبت نشود. استقلال در آن بازی توسط امیر هاشمی مقدم به گل رسید و می‌توانست با حفظ گل به ستاره سوم برسد، اما در دقایق پایانی گل تساوی را دریافت کرد و کار در نهایت به ضربات پنالتی کشید که استقلال در ضربات پنالتی شکست خورد تا نایب قهرمان آسیا شود. استقلال ۴ سال بعد در نیمه نهایی جام باشگاه‌های آسیا با سرمربیگری ناصر حجازی به عربستان رفت که بازی در ۱۲۰ دقیقه بدون گل مساوی و در ضربات پنالتی این الهلال بود که ۵ بر ۴ پیروز شد.

در فصل ۹۹-۹۸ جام باشگاه‌های آسیا، استقلال و الهلال در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هم رفتند که استقلال با گل‌های فرهاد مجیدی و سیروس دین‌محمدی حریف عربستانی‌اش را شکست داد.

این ۲ تیم دوشنبه شب و در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه زعبیل امارات از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه به مصاف هم می‌روند.

منبع:باشگاه خبرنگاران


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*