اخبار عمومی
اعلام وصول 2
303819
تاریخ انتشار: 1400/07/22 13:00
با توجه به گرده‌افشانی درختان کنوکارپوس در فصل پاییز و بروز تنگی‌نفس پس از بارندگی‌ پاییزی، لازم است گیاهان کنوکارپوس قبل از نخستین بارندگی هرس شوند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، دکتر فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خوزستان اظهار کرد: از چند سال پیش به دنبال اولین بارندگی پاییزی، شاهد حملات تنفسی ناشی از گیاه کنوکارپوس و آلایندگی ها هستیم که تا ۲۷ هزار نفر به بیمارستان‌های استان مراجعه می‌کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به گرده‌افشانی درختان کنوکارپوس در فصل پاییز و بروز تنگی‌نفس پس از بارندگی‌ پاییزی، لازم است گیاهان کنوکارپوس قبل از نخستین بارندگی هرس شوند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز یادآور شد: همه ساله این کار توسط شهرداری‌ها در شهریور انجام می‌شد که میزان مراجعه افراد ناشی از تنگی نفس به بیمارستان‌ها تا ۵۰۰ نفر کاهش می یافت. هر سال که در هرس این درختان کم‌کاری شده با بحرانی از مراجعه بیماران روبه رو شده‌ایم.
ابول نژادیان گفت: در شهرهایی که این گیاه هرس نمی‌شد به وضوح آمار بیماران افزایش پیدا می‌کرد.
وی با بیان این که زمانی در این ۲ شهرستان آبادان و خرمشهر در این زمینه کوتاهی صورت گرفت، افزود: همین امر موجب شد در مدت ۴۸ ساعت یک هزار و ۲۰۰ بیمار بیمارستان‌های این ۲ شهر مراجعه کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به نتایج تحقیقات محققان این دانشگاه درباره تاثیر کنوکارپوس بر بحران تنفسی خوزستان، خبر داد: عصاره گیاه کنوکارپوس توسط تیم تحقیقاتی این دانشگاه تهیه و روی بیمارانی که در این بازه زمانی با علایم تنفسی مراجعه می‌کنند، تست شده که تاثیر گیاه کنوکارپوس بر بیماران تنفسی اثبات شده است.
منبع: کانال روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*