اخبار عمومی
اعلام وصول 2
303882
تاریخ انتشار: 1400/08/02 19:02
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد: شهرستان تفت در زمینه واکسیناسیون جامعه هدف و مقابله با شیوع ویروس کرونا پیشتاز شهرستان‌های استان است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، احمد ترحمی در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان تفت گفت: نشانه‌هایی از شروع موج ششم کرونا در استان مشاهده شده است و بر اساس تجارب موج‌های قبلی، استان یزد زودتر از سایر استان‌های کشور موج جدید کرونا را تجربه خواهد کرد و امیدواریم در این موج کمترین میزان بستری و مرگ‌ومیر را داشته باشیم.مشاهده نشانه‌های موج ششم کرونا در استان یزد

وی با اشاره به پیشتازی تفت در زمینه واکسیناسیون در استان افزود: واکسیناسیون در حال حاضر در استان یزد به خوبی در حال انجام است، ولی این به تنهایی کافی نیست و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز باید مدنظر قرار گیرد، چراکه واکسیناسیون تنها بخشی از راه مبارزه با ویروس کرونا است.

جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا گفت : واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، غربال‌گری و بیماریابی و بستری و درمان به هنگام،  می‌تواند در کاهش شیوع کرونا در استان و کشور نقش به سزایی داشته باشد.

ترحمی با اشاره به اینکه اجماع جهانی بر این عقیده است که کرونا با واکسیناسیون بالای ۹۰ درصد از جمعیت جهان پایان می‌یابد، افزود : به جامعه هدفی رسیده‌ایم که نسبت به تزریق واکسن تردید دارند و باید اقناع‌سازی لازم در این زمینه صورت گیرد. همچنین حساسیت نسبت به تزریق دوز دوم واکسن و یادآوری آن به جامعه هدف نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت :  تجمعات می‌تواند منشأ انتقال ویروس باشد و باید دوگانه سازی مذهبی و غیرمذهبی در این زمینه جلوگیری شود و از تجمعات غیرضروری در سطح جامعه جلوگیری شود.

معاون استاندار یزد سفارش‌های کلیشه‌ای در زمینه واکسیناسیون را بی فایده برشمرد و گفت: در زمینه آگاهی، اطلاع‌رسانی و اقناع افکار عمومی باید از افکار نو و جدید استفاده شود و سیستم اجبار و فشار دیگر جوابگو نیست و جامعه تحمل این موضوع را ندارد.

وی افزود: غربالگری تلفنی و مشاهده حضوری و شناسایی بیمار و کنترل وی در زمان قرنطینه و بستری و درمان به هنگام نقش مؤثری در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ایفا می‌کند و یکی از دلایل افزایش مرگ‌ومیر در جامعه مراجعه دیرهنگام به پزشک و بیمارستان است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*