اخبار عمومی
اعلام وصول 2
303685
تاریخ انتشار: 1400/07/03 17:23
رتبه‌بندی معلمان، ۱۱ مهر به بعد خارج از نوبت در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از تسنیم، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان زنده یاد دکتر محمود افشار مطرح کرد: یک میلیون و 200 هزار دانش‌آموز و  40 هزار کلاس درس در شهر تهران داریم و  با کمبود 12 هزار معلم روبه رو هستیم؛  سیاست دولت بازگشایی آرام مدارس است به جز پایه‌های اول و هنرستان‌ها، از نیمه دوم آبان ماه بازگشایی تدریجی و آرام و البته با تأیید وزارت بهداشت را خواهیم داشت. امیدوارم بتوانیم در ایام پساکرونا کمبودها و کاستی‌های این دو سال را جبران کنیم.

همچنین قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد: علی لندی، نوجوان 15 ساله تربیت شده در آموزش و پرورش برای نجات جان مادران، جان خود را تقدیم کرد، کتاب‌های درسی باید سرشار از این مطالب باشد که چگونه  درس معرفت و انسان دوستی را آموزش دادیم.

وی درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت:  رتبه‌بندی از 11 مهر به بعد خارج از نوبت در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد و هدف رقم و افزایش نیست بلکه به دنبال جایگاه و منزلت معلمان است که آسیب دیده، امیدوارم خروجی رتبه‌بندی، آرامش را برای معلمان رقم بزند.

آغاز آموزش حضوری در 30 درصد مدارس کشور

احمدی لاشکی با اشاره به اینکه 99.5 درصد معلمان دوز اول و 85 درصد دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، گفت: واکسیناسیون دانش‌آموزان 12 تا 18 سال هم انجام می‌شود؛ ارتقای کیفیت در کنار تضمین سلامت برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید مدنظر است و امروز 30 درصد مدارس آموزش حضوری را آغاز کردند و مابقی هم به صورت تدریجی و در هفته‌ها و ماه‌های آینده به وضعیت عادی باز خواهند گشت.

بررسی رتبه‌بندی معلمان خارج از نوبت در مجلس

همچنین علی کریمی فیروزجایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این مراسم با اشاره به اینکه امیدوارم با شروع واکسیناسیون عمومی در کشور، آموزش و پرورش بار دیگر به چرخ اصلی خود برگردد، گفت: مجلس تمام قد در خدمت دستگاه تعلیم و تربیت است و لایحه رتبه‌بندی معلمان، 11 مهر به بعد خارج از نوبت بررسی و با قید فوریت در مجلس تصویب خواهدشد.

پیش از این علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به اینکه در خصوص ماده 7 لایحه رتبه بندی که چالش‌های بسیاری را به دنبال داشت، گفته بود: «با دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی در خصوص کمبود اعتبارات و ایرادات شکلی و قانونی اختلاف نظراتی داشتیم، نهایتا این چالش‌ها حل شد و همان پیشنهاد اولیه بنده که معادل حداقل 80 درصد حقوق هیأت علمی بر اساس رتبه به معلمان بود، نهایی شد. بنابراین در صورت تصویب نهایی این لایحه در صحن علنی مجلس از تاریخ 31 شهریوماه 1400 یعنی زمان اجرای این قانون، نباید دریافتی معلم کمتر از 80 درصد حقوق و فوق العاده‌های یک استاد دانشگاه که همتراز او در وزارت علوم است، باشد. این همترازی با توجه به اینکه اکثریت معلمان ما لیسانس و فوق لیسانس هستند، معادل سازی خواهد شد.

 بر اساس تصمیم کمیسیون، همچنین مقرر شد که به ازای ارتقا رتبه به ترتیب 25، 20، 15، 10درصد به مجموع حقوق، مزایا و فوق‌ العاده‌های مستمر معلمان افزوده شود. یعنی اگر معلمی از رتبه معلم پایه به معلم ارشد برسد 25 درصد و اگر از معلم ارشد به معلم خبره برسد 20 درصد افزایش حقوق شامل او خواهد شد. بار مالی این لایحه نیز برای اینکه مشمول اصل 75 قانون اساسی نشود با معاونت قوانین مجلس بررسی شده و مشکلی از این جهت وجود ندارد.»



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*