اخبار عمومی
اعلام وصول 2
30394
تاریخ انتشار: 1395/02/20 17:19
صدای مردم؛
با این اوضاع بسیار وخیم زیست محیطی بسیاری از اهالی روستا در حال مهاجرتند چرا که به خاطر بوی نامطبوع، وجود حشرات موذی در یک کلام با وجود "آلودگی مشمئز کننده محیط" باید فرار را بر قرار ترجیح داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان،غریبی دهیار نوترکی ایذه با ارسال یاداشتی از طرف مردم نوترکی به  محمد ابولیان(نوروزی) خبر نگار ما و ضعیت روستا های نوترکی ،آبله،راسفند و مال سیدی با بیش از 6000نفر را اینگونه توصیف نمود:


"شهرداری ایذه سالهاست که زباله های شهری،بیمارستانی و فاضلابهای خانگی شهر را در حاشیه جاده نوترکی و در بین روستاهای ذکر شده دفع می کند.مردم این روستاها سالهاست که با دود سمی ناشی از سوزاندن زباله ها نفس می کشند .با بیماری نفس تنگی دست و پنجه نرم می کنند.از بیماریهای پوستی که از طریق حیوانات اهلی به انسان منتقل می شود و ناشی از آلودگی چراگاه حیوانات توسط زباله هاست رنج می برند.سالهاست که آبها و چشمه های منطقه غیرقابل استفاده هستند"


متن شکواییه ای دریافتی از طرف مردم نوترکی خطاب به کلیه مسئولان استان خوزستان به شرح زیر است:
به نام خالق بی همتا
با سلام
احتراما به استحضار می رساند مناطق روستایی نوترکی ،آبله،راسفند و مال سیدی با بیش از 6000نفر جمعیت حدود 23سال است که با معضلی بزرگ رو به رو هستند. معضلی که در طی این 23سال هیچ کدام از مسئولان شهرستان اعم از نمایندگان منتخب مردم در مجلس،فرمانداران،شهرداران و دیگر دست اندر کاران با وجود وعده های داده شده  نتوانسته اند آن را حل و یا مدیریت کنند و متاسفانه تنها مردم هستند که مثل همیشه مظلوم واقع شده و همه عوارض و عواقب آن را متحمل می شوند.
شهرداری ایذه سالهاست که زباله های شهری،بیمارستانی و فاضلابهای خانگی شهر را در حاشیه جاده نوترکی و در بین روستاهای ذکر شده دفع می کند.مردم این روستاها سالهاست که با دود سمی ناشی از سوزاندن زباله ها نفس می کشند .با بیماری نفس تنگی دست و پنجه نرم می کنند.از بیماریهای پوستی که از طریق حیوانات اهلی به انسان منتقل می شود و ناشی از آلودگی چراگاه حیوانات توسط زباله هاست رنج می برند.سالهاست که آبها و چشمه های منطقه غیرقابل استفاده هستند. زیرا با دفع زباله های شهرداری در دره ها وتپه های بالادست روستا و بانفوذ شیره سمی آنها درآبهای منطقه این آبها را غیر قابل استفاده کرده است .مردم این روستاها به انواع حشرات و حیوانات موزی و سمی که سوغات زباله های شهرداری هستند عادت کرده اند .و با همه این مشکلات زندگی می کنند .مشکلاتی که به جرات می توان گفت هیچ کدام از مسئولان  شهرستان قادر نیستند حتی خود را در کنار آنها تصور کنند چه برسد به اینکه بخواهند با آنها زندگی کنند.


با این اوضاع بسیار وخیم زیست محیطی بسیاری از اهالی روستا در حال مهاجرتند چرا که به خاطر بوی نامطبوع، وجود حشرات موذی در یک کلام با وجود "آلودگی مشمئز کننده محیط" باید فرار را بر قرار ترجیح داد.
در پایان از همه عوامل ومسئولان مرتبط با این موضوع در سطح استان و شهرستان استدعا داریم به داد این 6000 انسان محصور در زباله ها برسند و این مشکل بزرگ و 23ساله را مدیریت کنند و با انتقال این زباله ها به منطقه ای خالی از سکنه و یا با احداث تجهیزات و کارخانه دفع زباله اقدامی انسان دوستانه انجام دهند.


انشاالله به مدد خداوند متعال مردم روستاهای نوترکی،راسفند،آبله و مال سیدی روزی با آسودگی خاطر و بدون ترس از آلودگی محیط ،بیماریها و دیگر مشکلات ذکر شده روزگار بگذرانند.
با تشکر و سپاس فراوان
دهیاری نوترکی غریبی

دراین تصویر بالا شهردارو یکی ازاعضاء شورای شهرایذه در بازدید از وضعیت کنونی دفع زباله ها در منطقه ی نوترکی دیده می شود



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*